preloader

آموزشگاه رادمان

یکی از محبوب‌ ترین آموزش‌ هایی که افراد به‌ دنبال آن هستند، آموزش طراحی کاراکتر با فتوشاپ است.

آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ

  • فناوری اطلاعات
  • رادمان
  • 68
  • 1403/1/8
آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ

یکی از محبوب‌ ترین آموزش‌ هایی که افراد به‌ دنبال آن هستند، آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ است. همان‌ طور که از نام این آموزش مشخص است، در آن با استفاده از جدیدترین متدها و به‌ کمک نرم افزار فتوشاپ (Adobe Photoshop) کاراکترهایی جذاب و فوق‌ العاده طراحی می‌ شوند.

پیشنهادی که برای شما داریم این است که برای یادگیری مهارت‌ های گرافیکی، در دوره های آموزش گرافیک آموزشگاه رادمان شرکت کنید. کیفیت مطالب آموزش‌ داده‌شده در این دوره ها بسیار بالا است و پس‌از اتمام آن می‌ توانید انواع کاراکترهای دو بعدی و سه بعدی را در فتوشاپ یا نرم افزارهای کمکی دیگری طراحی کنید.

توصیه می‌ کنیم مطالب این مقاله را به‌ هیچ‌ وجه از دست ندهید چون در ادامه تمامی نکاتی که درباره آموزش طراحی کاراکتر با برنامه فتوشاپ باید بدانید را به شما خواهیم گفت و آموزش‌ هایی را نیز دراین‌ زمینه قرار می‌ دهیم.

آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ

مهارت‌ های بسیار زیادی وجود دارند که امروز یادگیری آن‌ ها می‌ تواند برای شما سودآور و کاربردی باشد. یکی از بهترین این مهارت‌ ها طراحی انواع کاراکتر در فتوشاپ است. درصورتی‌ که در دوره آموزش فتوشاپ شرکت کنید، قادر هستید تا از مطالبی بهره ببرید که شما را در طراحی کاراکترهای دو بعدی و سه بعدی کمک می‌ کنند.

باید این نکته را بدانید که این نرم افزار قدرت بسیار زیادی در ابزارهای خود دارد و با کمک آن‌ ها می توانید تا کاراکترهای شخصی‌ سازی‌ شده طراحی کنید. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این بوده که این‌ک ار نیازمند بررسی نکات مختلفی است.

آموزش ساخت کاراکتر دو بعدی در فتوشاپ

یکی از انواع کاراکترهایی که می‌ توانید در برنامه فتوشاپ بسازید، کاراکترهای دوبعدی هستند. می‌ توانید با آموزش ساخت کاراکتر دو بعدی در فتوشاپ، علاوه‌ بر یادگیری نکات مهم کلی، ساخت کاراکتر دو بعدی را نیز فرا بگیرید. نکات مهمی که برای این کار وجود دارند عبارت‌اند از:

همه چیز درباره ابزار طراحی

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌ با آموزش طراحی کاراکتر با فتوشاپ با آن آشنایی داشته باشید، نحوه شناخت ابزار طراحی است. ابزارهای طراحی مهم‌ ترین وسایلی هستند که باید برای طراحی کاراکتر در نظر داشته باشید. شما می‌ توانید با استفاده از ابزارهای گوناگونی این کاراکترها را طراحی کنید. به‌ طور مثال، می‌ توانید از مداد و کاغذ استفاده کنید. ابزارهای دیگری که برای این کار وجود دارد، استفاده از تبلت‌ های مخصوص طراحی است. همچنین قادر هستید تا از قلم‌ های نوری مخصوص بهره ببرید تا دقت کارتان افزایش پیدا کند.

غافل نشدن از کاربرد مداد و کاغذ

بسیاری از افراد به اهمیت کاربرد مداد و کاغذ در آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ توجه نمی‌ کنند. شما این توانایی را دارید تا با استفاده از مدادهای مخصوص و کاغذ طراحی، به‌ راحتی الگوهایی که مد نظر دارید را پیاده‌ سازی کنید.

شاید فکر کنید که استفاده از کاغذ و قلم برای طراحی با فتوشاپ همخوانی نداشته باشد. باید گفت که اتفاقاً این 2 بسیار مهم و کاربردی هستند. به‌ طوری که شما می توانید تا قبل‌ از انجام هر کاری در نرم‌ افزار فتوشاپ الگوهای مد نظر خود را با استفاده از مداد روی کاغذ پیاده‌ سازی کرده و سپس آن را در برنامه فتوشاپ طراحی کنید.

طراحی شخصیت نقطه ظرافت کار

پس‌ از این‌ که نکات قبلی را بررسی کردید، باید برای تکمیل نکات آموزش طراحی کاراکتر در برنامه فتوشاپ سراغ طراحی شخصیت بروید. کاراکتری که می‌ خواهید طراحی کنید حتما شخصیتی داشته و از ویژگی‌ های مخصوصی برخوردار است. به‌ طور مثال، ممکن است شخصیت مد نظر شما فردی جوان و ورزشکار باشد. باید برای این کار فرم بدنی آن را به‌ شکل ورزشکاری طراحی کرده و سپس لباس‌ های ورزشی را نیز به کاراکتر اضافه کنید. استفاده از رنگ‌ های جذاب و انرژی‌ دهنده نیز می‌ تواند کیفیت شخصیت را بیشتر کند.

آموزش طراحی کاراکتر انیمیشن در فتوشاپ

می‌ توانید با بررسی آموزش طراحی کاراکتر انیمیشن در فتوشاپ به‌ راحتی انواع انیمیشن را در فتوشاپ طراحی کنید.

بعد‌از بررسی آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ، باید به این نکته اشاره کنیم که شما می‌ توانید با استفاده از نرم‌ افزار فتوشاپ نسبت به طراحی انواع کاراکتر انیمیشنی نیز اقدام کنید. برنامه  فتوشاپ کاربردهای بسیار زیادی در‎این‌ زمینه دارد و ابزارهای گوناگونی را هم به شما ارائه می‌دهد.

می‌ توانید با بررسی آموزش طراحی کاراکتر انیمیشن در فتوشاپ به‌ راحتی انواع انیمیشن را در فتوشاپ طراحی کرده و خروجی‌ های باکیفیتی را نیز دریافت کنید.

جهت خروجی‌ گرفتن انیمیشن با استفاده از فتوشاپ، نیازمند منابع سخت‌ افزاری قوی هستید.

آموزش طراحی کاراکتر سه بعدی در فتوشاپ

علاوه‌ بر کاراکترهای دوبعدی، این امکان برایتان فراهم می شود تا با بررسی دقیق آموزش طراحی کاراکتر با فتوشاپ، آموزش طراحی کاراکتر سه بعدی در فتوشاپ را نیز یاد بگیرید. برای طراحی کاراکترهای سه بعدی باید نکات مهمی را رعایت کنید که از مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

معیار درک مفهوم و کانسپت

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که دررابطه‌ با آموزش طراحی کاراکتر در برنامه فتوشاپ به‌ صورت سه بعدی وجود دارد این است که ابتدا باید کانسپت طراحی خود را درک کنید. مفهوم و کانسپت طراحی، معیاری مهم در طراحی بوده و درصورتی‌که به‌ درستی آن را بررسی نکنید، نمی‌ توانید شخصیت کاراکتر خود را طراحی کنید.

می‌ توانید برای این کار همانند نکاتی که اشاره کردیم از کاغذ و مداد طراحی استفاده کنید. کافی‌ است در این کار کانسپت کلی کاراکتری که مد نظر دارید را بکشید. سپس می‌ توانید جزئیات را به آن اضافه کرده و توضیحاتی را هم در کنار طرح بنویسید.

تارگت روی تصاویر دیگر

نکته بعدی که در تمامی نمونه‌ های آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ به آن اشاره می‌ شود این است که حتما به ارجاعات توجه کنید. می‌ توانید برای این‌ که درک بهتری از شخصیت ذهنی مد نظر خود پیدا کنید، به تصاویر موجود در اینترنت مراجعه کنید.

ارجاع‌ دادن به این تصاویر و مشاهده نمونه‌ های مختلف از آن باعث می‌ شود تا بتوانید به‌ راحتی یک تصویر کلی از شخصیت کاراکتر در ذهن شما ایجاد شود. پس‌ از این کار می‌ توانید طرح خود را تکمیل کرده و به کانسپت جزئیات بیشتری را اضافه کنید.

مدل‌ سازی در فتوشاپ

مدل‌ سازی از مهم‌ ترین بخش‌ های طراحی کاراکتر به‌ صورت سه بعدی است.

در مرحله بعدی از آموزش طراحی کاراکتر در برنامه فتوشاپ باید سراغ مدل‌ سازی بروید. مدل‌ سازی از مهم‌ ترین بخش‌ های طراحی کاراکتر به‌ صورت سه بعدی است و درصورتی‌ که این بخش را به‌ درستی پیاده‌ سازی کنید، کیفیت کاراکتر شما هم ازنظر طراحی و هم دقت در جزئیات بیشتر خواهد شد.

به‌ طور مثال، اگر می‌ خواهید پسر ورزشکار را بکشید، باید ابتدا از سر آن شروع کنید. شما باید ابتدا برای این کار فرم صورت را ایجاد کرده و سپس بخش‌ های مختلف مانند چشم، بینی و گوش‌ ها را به شخصیت اضافه کنید.

اضافه‌ کردن لباس‌ های کاراکتر

برای این‌ که بتوانید به‌ درستی طراحی کاراکترهای سه بعدی را انجام دهید، باید به لباس‌ های آن نیز توجه کنید. در آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ نکات گوناگونی برای این موضوع وجود دارد که بررسی آن‌ ها در این مطلب نمی‌ گنجد. باید گفت که طراحی لباس کاراکتر بخش بسیار مهمی است که در طراحی باید انجام دهید. درصورتی‌ که به این موضوع توجه نداشته باشید، کاراکتر شما ناقص خواهد ماند. این قابلیت را دارید تا در برنامه‌ های مختلف اکسسوری‌ ها و لباس‌ های شخصیت را به‌ صورت سه بعدی طراحی کرده و سپس به فتوشاپ ارسال کنید.

ژست‌ گرفتن کاراکتر

در مراحل مختلف آموزش طراحی کاراکتر با فتوشاپ به‌ صورت سه بعدی، نحوه ژست‌ گرفتن کاراکتر نیز بررسی ‌شده است. درصورتی‌ که یک کاراکتر را به‌ صورت سه بعدی طراحی کنید، فرم بدن آن به‌ شکلی ثابت و ساده خواهد بود. اگر می‌ خواهید یک خروجی جذاب تهیه کرده و سپس کاراکتر را برای عکاسی آماده کنید، باید با استفاده از ابزارهایی به آن ژست بدهید. ابزارها و برنامه‌ های گوناگونی برای این کار وجود دارند. نرم افزار فتوشاپ نیز ابزارهای مخصوص خود را دارد تا به‌ کمک آن‌ ها قابلیت حرکت‌ دادن و تغییر فرم تمامی بخش‌ های کاراکتر را داشته باشید.

ساخت مو و تکمیل بافت کاراکتر

اگر می‌ خواهید کاراکتر طراحی‌ شده کیفیت بالایی ازنظر جزئیات داشته باشد، باید به تکمیل بافت صورت و بدن آن دقت کنید. آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ به این‌ گونه است که تمامی مراحل این کار را به شما آموزش می‌ دهد. درصورتی‌ که مدل سه بعدی کاراکتر خود را طراحی کنید، سطح پوست کاراکتر به‌ صورت صاف‌ و ساده خواهد بود.

چنین موضوعی باعث ساده و غیرحرفه‌ ای بودن آن می‌ شود. برای این‌ که حس بیشتری به مدل بدهید، باید ابتدا با استفاده از عناصر واقع‌ گرایانه، جزئیاتی را به پوست اضافه کنید. همچنین اضافه‌ کردن مو نیز به همین شکل است.

نورپردازی لپ کلام در طراحی

نکته دیگری که در آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ توجه ویژه‌ ای به آن شده، نورپردازی است. باید گفت که نورپردازی از مهم‌ ترین عواملی بوده که در تصویربرداری، فیلم‌ برداری و طراحی انواع مدل‌ ها اهمیت دارد. درصورتی‌ که می‌ خواهید بهترین نتیجه را از طراحی کاراکتر سه بعدی به‌ کمک فتوشاپ دریافت کنید، باید به‌ شکلی مناسب نورپردازی کاراکتر را انجام دهید. با تغییر شکل و رنگ نورپردازی شخصیت کاراکتر شما نیز تغییر خواهد کرد.

پایان خط با رندر گرفتن

در انتها نیز باید از آخرین مرحله در آموزش طراحی کاراکتر در برنامه فتوشاپ ردشده و نتیجه نهایی را دریافت کنید. کاراکتری که توانسته‌ اید تا به این بخش طراحی کنید، نیازمند این است که پردازش شده و به‌ عنوان یک فایل PSD یا تصویر JPEG ذخیره شود.

برای این کار باید از مدل کاراکتر خود خروجی گرفته یا به‌ اصطلاح آن را رندر بگیرید. رندرگرفتن باید با استفاده از سیستم‌ های قدرتمند انجام بگیرد، زیرا جزئیات در این مدل ‌بالا است و باید از هسته‌ های فراوان پردازنده و میزان رم بالا استفاده کند.

نتیجه گیری

محبوب‌ ترین آموزشی که در موسسه‌ های مختلف ارائه داده می‌ شود، آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ است. همان‌ طور که مشخص است، این آموزش فرایندها و نکات مختلفی که برای طراحی کاراکتر با استفاده از فتوشاپ وجود دارد را به شما یاد می‌ دهد.

نکات بسیار مهم و گوناگونی برای این کار وجود دارند که در این مقاله تمامی آن‌ ها را برای شما بررسی کردیم. اگر به‌ دنبال بهترین آموزش طراحی کاراکتر با برنامه فتوشاپ هستید، پیشنهاد می‌ کنیم که در دوره آموزش فتوشاپ شرکت کنید. آموزشگاه رادمان به‌ کمک حرفه‌ ای‌ ترین اساتید در حوزه طراحی و گرافیک خود این کار را به شما  آموزش خواهد داد.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ

    1کاربرد مداد و کاغذ در طراحی چقدر مؤثر است؟

    شما می توانید تا قبل‌ از انجام هر کاری در نرم‌ افزار فتوشاپ الگوهای مد نظر خود را با استفاده از مداد روی کاغذ پیاده‌ سازی کرده و سپس آن را در برنامه فتوشاپ طراحی کنید؛ این کار می تواند به طراحی اصولی کاراکترتان جلوه خوبی بدهد.

    2چه نکاتی در طراحی کاراکتر با فتوشاپ باید رعایت کنیم؟

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید دررابطه‌ با آموزش طراحی کاراکتر با فتوشاپ با آن آشنایی داشته باشید، نحوه شناخت ابزار طراحی است. ابزارهای طراحی مهم‌ ترین وسایلی هستند که باید برای طراحی کاراکتر در نظر داشته باشید.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان