آموزش پایتون (مقدماتی تا پیشرفته)



آموزش پایتون (مقدماتی تا پیشرفته)

آموزش پایتون (مقدماتی تا پیشرفته)


اطلاعات دوره


  • نام دوره:آموزش پایتون (مقدماتی تا پیشرفته)
  • طول دوره:90 ساعت آموزشی
  • شروع دوره:ماهی یکبار
  • بیعانه ثبت نام:200,000 تومان برای رزرو کلاس
  • محل برگزاری:دپارتمان فناوری اطلاعات
  • مدرسین دوره:
  • تعداد جلسات:45 جلسه 1.5 ساعته
  • امکان قسط بندی:دارد
  • نوع کلاس :

راه های ارتباطی


  • نشانی دفتر مرکزی : مشهد - بولوار وکیل آباد - جنب ایستگاه مترو اقبال لاهوری - وکیل آباد ۶۵ پلاک یک
  • مسیر یابی از طریق گوگل

جزئیات دوره


توضیحات


پایتون یک زبان برنامه‌نویسی  همه منظوره است. فلسفه اصلی طراحی پایتون «خوانایی بالای کد» است. ساختار زبانی و دیدگاه شیءگرا در پایتون به گونه‌ای طراحی شده‌است که به برنامه‌نویس امکان نوشتن کد منطقی و واضح (بدون ابهام) را برای پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌دهد.

یادگیری نسبتاً آسان پایتون به برنامه‌نویسان اجازه داده است با صرف کتلاش و وقت، اصول اولیه زبان را یاد بگیرند و اولین برنامه کاربردی خود را طراحی کنند،

کلمات کلیدی و اصلی این زبان به‌صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. این موضوع  یادگیری این زبان را برای کاربران تازه‌کار ساده کرده است.

در پایتون مدل‌های مختلف برنامه‌نویسی (از جمله شی‌گرا و برنامه‌نویسی دستوری و تابع محور) را پشتیبانی می‌کند و برای مشخص کردن نوع متغیرها از یک سامانهٔ پویا استفاده می‌شود. از این زبان می‌توان برای ساخت برنامه‌های کاملا حرفه‌ای باکیفیت بالا و ساخت بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد.

قابلیت‌های جذاب این زبان برنامه نویسی باعث شده تا کاربران تازه کار و حتی برنامه نویسان حرفه‌ای به سمت استفاده از آن بروند و اپن سورس بودن آن به این پیشرفت محبوبیت کمک زیادی کرده است.


سرفصل ها


سرفصل های دوره پایتون مقدماتی

فصل اول: دانش عمومی کامپیوتر

1. معرفی مسیرهای شغلی مختلف پایتون

2. دانش عمومی کامپیوتر

  • آشنایی با سخت‌افزار
  • واحدهای پردازشی
  • حافظه‌ ها
  • آشنایی با CPU
  • آشنایی با RAM
  • آشنایی با SSD
  • آشنایی با HDD
  • آشنایی با GPU
  • آشنایی با مفاهیم Mainboard
  • آشنایی با مفاهیم Power
  • آشنایی با سیستم‌ عامل‌ ها
  • شیوه انتقال اطلاعات
  • نمایش پیکربندی سخت افزار سیستم

3. زبانه‌ های برنامه‌ نویسی

  • معرفی سطوح زبان های برنامه نویسی
  • بررسی جایگاه پایتون
  • معرفی کلیدهای ترکیبی 
  • بررسی تفاوت سیستم های 32 و 64 بیتی
  • چک کردن کانفیگ سیستم

فصل دوم: آشنایی با پایتون

1. نصب و راه‌ اندازی پایتون

  • بررسی مفسر پایتون
  • محیط برنامه‌ نویسی پویا CMD و IDLE

2. آشنایی با محیط یکپارچه توسعه IDE

  • نصب و راه‌ اندازی Pycharm
  • آشنایی با محیط برنامه‌ نویسی Pycharm

3. ایجاد پروژه جدید

  • باز کردن پایتون در IDLE
  • باز کردن پایتون در خط فرمان

فصل سوم: معرفی اصول و مبانی برنامه نویسی

  • آشنایی با نمادهای نگارشی
  • Algorithm
  • Flowchart
  • آشنایی با دستور print
  • نوشتن اولین برنامه hello world
  • برنامه منو
  • معرفی الگوریتم تخم مرغ نیمرو

فصل چهارم: آشنایی با رشته ها

  • عملگر + CONCATENATE 
  • عملگر * Asterisk 
  • کاراکترهای گریز Escape character
  • پارامترهای دستور print
  • separator
  • end
  • برنامه منو در یک خط

فصل پنجم: معرفی متغیرها

  • متغیر چیست؟
  • تعریف متغیر
  • عملگر انتساب
  • انتساب چند متغیره
  • قوانین تعیین نام  identifier
  • انواع متغیر اصلی (Integer، float، String، Bool)
  • خلاصه سازی عملیات ها
  • جمع اعداد
  • چاپ رشته و عدد در یک print

فصل ششم: معرفی متغیرها 2

  • Dec
  • مفهوم zero indexed
  • عملیات روی رشته‌ ها (Indexing و پیمایش رشته‌ ها)
  • معرفی دستور ورودی input
  • پالندریوم
  • پیدا کردن رمزمخفی در رشته

فصل هفتم: عملگر ها، اولویت ها و تبدیلات

1. عملگر ها، اولویت ها

  • P – Parentheses
  • E – Exponentiation
  • M – Multiplication
  • (modulo، floor division) D – Division
  • A – Addition
  • S – Subtraction

2. تبدیل نوع Conversions and Casting

  • Implicit Casting
  • Explicit Casting
  • سود مرکب
  • Bmi
  • مساحت مثلث
  • حجم کره
  • مساحت مستطیل
  • انرژی جنبشی

فصل هشتم: کنترل جریان  Flow control

1. جبر بول

  • AND
  • OR
  • NOT
  • IN

2. عبارات شرطی

  • عبارت شرطی  if
  • شمارنده
  • حلقه‌ ها
  • حلقه  for
  • بررسی استخدام شرایطی کارمند
  • ماشین حساب
  • چاپ اعداد در بازه خاصی
  • چاب اعداد زوج
  • چاپ اعداد فرد

فصل نهم: کنترل جریان 2 Flow control

  • حلقه while
  • عبارت break
  • عبارت continue
  • چاپ اعداد اول
  • چاپ اعداد کامل

فصل دهم: کنترل جریان 3 Flow control

  • حلقه‌ های تودرتو
  • حلقه بی‌ نهایت
  • برنامه ورود با محدودیت 3 با تلاش
  • ماشین حساب بینهایت
  • چاپ ستاره های مثلثی

فصل یازدهم: توابع Functions

  • تعریف تابع و بدنها
  • معرفی پارامتر و آرگومان
  • ماشین حساب تابعی
  • منو با تابع

فصل دوازدهم: توابع Functions 2

  • توابع بی جواب
  • توابع دارای جواب و عبارت return
  • مقداردهی اولیه
  • ماشین حساب تابعی

فصل سیزدهم: توابع داخلی پایتون

1. معرفی توابع رشته

  • Len
  • Replace
  • toupper
  • tolower
  • Title

2. معرفی توابع ریاضی

  • جمع
  • ضرب
  • توان
  • روند
  • تقسیم همراه با باقی مانده

فصل چهاردهم: معرفی توابع بازگشتی

  • مفهوم بازگشتی
  • دنباله فیبوناچی
  • فاکتوریل

فصل پانزدهم: ماژول‌ ها و پکیج ها

1. ماژول در پایتون چیست

2. فراخوانی  import

3. عبارت from

4. ساخت ماژول

5. ماژول‌ های پرکاربرد

6. ماژول math

  • ceil(x)
  • fabs(x)
  • factorial(x)
  • fmod(x, y)
  • log(x, b)
  • pow(x, y)
  • sqrt(x)
  • cos(x)
  • sin(x)
  • tan(x)
  • degrees(x)
  • radians(x)

7. ماژول dec

  • ماشین حساب با  math و dec
  • ساخت ماژول ماشین حساب

فصل شانزدهم: ماژول‌ ها و پکیج ها 2 

  • ماژول os
  • ماژول time
  • ماژول رندوم
  • پکیج ها
  • برنامه منو با قابلیت پاک کردن صفحه
  • برنامه سنگ کاغذ قیچی
  • ساخت برنامه فال
  • برنامه چاپ متحوای دایرکتوری

فصل هفدهم: ساختارهای پیچیده

1. لیست

2. توابع لیست

  • () Append
  • () Clear
  • () Copy
  • () Count
  • () Extend
  • () Index
  • () Insert
  • () Pop
  • () Remove
  • () Reverse
  • () Sort
  • () Sum
  • () Min
  • () Max

3. برابری اعضای لیست ها و برابری آدرس ها

3. تاپل

  • توابع تاپل

4. تبدیل ساختار ها به یکدیگر

  • ذخیره و بازیابی لیست و تاپل
  • ضرب دو لیست در هم

فصل هیجدهم: ساختارهای پیچیده 2

1. ست

  • عملیات روی ست

2. دیکشنری

  • توابع دیکشنری

3. تبدیل ساختار ها به یکدیگر

  • ذخیره و بازیابی دیکشنری
  • برنامه مشخصات دانشجو

فصل نوزدهم: لیست ساز ها

1. عبارت لیست ساز

2. تعیین شرط در لیست ساز

3. ساخت لیست اعداد زوج و فرد

فصل بیستم: کنترل و مدیریت خطا

1. انواع خطا

2. دستور try

3. دستور exep

4. دستور finally

5. ماشین حساب با تشخیص خطا

فصل بیستم و یکم: فایل‌ ها

1. فایل های متنی

2. فایل های باینری

3. باز کردن/ بستن فایل

4. نوشتن در فایل

5. خواندن از فایل

6. پارامترهای خواندن و نوشتن

7. وضعیت‌ های خواندن و نوشتن در فایل

8. ذخیره و بازیابی اطلاعات متنی با فاصله و لیست ساده

فصل بیستم و دوم: فایل‌ ها 2

1. پارامتر هدایت مستقیم جریان از تابع پرینت با with

2. توابع کاربردی

3. ذخیره‌ سازی اشیا و ابجکت سریالی

4. ماژول pickle

5. ذخیره و بازیابی اطلاعات دانشجویی

فصل بیستم و سوم: واسط گرافیکی GUI

1. معرفی GUI

2. TKinter

3. Label

4. grid

5. Button

6. listbox

7. محاسبه bmi  گرافیکی

8. محاسبه سود مرکب

فصل بیستم و چهارم: واسط گرافیکی 2

  • دریافت اطلاعات از کاربر
  • ماشین حساب گرافیکی
  • پروژه پایانی

فصل بیستم و پنجم: فایل های اجرایی

1. تعیین نوع فایل

2. لوگو فایل

3. ساخت فایل اجرایی EXE

فصل بیستم و ششم تا بیست و نهم 

1. مباحث تکمیلی

2. حل نمونه سؤالات

3. پروژه

سرفصل های دوره پایتون متوسطه

فصل اول: سینتکس پیشرفته 1

1. کاراکتر گریز /r

2. پارامتر flush

3. چند دستور در یک خط  ;

4. کاربرد _

5. . تعریف و مقداردهی هم‌زمان n:=

6. شمارشگر enum

7. کوارگ

8. فرمت استرینگ

9. برش خاص از لیست با **

فصل دوم: سینتکس پیشرفته 2

1. eval

2. شرط تک‌ خطی

3. Match/case

4. دریافت اطلاعات از ترمینال

فصل سوم: مصورسازی اطلاعات

1. متن رنگی در برنامه‌های ترمینال

2. نمودارها

3. آشنایی Matplotlib

4. ارسال مقادیر به نمودار

فصل چهارم: آشنایی با فایل های ساختار یافته

1. CSV

2. توابع کاربردی

3. پارامترهای توابع

4. کار با کتابخانه  pandas

فصل پنجم: آشنایی با فایل های ساختار یافته 2

1. Xml

2. توابع کاربردی

3. پارامترهای توابع

فصل ششم: آشنایی با فایل های ساختار یافته 3

1. Json

2. توابع کاربردی

3. پارامترهای توابع

فصل هفتم: توابع بی‌ نام

1. ساختار lambda

2. به‌ کارگیری

3. شرطی‌ سازی در lambda

فصل هشتم: توابع کاربردی لیست

1. Map

2. Zip

3. Filter

فصل نهم: پایگاه داده 1

1. مفهوم DBMS

2. انواع پایگاه داده

3. Query چیست؟

4. SQL چیست؟

5. پایگاه داده sqlite

6. مفهوم جدول

7. ساخت پایگاه

فصل دهم: پایگاه داده 2

1. ارتباط با پایگاه

2. دستور اجرای Query

3. درج در پایگاه

4. مفهوم Regular Expression

5. عملگر *

6. جستجو و نمایش

7. شرطی‌ سازی جستجو و نمایش

فصل یازدهم: پایگاه داده 3

1. عملگر  %% like

2. عبارت  _

3. به‌ روزرسانی و ویرایش

4. حذف جدول

5. حذف پایگاه

فصل دوازدهم: عبارات باقاعده

1. Regular Expression

2. پردازش متن

فصل سیزدهم: برنامه‌ نویسی شی‌ء گرا

1. مفهوم شی‌ء گرایی

2. کلاس

3. متد

4. شی‌ء

5. عبارت self

6. بارگذاری و به‌ کارگیری

فصل چهاردهم: برنامه‌ نویسی شی‌ء گرا 2

1. مقداردهی اولیه

2. دسترسی به متدها و اشیا

فصل پانزدهم: برنامه‌ نویسی شی‌ء گرا 3

1. داده‌ های عمومی

2. داده‌ های خصوصی

3. داده‌ های محافظت‌ شده

فصل شانزدهم: برنامه‌ نویسی شی‌ء گرا 4

1. وراثت

فصل هفدهم: برنامه‌ نویسی شی‌ء گرا 5

1. چندریختی

فصل هیجدهم: برنامه‌ نویسی شی‌ء گرا 6

1. چندریختی

فصل نوزدهم: برنامه‌ نویسی همروند

1. مفهوم هم‌ زمانی

2. مفهوم نخ

3. کار با نخ‌ ها

فصل بیستم: برنامه‌ نویسی شبکه

1. مفهوم شبکه

2. مفهوم IP

3. مفهوم Port

4. مفهوم پروتکل ارتباطاتی

5. مفهوم سوکت

6. سوکت در پایتون

7. تنظیم پروتکل ارتباطاتی

8. ارسال و دریافت اطلاعات

فصل بیست و یکم: ساختمان داده

1. مفهوم ساختمان داده

2. پشته

3. صف

فصل بیست و دوم: ساختمان داده 2

1. درخت

2. درخت دودویی

3. جستجو

فصل بیست و سوم تا بیست و چهارم

1. حل تمرین و پروژه



مزایا


·          جلسه های تمرینی: تمرین عملی مباحث آموزشی ارائه شده توسط اساتید معتبر و مجرب که سابقه تدریس و انتقال مفاهیم داشته و همچنین سابقه کار بالا و حرفه ای دارند.

·          پشتیبانی به مدت یکسال: در راستای رفع سوالات و مشکلات احتمالی کارآموزان شرایط پشتیبانی یکساله پس از پایان دوره توسط اساتید محیا شده است.
ارائه دو گواهینامه معتبر (گواهینامه بین المللی سازمان فنی حرفه ای - ارائه گواهی آموزشگاه رادمان): در پایان دوره آموزش دوره به کارآموزانی که آموزش را با موفقیت به پایان رسانده‌اند در کنار مدرک مهارت سازمان فنی و حرفه ای کشور،  گواهی آموزشگاه فوق تخصصی رادمان نیز تقدیم می‌گردد.

·           معرفی به بازار کار افراد برتر دوره: : با توجه به پتانسیل بالای آموزشگاه فوق تخصصی رادمان  و کانال کارآفرینی آموزشگاه رادمان در پایان دوره افراد برتر در هر تخصصی در صورت درخواست کارجویان به کار معرفی خواهند شد

·         اساتید معتبر و حرفه ای: تجربه بالای کاری اساتید در انتقال مفاهیم و قدرت بیان و همچنین داشتن سابقه کاری حرفه ای تدریس این مجموعه را متمایز کرده است.
افتخارات دوره آموزشی رادمان منجر به امضا تفاهم نامه آموزشی با سازمان فنی و حرفه ای شد تا در کنار یادگیری تخصص مجموعه فناوری اطلاعات رادمان بخش مهمی از آینده شغلی جوانان کشور نیز ساخته شود.

رادمان به عنوان پرچم‌دار بازار آموزش فناوری اطلاعات  با طراحی این دوره عملیاتی در صدد آموزش کارآموزانی برای ورود به بازار کار بوده و در همین راستا اقدام به طراحی این دوره با همکاری سازمان فنی و حرفه نموده است.


پیش نیاز


دوره مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL

و تمامی علاقمندان


مخاطبان


از آنجا که آموزش تخصصی دوره  توسط اساتید حرفه ای و با سابقه کاری بالا صورت می گیرد و آموزش از صفر تا صد خواهد بود. و البته مجموعه و همکاران تا اخذ گواهینامه بین المللی  قدم به قدم در کنار دانشجویان و کارآموزان هستند؛ بنابراین تمامی مخاطبین علاقمند می توانند حرفه مورد نظرشان را در مجموعه فوق تخصصی رادمان  با خیالی آسوده آموزش ببینند.


بازارکار



...برای آینده خود سرمایه گذاری کنید ...

  • از زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌توان برای برنامه‌نویسی در پلتفرم‌های مختلف شامل دسکتاپ، وب و حتی موبایل استفاده کرد. این موضوع موجب تنوع بازار کار پایتون شده است
  • ساخت و توسعه برنامه‌های کاربردی
  •  برنامه‌نویسی محاسباتی
  • ساخت بازی‌های کامپیوتری
    برنامه‌ نویسی سخت‌ افزار
  • برنامه نویسی سیستم‌های توکار
     




نرم افزارهای این دوره


نرم افزار برنامه نویسی به زبان پایتون (برای ویندوز) - PyCharm 2022.1 Windows 
سیستم عامل مورد نیاز: ویندوز 7, 8.1, 10 (فقط 64 بیتی)

امروزه بسیاری از توسعه‌دهندگان پایتون، برای توسعه‌ی برنامه‌ی خود با کد کمتر، تمیزتر و قابل خواندن، از IDE استفاده می‌کنند. IDE یا محیط توسعه‌ی یکپارچه، برنامه نویسی را بسیار ساده‌تر و سرعت کدنویسی را افزایش می‌دهد.

PyCharm یک IDE برای زبان برنامه نویسی پایتون می باشد که زیر نظر شرکت JetBrains طراحی و توسعه داده شده. این نرم افزار، بعلاوه  پشتیبانی از  دو نسخه 2 و 3 پایتون، سازگاری کامل با سیستم عاملهای مختلف؛ ویندوز، لینوکس و مک‌اواس دارد. بعلاوه، ویژگی‌ها و ابزارهای PyCharm، به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا انواع برنامه‌های سریع و کارآمد برای پایتون را با این IDE توسعه دهند.



نحوه نصب:

1. فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید.
2. برنامه را نصب کنید. و اجرا کنید.
3. پوشه ja-netfilter را داخل درایو C کپی کنید.
4. به پوشه scripts رفته و برای ویندوز فایل install-current-user.vbs یا install-all-users.vbs و برای لینوکس و مکینتاش فایل install.sh را اجرا کنید.
5. نرم افزار را اجرا کنید.
6. برای فعال سازی ورژن 2022 و فعال سازی توسط Server گزینه License Server را انتخاب کنید و آدرس https://jetbra.in را وارد کنید و روی Activate کلیک کنید.


محل نصب برنامه: فولدر محل نصب برنامه ها در درایو ویندوز و داخل فولدر Program Files قرار دارد.
برای پیدا کردن محل نصب برنامه، روی آیکون آن در دسکتاپ یا منوی استارت کلیک راست کرده و از منویی که باز میشود گزینه Open file location را بزنید.
اگر به جای محل نصب برنامه، پوشه حاوی آیکون برنامه باز شد، مجددا روی این آیکون کلیک راست کنید و Open file location را بزنید.



دانلود نرم افزار زبان برنامه نویسی پایتون Python 3.11 Win

دانلود نسخه 32 بیتی
دانلود نسخه 64 بیتی
 


سوالات متداول


  • 1 آیا می شود به کمک پایتون طراحی سایت انجام داد؟

    برای طراحی سایت با پایتون شما باید در ابتدا به HTML و CSS مسلط شوید تا بتوانید به کمک آن قالب طراحی کنید و یا می توانید از قالب های آماده استفاده کنید .

    و برای کدنویسی در قسمت بک اند شما می توانید به کمک یکی از کتابخانه های  پایتون به اسم Django  برای ساخت پنل مدیریتی استفاده کنید

  • 3 کدام زبان برنامه نویسی برای شروع بهتر است؟
    یکی از سوالات رایجی که برای هرکاربر ممکن است پیش بیاید این است که چه زبان برنامه نویسی برای شروع بهتر است. در مرحله اول کاربر باید علاقه خود را بشناسد و دوست دارد در چه زمینه ای فعالیت کند. تمامی زبان های برنامه نویسی خوب هستند اما زبان پایتون نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی آسان تر است و بازارکار بهتری دارد.
  • 4 کاربردهای زبان پایتون چیست؟

    زبان پایتون یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی می باشد. از جمله کاربرد های زبان پایتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    استفاده از پایتون در زمینه هوش مصنوعی  ، استفاده از پایتون در زمینه دیتا ساینس، استفاده از پایتون در زمینه داده کاوی و پردازش تصویر، استفاده از پایتون برای طراحی بک اند سایت و....

    از دلایل پرطرفدار بودن پایتون ، کاربردهای فراوان آن و ساده بودن آن می باشد.

عکس های کلاس


دوره ها