متلب

اطلاعات دوره


  • نام دوره:متلب
  • طول دوره:28 ساعت
  • شروع دوره:ماهی یکبار
  • بیعانه ثبت نام:200,000 تومان برای رزرو کلاس
  • محل برگزاری:آموزشگاه فوق تخصصی رادمان
  • مدرس دوره:
  • تعداد جلسات:14 جلسه
  • امکان قسط بندی:دارد
  • نوع کلاس :

راه های ارتباطی


  • شماره تماس :05135018080
  • شعبه :شعبه اصلی
  • نشانی دفتر مرکزی : مشهد - بولوار وکیل آباد - جنب ایستگاه مترو اقبال لاهوری - وکیل آباد ۶۵ پلاک یک
  • مسیر یابی از طریق گوگل

- توضیحات

متلب یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالای نسل چهارم است و دارای یک محیط تعاملی برای محاسبات عددی، تجسم و برنامه‌نویسی می‌باشد. متلب توسط شرکت MathWorks ایجاد و معرفی شد. نام متلب (MATLAB) حاصل ترکیب دو واژه MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه)  است. یعنی زبان برنامه نویسی متلب رویکرد ماتریس محور داشته و در آن حتی اعداد منفرد نیز به‌صورت یک ماتریس با ابعاد ۱*۱ در نظر گرفته می‌شوند.


اگر بخواهیم به طور خلاصه توانایی های این نرم افزار را بگوییم: متلب توانایی کار با ماتریس‌ها، رسم انواع توابع و داده‌ها، پیاده‌سازی انواع الگوریتم‌ها، ایجاد رابط کاربری، ارتباط با برنامه‌های نوشته‌شده به زبان‌های دیگر ازجمله C، C++، JAVA  و فرترن و ایجاد مدل‌ها و برنامه‌های کاربردی را فراهم می‌کند.



سازندگان متلب آن را در 5 بخش تقسیم بندی کرده اند:

زبان متلبمتلب یک زبان سطح بالای ماتریس- آرایه‌ای است. دارای ویژگی های برنامه نویسی شی گراست که می‌توان با کمک آن برنامه‌های ساده و پیچیده را ایجاد کرد.

محیط کاری متلب: مجموعه‌ای از ابزار و امکانات است. این محیط شامل امکاناتی برای مدیریت متغیرها در فضای کاری و ابزاری جهت توسعه، مدیریت، رفع خطا و ایجاد M فایل‌ها در برنامه‌های متلب است.

کنترل گرافیک: یک سیستم گرافیکی سطح بالاست و برای تجسم داده‌های دوبعدی و سه‌بعدی، پردازش تصویر، انیمیشن و گرافیک به کار می رود. همچنین شامل دستورات سطح پایین است که به شما اجازه می‌دهد تا ظاهر گرافیکی برنامه‌های خود را به‌صورت سفارشی طراحی کنید.

کتابخانه توابع ریاضی متلب: مجموعه گسترده‌ای از الگوریتم‌های محاسباتی اعم از توابع ابتدایی مانند سینوس، کسینوس تا توابع پیچیده مانند ماتریس معکوس، مقادیر ویژه ماتریس و تبدیل فوریه سریع را شامل می‌شود.

رابط برنامه‌های کاربردی متلب (API): کتابخانه‌ای است که امکان نوشتن برنامه‌های فرترن و C که با متلب در تعامل باشند را فراهم می‌کند. این رابط شامل امکاناتی نظیر فراخوانی روال از متلب (اتصال پویا)، فراخوانی متلب به‌عنوان یک موتور محاسباتی و خواندن و نوشتن به فایل‌های mat است. آموزش نرم افزار متلب


نرم افزار متلب چه مزایای دارد؟

راحتی در استفاده: متلب یک زبان مفسری است که برنامه در محیط توسعه یکپارچه متلب به‌راحتی نوشته، اصلاح و ایجاد می شودو با آن توسعه برنامه‌های جدید به‌راحتی امکان‌پذیر است.

استقلال بستر نرم‌افزاری: متلب توسط بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری مختلفو انواع سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و مکینتاش پشتیبانی می‌شود.

توابع از پیش تعریف‌شده: دارای کتابخانه گسترده‌ای از توابع از پیش تعریف‌شده است که برای بسیاری از کاربردها استفاده می‌شود.

رسم مستقل از دستگاه: برخلاف بسیاری از زبان‌های کامپیوتری دیگر، متلب دستورات بسیاری را برای رسم و تصویربرداری دارد. این تصاویر و رسم‌ها می‌تواند روی هر وسیله خروجی گرافیکی که توسط کامپیوتر پشتیبانی می‌شود نمایش داده شود.

واسط گرافیکی کاربر: متلب شامل ابزاری است که به برنامه‌نویس اجازه می‌دهد که به‌صورت تعاملی یک واسط گرافیکی کاربر را ایجاد نماید. بنابراین برنامه‌نویس می‌تواند برنامه‌های  پیچیده تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را طوری طراحی کند که کاربران بی‌تجربه نیز بتوانند به‌راحتی با برنامه تعامل داشته باشند.



 

- سرفصل ها

·         آشنایی با محیط متلب

·         آشنایی با فرمان های کلی در متلب

·         کار با راهنمای متلب

·         آشنایی با آرایه ها در متلب

·         عملیات بر روی آرایه ها

·         تمرین

·         انجام تمرین و مروری بر نکات ارائه شده در جلسه اول

·         آشنایی با اپراتور ها در متلب

·         آشنایی با انواع داده ها در متلب

·         عملیات جبری بر روی ماتریس ها

·         آشنایی با ماتریس های اولیه

·         انجام تمرین جلسه دوم

·         آشنایی با توابع اولیه در متلب

·         آشنایی با m-file

·         نحوه نمایش و ذخیره سازی اعداد

·         آشنایی با انواع آرایه ها در متلب

·         انجام تمرین های جلسه سوم

·         آشنایی با پنجره figure

·         آشنایی با نحوه ویرایش یک منحنی

·         نحوه ترسیم چند منحنی در یک پنجره به کمک دستور subplot

·         آشنایی با نحوه تعریف Axis و Title

·         آشنایی با نحوه تعریف Legend

·         انجام تمرین های جلسه چهارم

·         مروری بر نکات مهم جلسه چهارم

·         آشنایی با نحوه نوشتن متن روی منحنی

·         آشنایی با دستور ezplot برای ترسیم توابع سمبولیک

·         آشنایی با دستور ezpolar برای ترسیم توابع سمبولیک در مختصات قطبی

·         آشنایی با دستور fplot

·         انجام تمرین های جلسه پنجم

·         مروری بر نکات مهم جلسه پنجم

·         آشنایی با دستور Pie و pie3 برای ترسیم داده های آماری

·         آشنایی با دستور bar و bar3

·         آشنایی با دستور Area برای نمایش سطح زیر منحنی

·         انجام تمرین های جلسه ششم

·         مروری بر نکات مهم جلسه ششم

·         آشنایی با دستور Stem و Stem3 برای ترسیم داده های گسسته

·         آشنایی با دستور Compass برای نمایش اندازه و جهت بردار

·         آشنایی با دستورهای Feather و contour

·         انجام تمرین های جلسه هفتم

·         مروری بر نکات مهم جلسه هفتم

·         آشنایی با دستور Mesh و surf برای ترسیم داده های سه بعدی

·         آشنایی با دستور plot3

·         آشنایی با دستور triplot

·         انجام تمرین های جلسه هشتم

·         مروری بر نکات مهم جلسه هشتم

·         آشنایی با پنجره editor جهت برنامه نویسی

·         آشنایی با دستور شرطی if و else

·         آشنایی با حلقه for

·         انجام تمرین های جلسه نهم

·         مروری بر نکات مهم جلسه نهم

·         آشنایی با پنجره editor جهت برنامه نویسی

·         آشنایی با دستور شرطی if و else

·         آشنایی با حلقه for

·         انجام تمرین های جلسه دهم

·         مروری بر نکات مهم جلسه دهم

·         آشنایی با حلقه while

·         آشنایی با دستور switch

·         آشنایی با دستور Catch و Try

·         انجام تمرین های جلسه یازدهم

·         مروری بر نکات مهم جلسه یازدهم

·         آشنایی با حلقه while

·         آشنایی با دستور switch

·         انجام تمرین های جلسه دوازدهم

·         مروری بر نکات مهم جلسه دوازدهم

·         آشنایی با تعریف چند جمله ای در متلب

·         محاسبه ریشه های چند جمله ای به کمک دستور roots

·         آشنایی با مشتق و انتگرال چند جمله ای

·         انجام تمرین های جلسه سیزدهم

·         مروری بر نکات مهم جلسه سیزدهم

·         آشنایی با تعریف چند جمله ای سمبولیک در متلب

·         محاسبه ریشه های چند جمله ای به کمک دستور solve

·         آشنایی حل دستگاه معادلات خطی و غیر خطی

·         آشنایی با دستور های diff و int جهت مشتق و انتگرال

·         آشنایی با دستور limit جهت گرفتن حد

 

- پیش نیاز

دوره مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL

دوره ها