preloader

آموزشگاه رادمان

دلیل خاموش شدن گوشی huawei می تواند از مشکلات فنی در قطعات سخت ‌افزاری مانند cpu، مدارهای چاپی و یا ماژول ‌های گوناگون باشد.

دلیل خاموش شدن گوشی هواوی

  • تعمیرات موبایل و PC
  • رادمان
  • 1992
  • 1402/9/18
دلیل خاموش شدن گوشی هواوی

دلیل خاموش شدن گوشی هواوی (huawei)، یکی از مشکلاتی  است که همه ما با آن مواجه شده‌ ایم و ممکن است تجربه ‌های بدی را برایمان به همراه داشته باشد. دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی می ‌تواند از چندین عامل گوناگون باشد. از جمله این عوامل می‌ توان به عمر باتری کاهش یافته، برخی خطاهای سیستمی، نصب نرم‌ افزارهای ناسازگار یا حتی صدمات فیزیکی اشاره کرد. در ادامه، مقاله همراه ما باشید تا به صورت قدم به قدم راه حل های درست را پیدا کنید و پرونده مشکل خاموش شدن گوشی هواوی برای همیشه ببندید.

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی (سخت افزاری)

  • باتری ضعیف گوشی
  • خرابی سخت افزاری
  • قرار گرفتن در گرمای زیاد 

باتری ضعیف گوشی

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی می ‌تواند از باتری ضعیف آن باشد. باتری‌ های فرسوده و آسیب دیده ممکن است باعث خاموشی غیر منتظره گوشی شود.

راه حل برای رفع مشکل باتری ضعیف گوشی

استفاده از باتری با کیفیت و اصلی به جای باتری ‌های تقلبی و استفاده از مدیریت مناسب باتری برای افزایش عمر آن می ‌تواند مشکل را حل کند. لذا برای بهبود عمر باتری گوشی هواوی خود، در حال شارژ از آن استفاده نکرده و زمانی شارژ 100% شد می توانید از آن استفاده نمائید.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

خرابی سخت افزاری؛ دلیل خاموش شدن گوشی huawei

دلیل خاموش شدن گوشی huawei می تواند از مشکلات فنی در قطعات سخت ‌افزاری مانند cpu، مدارهای چاپی و یا ماژول ‌های گوناگون باشد. از این رو با فراگیری آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل، در آموزشگاه رادمان می توانید علاوه بر رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی و روشن نشدن آن، تمامی نکات تعمیراتی انواع گوشی های هواوی را به صورت جامع و عملی یاد بگیرید.

راه حل جلوگیری از خاموش شدن گوشی huawei

برخی از برنامه ‌ها ممکن است با تعامل نادرست با سیستم عامل گوشی، منابع زیادی را مصرف کنند و باعث خاموش شدن آن شوند. اگر می خواهید علت خاموش شدن گوشی هواوی را پیدا کنید به بررسی و حذف برنامه‌ هایی که ممکن است مشکل ‌زا باشند، بپردازید.

قرار گرفتن در گرمای بیش از حد

در صورتی که گوشی هواوی به مدت طولانی بدون استفاده باشد یا در محیط‌ های گرم و نیمه ‌بسته قرار گیرد، ممکن است گرمای بیش از حد باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی و روشن نشدن آن شود.

راه حل جلوگیری از قرار گرفتن گوشی در گرمای زیاد

استفاده از گوشی در شرایط دمایی مناسب و اجتناب از قرار گرفتن در محیط ‌های گرم و خشک می ‌تواند این مشکل را به حداقل برساند. همچنین، می توانید از گاردهای گوشی هواوی با ضخامت بالاتر استفاده کنید که در برابر گرما مانند یک محافظ قوی عمل کنند.

نفوذ آب و رطوبت درون گوشی هواوی

علت خاموش و روشن شدن گوشی هواوی | آموزشگاه رادمان

علت خاموش و روشن شدن گوشی هواوی، می تواند از ورود آب یا رطوبت به داخل گوشی باشد؛ چرا که این اتفاق باعث خرابی سخت افزاری قطعات الکترونیکی و خاموش شدن ناگهانی شود.

راه حل پیشگیری از نفوذ آب و رطوبت

  • استفاده از گارد ضخیم و کاورهای ضدآب
  • دور کردن گوشی از فضای مرطوب
  • خشک کردن سریع در صورت برخورد با آب
  • با سشوار آب را خشک کرده، اما در نظر داشته باشید فاصله سشوار با گوشی زیاد نباشد

دلیل خاموش شدن گوشی هواوی (نرم افزاری)

دلیل خاموش شدن گوشی هواوی از لحاظ نرم افزاری می تواند به عوامل زیر بستگی داشته باشد.

  • استفاده از برنامه ‌های مخرب
  • عدم آپدیت گوشی هواوی
  • نصب نرم افزارهای ویروسی

استفاده از برنامه ‌های مخرب

علت خاموش شدن گوشی هواوی، می تواند استفاده از برنامه ‌هایی که با سیستم عامل گوشی همخوانی ندارند باشد.

راه حل برای رفع مشکل برنامه ‌های مخرب

مطمئن شوید که تمامی برنامه های نصب شده روی گوشی با سیستم عامل مطابقت داشته باشد و به صورت اتوماتیک هر چندماه یک بار، تمامی نرم افزارها را از گوگل پلی بروزرسانی کنید.

عدم آپدیت گوشی هواوی

در صورتی که سیستم عامل گوشی Huawei خود را به صورت ماهانه آپدیت نکنید؛ سبب عدم سازگاری با نسخه‌ های جدید برنامه ‌ها و همچنین، باعث خاموش شدن یهویی گوشی هواوی می گردد.

نصب نرم افزارهای ویروسی

نصب نرم ‌افزارهای ویروسی و ناشناخته ممکن است باعث خرابی سیستم، خاموش و روشن شدن گوشی هوآوی شود.

راه حل برای جلوگیری از ورود نرم افزارهای ویروسی

نرم‌ افزار AVG AntiVirus را روی گوشی خود نصب کنید، این نرم ‌افزار می ‌تواند به شناسایی و حذف نرم ‌افزارهای مخرب کمک کند. در دوره آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل، تمامی نرم‌ افزارهای امنیتی را برای انواع گوشی های اندرویدی به صورت کامل معرفی می کنیم تا شما بتوانید گوشی های هواوی موجود در بازار کار را ویروس کشی نمائید.

علت خاموش شدن یهویی گوشی هواوی

  • در حال اجرا بودن چندین برنامه به صورت همزمان
  • هنگ کردن گوشی به صورت مداوم
  • استفاده از گوشی در حال شارژ کم (از 13 درصد به پایین)

در حال اجرا بودن چندین برنامه به صورت همزمان

در حال اجرای بودن چندین برنامه به صورت همزمان می‌ تواند یک بار زیادی برای سیستم عامل و سخت ‌افزار گوشیتان ایجاد کند، به ویژه اگر برنامه ‌ها منابع سیستم را به طور یکنواخت استفاده نکنند. به همین منظور، می ‌تواند منجر به کاهش عملکرد گوشی شده و در مواردی ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی شود. علت خاموش شدن گوشی هواوی در این مسئله این است که سیستم عامل نمی تواند چندین نرم افزار سنگین را در حالت اجرا تحمل کند و سبب داغ شدن دستگاه به مرور زمان می شود.

جلوگیری از خاموش روشن شدن گوشی هوآوی

  • بستن برنامه های غیر ضروری
  • استفاده از برنامه‌ های مدیریت وظایف
  • ریستارت گوشی
  • محدود کردن برنامه‌ های در حال اجرا

هنگ کردن گوشی به صورت مداوم

اغلب اوقات هنگ کردن گوشی می ‌تواند دلیل خاموش شدن گوشی هواوی به حساب بیاید. این مشکل به دلیل یک خطای نرم ‌افزاری است که باعث می‌ شود سیستم عامل گوشی به طور ناخواسته خاموش شود. اگر گوشی شما به طور مداوم با این مشکل مواجه می‌ شود، می ‌توانید روش ‌های زیر را امتحان کنید:

ریست نرم ‌افزاری (Soft Reset)

این کار شامل خاموش کردن گوشی و سپس روشن کردن آن است. برای انجام این کار، دکمه پاور را به مدت چند ثانیه فشار داده و سپس گوشی را روشن کنید.

ریست کارخانه (Factory Reset)

اگر همچنان با هنگ گوشی رو به رو هستید، می‌ توانید تنظیمات کارخانه را برگردانید. در این صورت، توجه داشته باشید که تمام اطلاعات شخصی شما از پاک می شود. برای انجام ریست کارخانه، به تنظیمات گوشی خود در بخش "پشتیبان ‌گیری و بازیابی" (Backup & Reset) بروید و سپس گزینه "بازنشاندن تنظیمات کارخانه" (Factory Data Reset) را انتخاب نمائید. تمامی مراحل ریست فکتوری به صورت اصولی و عملی در دوره های آموزش تعمیرات موبایل مورد بررسی قرار گرفته است.

استفاده از گوشی در حال شارژ کم

استفاده از گوشی همراه در حالی که آن را به شارژ متصل کرده اید، ممکن است دلیل خاموش شدن گوشی هواوی تلقی شود. این مشکل به دلیل زیر رخ می دهد.

بار شارژ ناصحیح

استفاده از شارژرهای ناکارآمد و یا کابل‌ های ضعیف می ‌تواند منجر به مشکلاتی مانند خاموش و روشن شدن گوشی هواوی شود. همچنین، استفاده از شارژرهای غیراصلی و عدم تطابق بین جریان ولتاژ شارژر و گوشی نیز ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی y7

خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی y7 می ‌تواند به دلایل متنوعی باشد. اما در اینجا چند راهکار عمومی را برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می‌ دهیم.

شارژ مجدد باتری

خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی به هنگام شارژ

گاهی اوقات دلیل خاموش شدن گوشی هواوی Y7 ممکن است به علت تمام شدن باتری باشد. ابتدا مطمئن شوید که باتری گوشی به طور کامل شارژ شده است.

ریست نرم افزاری

با انجام یک ریست نرم افزاری، ممکن است مشکل حل شود. برای انجام ریست نرم افزاری، دکمه روشن/خاموش و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا گوشی خاموش شود و سپس دوباره روشن شود.

نصب برنامه های مخرب

نصب برخی از برنامه های مخرب یا مشکل‌ زا می ‌تواند باعث خاموشی ناگهانی گوشی شود. بررسی کنید که آیا اخیراً برنامه‌ های جدیدی نصب کرده‌ اید؛ ویروسی نیستند و در صورت لزوم آن ها را حذف نمائید.

عدم آپدیت سیستم عامل

عدم آپدیت سیستم عامل می تواند دلیل خاموش شدن گوشی هواوی به شمار رود. چرا که بهبود علمکرد امنیتی سیستم عامل های گوشی های اندرویدی هواوی Y7 به آپدیت های مکرر آن بستگی دارد.

بازیابی کارخانه

در صورتی که مشکل برطرف نشود، می ‌توانید از گزینه بازیابی کارخانه استفاده کنید. قبل از انجام بازیابی کارخانه، حتماً اطلاعات مهم خود را بکاپ بگیرید؛ زیرا این عمل بازیابی تمامی اطلاعات را پاک خواهد کرد و گوشی را به تنظیمات اولیه بازمی ‌گرداند.

نتیجه گیری

دلیل خاموش شدن گوشی هواوی می‌ تواند به علت عوامل سخت ‌افزاری و نرم‌ افزاری رخ دهد. باتری ضعیف، خرابی سخت ‌افزاری و گرمای بیش از حد از جمله عوامل سخت ‌افزاری می ‌باشند. همچنین، برنامه ‌های ناسازگار، عدم آپدیت سیستم عامل و نرم ‌افزارهای مخرب می ‌توانند دلایل نرم ‌افزاری برای خاموشی ناگهانی گوشی باشند. برای حل این مشکلات، می توانید با کارشناسان فنی آموزشگاه رادمان مشورت کنید.

 
نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول دلیل خاموش شدن گوشی هواوی

    1دلیل خاموش شدن گوشی بعد از آپدیت چیست؟

    دلیل اصلی می تواند از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری باشد که به هنگام آپدیت گوشی با سیستم عامل همخوانی نداشته باشد.

    2علت ویبره زدن و روشن نشدن گوشی هواوی چیست؟

    ویبره زدن و روشن نشدن گوشی هواوی، می تواند به دلیل این باشد که گوشی شارژ نشده است. دلایل بیشتر را در مقاله مطالعه کنید.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان