preloader

آموزشگاه رادمان

تعمیر برد یخچال سامسونگ شامل مجموعه‌ ای کامل از یادگیری مهارت‌ های لازم برای عیب‌ یابی و رفع مشکلات ایجادشده در بردهای یخچال می باشد.

آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ

  • برق و الکترونیک
  • رادمان
  • 704
  • 1402/9/25
آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ

آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ به افرادی که علاقه دارند تا در زمینه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت داشته باشند کمک می‌ کند تا اصول و قواعد لازم برای انجام این کار را یاد بگیرند. برد یا صفحه الکترونیکی یخچال یکی از بخش‌ های مهم به‌ شمار می‌ رود که تمامی دستورهای لازم برای عملکرد دستگاه را صادر می‌ کند و درصورت خرابی، مشکلاتی را به‌ دنبال دارد که نحوه تشخیص و رفع این مشکلات از مهم‌ ترین اصولی است که در آموزش تعمیرات لوازم خانگی ارائه می‌ شود.

برد یخچال سامسونگ کجاست؟

شما به‌ عنوان فردی که قرار است تحت آموزش های الکترونیک قرار بگیرد در ابتدا باید به‌ خوبی با جایگاه هر قطعه و نحوه عملکرد آن در دستگاه ها آشنایی داشته باشید که این مسئله در رابطه با برد یخچال‌ های سامسونگ نیز صدق می‌ کند. با درنظرگرفتن اینکه یخچال سامسونگ از چه مدلی باشد، جایگاه برد نیز متفاوت خواهد بود که یکی از اصول اولیه برای آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ نیز توجه به همین مسئله است.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

برد سامسونگ متناسب با این که مدل یخچال از نوع معمولی، سایدبای‌ ساید، دوقلو یا فرنچ باشد ممکن است در بخش داخلی، بالا یا در قسمت کناری قرار بگیرد که در زمان آموزش تعمیرات لوازم خانگی به‌ طور تئوری و عملی این مورد شرح داده می‌ شود.

روی برد یخچال سامسونگ چه قطعاتی وجود دارد؟

بردی که در یخچال‌ های سامسونگ مورد استفاده قرار می‌‌ گیرد در واقع وظیفه کنترل بسیاری از اجزا مانند فن، یخ‌ ساز، سنسورها، کمپرسور، المنت و بسیاری بخش‌ های دیگر را بر عهده دارد به همین دلیل به‌ عنوان مغز یخچال در نظر گرفته می‌ شود.

این قطعه مهم و اساسی از اجزای متعددی تشکیل می‌ شود که شامل:

  • واحد پردازش مرکزی
  • تراشه سیستم ورودی و خروجی
  • فن، سینک حرارتی
  • حافظه دسترسی
  • چیپ‌ ست و مدار 

قراگیری تمامی این قطعات در کنار یکدیگر باعث می‌ شود تا برد یخچال سامسونگ کار خود را به‌ درستی انجام دهد که درصورت خرابی هر جزء می‌ توان انتظار داشت که عملکرد کلی برد نیز با اختلال مواجه شود.

علت خرابی برد یخچال سامسونگ

علت خرابی برد یخچال سامسونگ | آموزشگاه رادمان

از سری اصول اولیه که در هنگام آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ نیز ارائه می‌ شود، شناخت دلایل اصلی خرابی این قطعه خواهد بود که تعدادی از مهم‌ ترین موارد به شرح زیر هستند.

نوسانات برق و خرابی برد یخچال سامسونگ

بردهای الکترونیکی نسبت به نوسانات برق حساسیت زیادی نشان می‌ دهند و درصورتی‌ که این اتفاق به‌ صورت مکرر ادامه پیدا کند باعث خرابی برد یخچال سامسونگ می‌ شود. زمانی که ولتاژ برق بالا یا پایین می‌ شود، به‌ صورت مستقیم بر روی برد دستگاه تاثیر می‌ گذارد و موجب بروز آسیب برای این بخش خواهد شود که در اولین اقدام برای جلوگیری از این مشکل باید از محافظ استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که استفاده هم‌ زمان از یک محافظ برای چندین دستگاه الکترونیکی باز هم می‌ تواند به یخچال آسیب وارد کند، از این‌ رو باید از انجام چنین کاری خودداری کرد.

انتقال آب به برد یخچال سامسونگ

زمانی که مشغول تمیزکردن یخچال هستید امکان دارد که در اثر اشتباه مقداری آب به محفظه برد نفوذ کند که در این حالت نیز امکان خرابی این قطعه وجود دارد که باید قبل از تمیزکردن، یخچال را از برق بکشید.

انجام تعمیرات غیراصولی یخچال سامسونگ

باید این را در نظر داشته باشید اگر تعمیر قطعات مختلف یخچال سامسونگ توسط افرادی انجام شود که مهارت کافی ندارند، امکان بروز آسیب به دیگر قسمت‌ ها اعم از برد نیز وجود دارد.

از این‌ رو می‌ توان گفت که کمک‌ گرفتن از تکنسینی که در یک مرکز معتبر مشغول به فعالیت است تا حدودی به شما این اطمینان را می‌ دهد که چنین فردی آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ را به‌ صورت تخصصی گذرانده است.

علائم خرابی برد یخچال کدام است؟

شاید بپرسید که اگر برد یخچال بسوزد چه میشود؟ در جواب باید گفت که هماهنگی بین اجزای مختلف یخچال از بین می‌ رود که می‌ تواند شامل عدم تنظیم دما، خنک‌ نشدن و برخی موارد دیگر باشد. در چنین مواقعی چندین علامت مختلف قابل مشاهده است که به‌عنوان زنگ خطر در نظر گرفته می‌ شوند و باید در هنگام آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ تمامی این موارد مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.

به‌ طور کلی آشنایی با نشانه‌ های هشدار خرابی انواع برد یخچال سامسونگ به افراد کمک می‌ کند تا سریع‌ تر این اختلال را تشخیص دهند و نسبت به برطرف‌ کردن آن نیز به‌ دنبال اقدامات مورد نیاز باشند.

نمایش کد خطا بر روی نمایشگر یخچال سامسونگ به‌ منزله خرابی این قطعه بوده که برای مدل‌ های معمولی، 2 قلو و سایدبای‌ ساید متفاوت است که یک تعمیرکار حرفه‌ ای به‌ خوبی با این موارد آشنایی دارد، از دیگر نشانه‌ ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درصورتی‌ که یخچال روشن نشود و اتصالات برق نیز هیچ مشکلی نداشته باشد، این مورد هم به‌ عنوان عاملی برای خرابی برد در نظر گرفته می‌ شود.
  2. از سری وظایفی که یک برد الکترونیکی بر عهده دارد کنترل برفک‌ زدایی در یخچال است پس اگر چنین فرایندی را مشاهده کردید یک علامت هشداردهنده برای خرابی برد خواهد بود، اگر به این مشکل توجهی نداشته باشید به مرور زمان موتور دستگاه دچار آسیب می‌ شود.
  3. شنیدن صداهای غیرعادی و عجیب که به مدت طولاتی ادامه داشته باشد ازجمله مواردی بوده که نشان‌ دهنده خرابی برد یخچال سامسونگ است.
    یکی دیگر از نشانه‌ های خرابی برد، کارنکردن فن اواپراتور است که عدم‌ توجه به آن می‌ تواند مشکلات زیادی به‌ دنبال داشته باشد.
  4. در مواقعی که فن‌ ها به عملکرد خود ادامه می‌ دهند اما کمپرسور یخچال خاموش می‌ شود باید به خرابی برد دستگاه شک کرد و در اسرع وقت عیب‌ یابی و تعمیر آن انجام شود.

نحوه تعمیر برد یخچال سامسونگ

برای انجام تعمیرات برد، مراحل مهمی مد نظر قرار می‌ گیرد که باید به‌ صورت دقیق دنبال شود، بر همین اساس در زمان آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ تمامی این موارد ارائه می‌ شود. برای اینکه خرابی برد آسیب‌ های بیشتری را به سایر قسمت‌ ها وارد نکند، باید اختلال این قطعه به‌ سرعت برطرف شود که برای این منظور طی‌کردن مراحل زیر از اهمیت بالایی برخودار است.

برق یخچال سامسونگ باید قطع شود

در زمان عیب‌ یابی برد یخچال از سری نکات مهمی که افراد باید حین آموزش یاد بگیرند این است که اولین، مهم‌ ترین و ساده‌ ترین اقدامی که باید برای این منظور مد نظر قرار بگیرد قطع‌کردن جریان برق است. بهتر است قبل از انجام این کار تمامی مواد غذایی موجود در یخچال را خارج کرد تا از فساد شدن آن‌ ها جلوگیری شود.

به‌ طور کلی قطع‌ کردن جریان برق یکی از اقدامات ایمنی در زمینه تعمیر برد یخچال محسوب می‌ شود.

پوشش روی برد یخچال سامسونگ را بردارید

برد در یک محفظه قرار دارد که در حین آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ، افراد به‌ خوبی با نحوه جداکردن این قطعه از پوشش اصلی آشنا می‌ شوند تا ازاین‌ طریق فرایند رفع خرابی راحت‌ تر انجام شود. با استفاده از پیچ‌ گوشتی مخصوص، پوشش مورد نظر از روی این قطعه برداشته می‌ شود تا مدار برد یخچال سامسونگ قابل رویت باشد و مراحل عیب‌ یابی به‌ درستی صورت گیرد.

جداکردن سیم های برد یخچال سامسونگ

نحوه تعمیر برد یخچال | آموزشگاه رادمان

در گام بعدی برای یادگیری نحوه تعمیر برد یخچال باید هنرجویان با نحوه جداکردن سیم‌ های این قطعه آشنا شوند که برای این منظور نیاز به استفاده از انبردست‌ های سوزنی مخصوص دارند که متناسب با کانتورهای روی برد تعیین می‌ شود.

بعد از اینکه تمامی این مراحل دنبال می‌ شود درصورت رفع مشکلی که برای برد ایجاد شده، باید تست برد یخچال سامسونگ را انجام دهید و بار دیگر تمامی این اقدامات را برای جایگذاری قطعه در محل اصلی دنبال کنید.

باید به این مسئله توجه داشته باشبد که تعمیر برد یخچال سامسونگ نیاز به دقت بالا، تخصص و دانش کافی دارد که افراد در حین گذراندن دوره‌ های آموزشی باید سعی کنند مهارت خود را در این زمینه افزایش دهند.

هزینه تعمیر برد یخچال سامسونگ

در مدل‌ های جدید یخچال سامسونگ از برد الکترونیکی به‌ عنوان جایگزینی برای قطعات مکانیکی استفاده شده که با توجه به پیچیدگی‌ های زیادی که این بخش دارد معمولاً هزینه تعمیر آن نیز بالاتر خواهد بود. مهم‌ ترین عاملی که بر تعیین هزینه مورد نیاز برای تعمیر برد یخچال سامسونگ مد نظر قرار می‌ گیرد، مدل دستگاه است که برای این منظور باید از تکنسین‌ های آموزش‌ دیده برای برآورد قیمت کمک بگیرید.

البته به این مسئله نیز توجه کنید که در مواردی امکان دارد برد الکترونیکی یخچال سامسونگ قابلیت تعمیر نداشته باشد و در این صورت تنها راه برای بازگشت عملکرد دستگاه به حالت عادی، تعویض این قطعه است.

چرا آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ اهمیت دارد؟

انجام تعمیرات لوازم خانگی همیشه یکی از مشاغل پرطرفدار در نظر گرفته می‌شود که یادگیری تخصصی تعمیر برد نیز یکی از مواردی است که افراد می‌توانند برای ورود به بازار کار در نظر بگیرند. با توجه به پیشرفت‌ های زیادی که در زمینه ساخت لوازم خانگی صورت گرفته، بالابردن سطح دانش و مهارت برای تعمیر تخصصی هر قطعه نیز اهمیت زیادی دارد، برای همین منظور تکنسین‌ ها نیز می‌ توانند برای ارتقای کیفیت کاری خود این آموزش‌ تعمیر برد را فرا بگیرند.

برد یک قطعه بسیار دقیق و پیچیده به‌ شمار می‌ رود که با توجه به ایجاد هماهنگی میان تمامی اجزای یخچال، ارائه آموزش‌ های لازم برای تعمیر آن نیاز به طی‌کردن دوره‌ هایی با سطح کیفی بالا دارد.

با توجه به مسائلی که می‌ تواند در خرابی برد یخچال تاثیرگذار باشد، در زمان آموزش تعمیر برد الکترونیک به‌ طور معمول تمام قواعد و پیش‌نیازهای لازم برای آشنایی افراد با نحوه عیب‌ یابی این قطعه ارائه می‌ شود.

جمع‌ بندی

آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ شامل اقداماتی می‌ شود که به عیب‌ یابی و رفع خطاهای ایجادشده برای دستگاه کمک می‌ کند و برای این منظور باید با تمامی نکات مهم درباره علت و نشانه‌ های خرابی آشنایی داشت. برخی از علائمی که نشان‌ دهنده خرابی این قطعه است شامل برفک‌زدن، نمایان‌ شدن علامت ارور بر روی نمایشگر، ازکارافتادن کمپرسور و برخی موارد دیگر می‌ شود که باید به آن‌ ها توجه کرد. در صورت داشتن هر گونه سوالی در مورد تعمیر لوازم خانگی می توانید با کارشناسان فنی آموزشگاه رادمان در ارتباط باشید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول آموزش تعمیر برد یخچال سامسونگ

    1آیا باید هنگام عیب‌ یابی برد یخچال برق قطع شود؟

    در زمان عیب‌ یابی برد یخچال از سری نکات مهمی که افراد باید حین آموزش یاد بگیرند این است که اولین، مهم‌ ترین و ساده‌ ترین اقدامی که باید برای این منظور مد نظر قرار بگیرد قطع‌کردن جریان برق است.

    2هزینه تعمیر برد یخچال سامسونگ چقدر است؟

    مهم‌ ترین عاملی که بر تعیین هزینه مورد نیاز برای تعمیر برد یخچال سامسونگ مد نظر قرار می‌ گیرد، مدل دستگاه است که برای این منظور باید از تکنسین‌ های آموزش‌ دیده برای برآورد قیمت کمک بگیرید.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان