preloader

آموزشگاه رادمان

یکی از ساده‌ ترین روش‌ ها نحوه رجیستری گوشی های آیفون استفاده از کد دستوری #7777* است.

آموزش رجیستری گوشی آیفون

  • تعمیرات موبایل و PC
  • رادمان
  • 916
  • 1402/10/4
آموزش رجیستری گوشی آیفون

آموزش رجیستری گوشی آیفون برای افرادی که می‌ خواهند بدون مشکل از موبایل برند اپل خود استفاده کنند ضروری است. این مورد را می‌ توان یکی از مهم‌ ترین مباحث آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل دانست. پس اگر می‌ خواهید در زمینه نرم‌ افزار فعالیت کنید یا گوشی شخصی شما به رجیستری نیاز دارد باید با دوره تعمیرات نرم افزار موبایل آشنا شوید.

رجیستری راهکاری است که دولت برای جلوگیری از ورود گوشی‌ های غیرقانونی به کشور از آن استفاده کرد. در واقع اگر موبایل آیفون خود را رجیستری ی نکنید پس از مدتی قابلیت‌ های خود را از دست خواهد. در ادامه با روش‌ های انجام این کار بیشتر آشنا می‌ شویم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چرا آموزش رجیستری آیفون اهمیت دارد؟

رجیستری گوشی‌ های آیفون در کشور پیش از سایر برندها به‌ صورت رسمی آغاز شد. زمانی که شما موبایل خود را رجیستری کنید در واقع به آن رسمیت می‌ بخشید و پس از انجام این کار امکان استفاده از شبکه‌ های موبایل برای شما فراهم خواهد شد.

دلیل به‌ وجود آمدن این طرح حمایت از واردکنندگان قانونی بود اما با استفاده از طرح رجیستری افراد می‌ توانند پس از گم شدن یا دزدیده شدن موبایل خود آن را پیگیری کنند. در واقع سارقین دیگر نمی‌ توانند به‌ راحتی گوشی فرد دیگر را به‌ فروش برسانند یا از آن استفاده کنند.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

آیا گوشی ایفون در ایران رجیستر میشود؟

آموزش رجیستری گوشی آیفون برای مدل‌ های معمولی به‌ راحتی امکان‌ پذیر است و در واقع افراد می‌ توانند موبایل‌ های آیفون خود در مدل‌ های مختلف را در کوتاه‌ ترین زمان رجیستری کنند.

اما سوالی که پیش می‌ آید امکان‌ پذیر بودن رجیستری آیفون 14 و 15 است. با توجه به این که برند اپل از آیفون 14 به بعد در دسته کالاهای لوکس قرار می‌ گیرد واردات قانونی این مدل‌ ها در سال‌ های اخیر ممنوع شده است.

این ممنوعیت امکان رجیستری موبایل‌ های گفته‌ شده را با مشکل مواجه کرد. با این که آیفون 14 در بازار موجود است اما به‌ صورت قانونی امکان رجیستری کردن آن و اتصال به شبکه‌ های موبایل وجود ندارد.

به همین دلیل نیز دور زدن رجیستری گوشی ایفون به‌ وجود آمد. با این راهکارها افراد می‌ توانند به‌ راحتی موبایل‌ هایی که به‌ صورت مسافرتی یا هر روش دیگری وارد کشور کرده‌ اند را رجیستری و از خدمات آن‌ ها استفاده کنند.

آموزش رجیستری گوشی آیفون

آموزش رجیستری گوشی آیفون به چند روش قابل انجام است. اگر با استفاده از این روش‌ ها گوشی خود را رجیستری نکنید پس از یک ماه قابلیت‌ های خود را از دست می‌ دهد و دیگر نمی‌ توان از آن استفاده کرد. در این طرح اپراتور سیم‌کارت با استفاده از کد IMEI یا همان سریال‌ نامبر، مدل موبایل را شناسایی می‌ کند. افرادی که از طریق این کد گوشی خود را در سامانه همتا ثبت نکنند پس از مدتی قابلیت‌ های موبایل را از دست می‌ دهند. از این رو آموزش رجیستری گوشی آیفون بسیار مهم است. در ادامه راهکارهای موجود برای انجام این کار را بررسی می‌ کنیم.

دریافت کد IMEI برای رجیستر کردن موبایل

یکی از اولین مراحل برای رجیستر کردن گوشی آیفون دریافت کدام IMEI است.

با توجه به اینکه یکی از اولین مراحل برای رجیستر کردن گوشی آیفون دریافت کدام IMEI است باید با روش‌ های موجود جهت دریافت این کد یا پیدا کردن آن آشنا شوید.

به‌ طور کلی یافتن سریال‌ نامبر از طریق روش‌ های مختلف امکان‌ پذیر است که ما در این متن با رایج‌ ترین و آسان‌ ترین آن‌ ها آشنا می‌ شویم. روش اول پیدا کردن کد 15 رقمی با بررسی جعبه یا پشت گوشی است.

درصورتی‌ که این کد برای شما ناخوانا بود می‌ توانید با خارج کردن جای سیم‌ کارت عدد آن را مشاهده و سریال‌ نامبر موبایل خود را بردارید. داشتن این کد برای تکمیل مراحل رجیستری موبایل ضروری است.

نحوه رجیستری گوشی های آیفون از طریق کد USSD

یکی از ساده‌ ترین روش‌ ها نحوه رجیستری گوشی های آیفون استفاده از کد دستوری #7777* است. این کد شما را به سامانه همتا منتقل می‌ کند. در پنجره باز شده نیز باید عدد 2 را وارد کنید.

در این زمان کادری به شما نمایش داده می‌ شود که باید کد آی‌ آم‌ ایی‌ آی را در آن وارد کنید. پس از انجام این کار نیز اس‌ ام‌ اسی برای شما ارسال خواهد شد که در آن برند و مدل گوشی یا اطلاعاتی درخصوص قانونی بودن موبایل وجود دارد.

توجه داشته باشید گوشی‌ های غیرقانونی قابلیت رجیستر شدن ندارند. پس درصورت ورود غیرقانونی بهتر است موبایل را به فروشنده تحویل دهید تا با عواقب قانونی که شامل از دست دادن قابلیت‌ های گوشی است روبه‌ رو نشوید.

اگر پیامک حاوی اطلاعاتی بود که قانونی بودن گوشی را نشان می‌ دادند باید سیم‌ کارت را فعال کرد. با شماره‌ گیری مجدد کد دستوری #7777* و ورود به بخش دوم باید دوباره کد آ‌ی‌ ام‌ ایی‌ آی را وارد و سپس شماره موبایل خود را وارد کنید. در پایان تایید اطلاعات به شما نمایش داده می‌ شود که درصورت صحیح بودن باید عدد یک را وارد کنید و مراحل را به اتمام برسانید.

روش رجیستری گوشی مسافری از سایت همتا

چگونه گوشی رجیستر نشده را رجیستر کنیم؟ برای این منظور علاوه‌ بر استفاده از کد دستوری می‌ توانید به سایت همتا مراجعه و اطلاعات لازم را در فیلد های مشخص وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره همراه یا کد ملی است. با وارد کردن این اطلاعات و کلیک روی گزینه ورود باید کدی که برای شما پیامک شد و همچنین کد امنیتی را وارد کنید تا امکان کلیک روی دکمه آبی رنگ برای شما فراهم شود.

با انتخاب گزینه فعال‌ سازی تلفن همراه چند کادر برای شما نمایش داده خواهد شد که باید اطلاعات خواسته‌ شده در آن‌ ها وارد شوند. پس از تکمیل این موارد با کلیک روی دکمه فعال‌ سازی، روش رجیستری گوشی مسافری شما به پایان می‌ رسد.

آموزش رجیستری گوشی آیفون با اپلیکیشن همتا

برای رجیستری گوشی ایفون x یا سایر مدل‌ ها می‌ توانید از اپلیکیشن همتا نیز استفاده کنید. با توجه به راحتی این کار و کاربردی بودن آن معمولا فروشنده‌ ها یا تعمیرکاران موبایل از اپلیکیشن استفاده می‌ کنند. در واقع افرادی که قصد دارند در دوره‌ های آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل شرکت کنند باید راهکارهای مختلف برای رفع ایرادهای جزئی را نیز آموزش ببینند تا بتوانند طیف گسترده‌ ای از مشکلات موبایل را برطرف سازند.

اگر می‌ خواهید گوشی آیفون خود را از طریق اپلیکیشن رجیستری کنید لازم است آن را دانلود و نصب کنید. سپس باید شماره تماس یا کد ملی وارد شود تا اپلیکیشن یک رمز عبور برای ورود به برنامه برای شما ارسال کند.

در این اپلیکیشن امکانات متعددی وجود دارد که ثبت گوشی برای رجیستر کردن تنها یکی از سرویس‌ های کاربردی آن به‌ شمار می‌ آید. به همین دلیل نیز افرادی که برای کارآموزی تعمیرات موبایل شرکت کرده‌ اند بهتر است این اپ را روی موبایل خود نصب کنند.

رجیستری ایفون با پاسپورت چگونه است؟

رجیستری ایفون با پاسپورت، برای افرادی مناسب است که گوشی‌ خود را از کشورهای خارجی خریداری کرده‌ اند.

رجیستری ایفون با پاسپورت، برای افرادی مناسب است که گوشی‌ خود را از کشورهای خارجی خریداری کرده‌ اند. اگر شما نیز پس از سفر به کشوری دیگر یک موبایل رجیستر نشده تهیه کردید می‌ توانید بعد از رسیدن به ایران و در همان فرودگاه از طریق گمرک برای ثبت آن اقدام کنید.
اگر در فرودگاه موفق به انجام این کار نشدید نگران نباشید چرا که انجام این کار با استفاده از پاسپورت نیز امکان‌ پذیر است. تنها باید وارد سایت گمرک شوید و در بخش خدمات روی ثبت گوشی‌ های مسافرتی کلیک و شماره ثبت را وارد کنید.

آموزش رجیستری گوشی آیفون ۱۴

برای رجیستری گوشی‌ های آیفون 14 باید از روش‌ های دیگری استفاده کرد. دلیل این موضوع نیز ممنوعیت واردات این محصول و غیرقانونی بودن تمام موبایل‌ های مدل آیفون 14 موجود در کشور است. هرچند در ماه‌ های اخیر اعلام شد امکان رجیستری گوشی‌ های آیفون 14 به‌ زودی فراهم می‌ شود اما تا آن زمان باید با راهکار دور زدن رجیستری گوشی ایفون آشنا شوید و از قطع آنتن آن جلوگیری کنید. علاوه بر این تمامی نکات آموزشی در خصوص تعمیر گوشی های آیفون را می توانید با دنبال کردن دوره های آموزش تعمیرات موبایل در رادمان به صورت تخصصی یاد بگیرید.

دستکاری تنظیمات شبکه برای دور زدن رجیستری آیفون

افرادی که به‌ صورت ناگهانی آنتن موبایل خود را از دست می‌ دهند باید ابتدا گوشی را در حالت پرواز قرار دهند. سپس وارد بخش شبکه سلولار شوند. حال باید شبکه گوشی را تغییر داد. پس از این کار کافیست، حالت پرواز را خاموش کرد تا آنتن بازگردد. اگر تغییری اتفاق نیفتاد خاموش و روشن کردن موبایل می‌ تواند مشکل را برطرف کند.

ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون

در آموزش رجیستری گوشی آیفون ۱۴ اگر روش‌ های مختلفی را امتحان کردید و با مشکل مواجه شدید کافی‌ است تنظیمات را ریست کنید. در این شرایط احتمال دارد آنتن به موبایل بازگردد.

رجیستری گوشی آیفون ۱۴ با مبدل سیم کارت

یکی از راهکارهای مطمئن برای از دست ندادن آنتن به‌ خصوص در شرایط اضطراری استفاده از مبدل سیم‌ کارت (IKOS) است.

یکی از راهکارهای مطمئن برای از دست ندادن آنتن به‌ خصوص در شرایط اضطراری استفاده از مبدل سیم‌ کارت (IKOS) است. این دستگاه شبیه مودم بوده با این تفاوت که با جای‌ گذاری سیم‌ کارت در آن به‌ جای دسترسی به اینترنت بی‌ سیم می‌ توانید از طریق بلوتوث تماس‌ ها و پیام‌ های خود را برقرار کنید.

استفاده از گوشی دیگر برای رجیسترکردن آیفون 14

اگر 2 گوشی در دسترس دارید که تنها یکی از آن‌ ها آیفون 14 است می‌ توانید با استفاده از موبایل دیگر که رجیستری شده به‌ راحتی گوشی آیفون خود را رجیستری کنید. بهتر است این موبایل اندروید باشد.

برای این منظور نیز ابتدا باید آیفون 14 را در حالت پرواز قرار داد و سپس سیم‌ کارت را خارج و در گوشی دوم جایگذاری کرد. در این زمان با روشن کردن موبایل دوم باید شبکه‌ های موبایل را روی 4G قرار داد.

با اعمال این تنظیمات می‌ توان گوشی را خاموش و سیم‌ کارت را خارج کرد. حال باید آیفون را ریست و مجددا روشن کرد. پس از بالا آمدن دوباره گوشی نیز باید سیم‌ کارت را در آن قرار داد تا آنتن فعال شود.

کلام آخر در مورد رجیستری آیفون

آموزش رجیستری گوشی آیفون برای موبایل‌ های قانونی راحت است؛ تنها باید از کد دستوری #7777*، سایت یا اپلیکیشن همتا برای انجام این کار استفاده کنید. همچنین داشتن سریال‌ نامبر موبایل ضروری است. البته برای آیفون 14 معمولا باید از روش‌ های دور زدن رجیستری استفاده کرد. در نهایت، ما سعی کردیم تمامی روش های رجیستری گوشی ایفون را مورد بررسی قرار بدهیم. از این رو در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید از طریق راه های ارتباطی در آموزشگاه رادمان با کارشناسان فنی در اتباط باشید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول آموزش رجیستری گوشی آیفون

    1آیا می شود با گوشی شخص دیگری کار رجیستری را انجام داد؟

    اگر 2 گوشی در دسترس دارید که تنها یکی از آن‌ ها آیفون 14 است می‌ توانید با استفاده از موبایل دیگر که رجیستری شده به‌ راحتی گوشی آیفون خود را رجیستری کنید. بهتر است این موبایل اندروید باشد. اطلاعات بیشتر در این خصوص در مقاله بیان شده است.

    2برای دور زدن رجیستری آیفون چیکار کنیم؟

    افرادی که به‌ صورت ناگهانی آنتن موبایل خود را از دست می‌ دهند باید ابتدا گوشی را در حالت پرواز قرار دهند. سپس وارد بخش شبکه سلولار شوند. حال باید شبکه گوشی را تغییر داد. پس از این کار کافیست، حالت پرواز را خاموش کرد تا آنتن بازگردد.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان