preloader

آموزشگاه رادمان

دلیل خاموش شدن گوشی شیائومی می‌ تواند مربوط به مشکلاتی همچون داغ‌ شدن گوشی، استفاده از نرم‌ افزارهای مخرب باشد.

علت خاموش شدن گوشی شیائومی

  • تعمیرات موبایل و PC
  • رادمان
  • 81
  • 1402/10/5
علت خاموش شدن گوشی شیائومی

درصورتی‌ که علت خاموش شدن گوشی شیائومی مربوط به قطعات سخت‌ افزاری آن باشد کسانی که در دوره‌ آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل شرکت می‌ کنند اطلاعات لازم در این‌ خصوص را به‌ دست می‌ آورند. برای افرادی که از گوشی‌ های هوشمند شیائومی استفاده می‌ کنند امکان دارد در مواقعی به‌ صورت ناگهانی با خاموش‌ شدن موبایل خود مواجه شوند که چنین اتفاقی معمولا آزاردهنده است و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد که در ادامه به بررسی این مشکلات می‌ پردازیم.

علت خاموش شدن گوشی در برندهای مختلف

به‌ طور کلی می‌ توان گفت که علت خاموش شدن گوشی به مشکلات سخت‌ افزاری یا نرم‌ افزاری مربوط است که برخی از این مشکلات با چندین اقدام ساده قابل حل است اما بررسی تعدادی از این اختلال‌ ها نیازمند مراجعه به تعمیرکار خواهد بود. اما در اینجا سعی کرده ایم به صورت تخصصی علت خاموش شدن گوشی شیائومی مورد بررسی قرار بدهیم.

خاموش شدن گوشی شیائومی به دلیل تنظیمات نادرست

در اغلب مدل‌ های گوشی شیائومی، بخشی برای تنظیم زمان خاموش یا روشن‌ شدن گوشی وجود دارد که درصورت فعال‌ کردن این تنظیمات امکان دارد که موبایل شما به‌ صورت ناگهانی خاموش شود.

داغ شدن گوشی شیائومی و خاموشی ناگهانی

نصب بازی‌ هایی که با سخت‌ افزار گوشی هوشمند شما تناسبی نداشته باشند به مرور زمان فشار زیادی را به قطعات داخلی همچون پردازنده و باتری وارد می‌ کند که در این حالت موبایل خاموش می‌ شود. در واقع باید این را در نظر بگیرید که حجم بالا و گرافیک قوی یک بازی می‌ تواند دمای باتری را بالا ببرد و این مسئله در سرعت‌ بخشیدن به مصرف شارژ مؤثر است و می‌ توان انتظار داشت که گوشی هوشمند خودبه‌ خود خاموش شود.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

برای آن دسته از افرادی که از گوشی‌ های مدل پوکو m3 استفاده می‌ کنند در مواقعی که حجم زیادی از بازی‌ های سنگین و پرقدرت را نصب کنند این امکان وجود دارد که داغ‌ شدن باتری به‌ عنوان علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو m3 مد نظر قرار گیرد.

دلیل خاموش شدن ناگهانی شیائومی براثر ضربه

فشار و ضربه شدید به قاب پشتی گوشی از سری دلایلی است که به‌ عنوان علت خاموش شدن گوشی شیائومی نوت 8 در نظر گرفته می‌ شود چرا که پردازنده اصلی این مدل در این قسمت قرار دارد. پردازنده اصلی گوشی از اتصال قطعات مختلفی تشکیل می‌ شود که بروز هرگونه آسیب امکان دارد این قطعه را با مشکل مواجه کند و باعث جداشدن بخشی از اتصالات شود.

عدم آپدیت سیستم عامل گوشی شیائومی

زمانی که به‌ دنبال بررسی دلایل خاموش‌ شدن گوشی شیائومی هستید معمولا عدم آپدیت سیستم‌ عامل نیز به‌ عنوان یکی از مشکلات احتمالی در نظر گرفته می‌ شود که به‌ راحتی قابل حل است. چنین ایرادی مربوط به بخش نرم‌ افزاری گوشی هوشمند می‌ شود و درصورتی‌ که سیستم‌ عامل براساس زمان‌ بندی سازنده دستگاه به‌ روزرسانی نشود می‌ توان شاهد کاهش قدرت گوشی و ایجاد اختلال‌ های دیگر در حین کار با موبایل بود. برای رفع این مشکل سعی کنید با رفتن به بخش تنظیمات و بررسی آپدیت مربوط به سیستم‌ عامل به‌ راحتی این کار را انجام دهید تا مانع از خاموش‌ شدن ناگهانی موبایل شوید.

خرابی CPU، دلیل خاموش و روشن شدن گوشی شیائومی

یکی از شایع‌ ترین مواردی که معمولا به‌ عنوان علت خاموش شدن گوشی شیائومی نوت 10 مورد بررسی قرار می‌ گیرد، خرابی سی‌ پی‌ یو است که به‌ طور کلی دلایل مختلفی در بروز این وضعیت نقش دارند.
CPU قطعه حساس و مهمی در گوشی هوشمند به‌ شمار می‌ رود که اجرای برنامه‌ های سنگین، ضربه و هرگونه اختلال دیگری می‌ تواند بر روی این بخش تاثیر داشته باشد و منجر به خاموشی گوشی شود.

نفوذ رطوبت و خاموشی گوشی شیائومی

برخورد آب یا رطوبت با گوشی، همیشه خطرات زیادی به‌ همراه دارد و شما باید سعی کنید در چنین مواقعی برای جلوگیری از بروز آسیب‌ های بیشتر هرچه سریع‌ تر موبایل خود را به یک تعمیرکار نشان دهید. باید گفت که نفوذ رطوبت حتی در مناطقی که شرجی هوا خیلی بالا باشد نیز اتفاق می‌ افتد و در این مواقع بهتر است اجازه دهید گوشی به حالت خاموش باقی بماند تا از بروز اختلال و اتصالی در قطعات مختلف جلوگیری شود.

نصب برنامه های نامعتبر روی گوشی شیائومی

اگر می‌ پرسید که علت خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3 پرو چیست؟ باید به این مورد اشاره کرد که درصورت نصب برنامه‌ ها و نرم‌ افزارهای مختلف از منابع نامعتبر احتمال بروز این مشکل برای مدل X3 افزایش پیدا می‌ کند. یکی از معتبرترین منابعی که شما می‌ توانید برای نصب برنامه‌ های خود در نظر بگیرید گوگل پلی است.

به هنگام جست‌ و جو در صفحات اینترنتی باید از نصب برنامه‌ هایی که به‌ صورت ناخواسته دانلود می‌ شوند، خودداری کنید.

خرابی باتری گوشی شیائومی

بدون شک باتری یکی از مهم‌ ترین اجزای گوشی محسوب می‌ شود که درصورت عدم وجود جریان کافی داغ می شود.

بدون شک باتری یکی از مهم‌ ترین اجزای گوشی محسوب می‌ شود که درصورت عدم وجود جریان کافی در این بخش، داغ‌ کردن، اتصال به مین برد و هر عامل دیگری امکان دارد باتری دچار آسیب شود که در خاموشی ناگهانی گوشی نقش دارد.

خرابی دکمه پاور دلیل خاموش شدن گوشی شیائومی

نحوه طراحی دکمه پاور در گوشی‌ های شیائومی به‌ گونه‌ ای است که معمولا بعد از 8 تا 10 ثانیه فشاردادن، دستگاه راه‌ اندازی یا خاموش می‌ شود ازاین‌ رو می‌ توان گفت عملکرد نامناسب این بخش نیز ازجمله دلایلی خواهد بود که باعث می‌ شود موبایل به‌ صورت خودکار غیرفعال شود.

علت خاموش شدن گوشی شیائومی هنگام تماس

امکان دارد در حین تماس تلفنی متوجه خاموش‌ شدن گوشی خود شوید که این مسئله نیز به‌ دلیل وجود مشکلات نرم‌ افزاری، برنامه‌ های جانبی مخرب یا خرابی در سنسور اتفاق می‌ افتد که باید به‌ طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در نظر داشته باشید برخی از مواردی که به‌ عنوان دلایل خاموش‌ شدن گوشی شیائومی شناخته می‌ شوند، نیازمند انجام تعمیرات تخصصی در زمینه نرم‌افزاری هستند و افرادی که علاقه‌ مند به فعالیت در این زمینه باشند می‌توانند در دوره‌ آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل شرکت کنند.

نحوه برطرف کردن مشکل خاموش شدن گوشی

اگر این سؤال در ذهن شما باشد که چگونه گوشی شیائومی که خاموش شده را روشن کنیم؟ باید گفت در چنین مواقعی فشاردادن همزمان دکمه پاور و تنظیم صدا می‌ تواند در راه‌ اندازی مجدد گوشی به شما کمک کند. از طرف‌ دیگر دقت کنید که دلیل خاموش و روشن شدن گوشی شیائومی هر چیزی که باشد بعد از راه‌ اندازی مجدد باید راهکارهای ساده‌ ای که برای رفع این وضعیت مد نظر قرار می‌ گیرد را امتحان کنید که تعدادی از آن‌ ها به شرح زیر هستند.

ریست فکتوری گوشی شیائومی

در مواقعی که گوشی شما به‌ صورت خودکار خاموش و روشن می‌ شود یکی از اقداماتی که می‌ تواند در این زمینه به شما کمک کند تا چنین مشکلی را برطرف کنید، ریست‌ کردن موبایل است. اولین نکته‌ ای که باید قبل‌از اقدام به ریست‌ کردن گوشی در نظر بگیرید این است که تمامی داده‌ ها و حساب‌ های شما با انجام این کار پاک می‌ شود و موبایل به حالت اولیه خود برمی‌ گردد پس سعی کنید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات داشته باشید.

انجام چنین فرایندی بسیار ساده و آسان است و به شما کمک می‌ کند تا درصورت بروز مشکلات جزئی بتوانید با پاک‌ کردن تمام اطلاعات ازجمله داده‌ های آلوده، گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید که برای این کار نیاز به انجام مراحل زیر دارید:

  • وارد بخش تنظیمات (Setting) گوشی شوید.
  • با رفتن به بخش سیستم روی گزینه Reset ضربه بزنید.
  • در این مرحله کادری به شما نشان داده می‌ شود که باید Erase All Data را انتخاب کنید.
  • بعداز ضربه‌ زدن روی گزینه Ok کمی منتظر بمانید تا تنظیمات انجام شده و گوشی به‌ صورت مجدد راه‌ اندازی شود.

پاک کردن حافظه پنهان در گوشی شیائومی

گاهی اوقات سنگین‌ شدن حافظه گوشی به‌ دلیل وجود تعداد زیادی فایل در حافظه پنهان است که می‌ تواند منجر به خاموش‌ شدن موبایل شود و می‌ توانید با پاک‌ کردن این اطلاعات به رفع دلیل خاموش روشن شدن گوشی شیائومی کمک کنید.

گوشی شیائومی را آپدیت کنید

شرکت سازنده در دوره‌ های زمانی مشخصی برای رفع ایرادات جزئی در سیستم‌ عامل گوشی، آپدیت‌ هایی را ارائه می‌ دهد که یکی از راهکارهای مناسب برای رفع اختلال‌ های موبایل به‌ شمار می‌ رود. درضمن شما باید برنامه‌ ها و نرم‌ افزارهایی که بر روی گوشی خود نصب می‌ کنید را با استفاده از یک منبع معتبر به‌ روزرسانی کنید تا از بروز آسیب به بخش‌ های مختلف جلوگیری کند.

جلوگیری از داغ شدن گوشی شیائومی

برای رفع علت خاموش شدن گوشی شیائومی مورد دیگری که به شما کمک می‌ کند، جلوگیری از داغ‌ شدن کلی سیستم و به‌ خصوص باتری است که از مهم‌ ترین دلایل بروز این اختلال محسوب می‌ شود. اگر با چنین وضعیتی روبه‌ رو می‌ شوید، بهترین کار این است که گوشی را در محل خنکی قرار دهید، برای چند دقیقه از کارکردن با موبایل خودداری کنید و همچنین برنامه‌ های اضافی را ببندید.

بررسی بخش سخت افزای گوشی شیائومی

به‌ طور کلی می‌ توان گفت که علت خاموش شدن گوشی به مشکلات سخت‌ افزاری یا نرم‌ افزاری مربوط است.

درصورتی‌ که هیچ‌ کدام از فرایند های ساده برای برطرف‌ کردن مشکلات نرم‌ افزاری در رفع علت خاموش شدن گوشی شیائومی مؤثر واقع نشود، می توانید با شرکت در هر یک از دوره های آموزش تعمیرات موبایل رادمان، خودتان به عنوان یک متخصص در بازارکار مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی ها را برطرف کنید.

علت خاموش شدن گوشی

در نظر داشته باشید که در کنار برند شیائومی بسیاری از افراد از گوشی‌ های هوشمند سامسونگ و اپل استفاده می‌ کنند که در مواقعی امکان دارد به‌ صورت ناگهانی با مشکل خاموش‌ شدن دستگاه خود مواجه شوند که در ادامه برخی از دلایل بروز این اختلال برای این برندها را نام می‌ بریم.

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ

هرچند ممکن است پی‌ بردن به علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ کمی دشوار به‌ نظر برسد اما چندین عامل رایج وجود دارد که در این زمینه دخیل هستند که برخی از موارد عبارت‌ اند از:

  • معیوب‌ بودن باتری
  • استفاده از شارژر تقلبی
  • داغ‌ شدن بیش از حد گوشی
  • مشکلات سخت‌ افزاری
  • گیرکردن دکمه پاور در گوشی‌ های سامسونگ

دلیل خاموش شدن گوشی اپل

باید این را در نظر داشته باشید که به‌ طور کلی دلیل خاموش شدن گوشی اپل، نیز تفاوتی با دیگر برندها ندارد و می‌ تواند مربوط به مشکلات سخت‌ افزاری یا نرم‌ افزای باشد که البته برطرف‌ کردن آن‌ ها نیازمند داشتن تخصص و دانش کافی است.

از این‌ رو نصب برنامه‌ های مخرب، داغ‌ شدن گوشی، عدم به‌ روزرسانی نرم‌ افزارها و برخی موارد دیگر را نیز می‌ توان در دسته عواملی در نظر گرفت که باعث می‌ شود تا گوشی‌ های اپل به‌ صورت خودکار خاموش و غیرفعال شوند. با توجه به این که برطرف‌کردن مشکلات انواع برندهای گوشی هوشمند نیازمند دانش و تخصص بالایی است افرادی که می‌ خواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند، می‌ توانند در دوره‌ کارآموزی تعمیرات موبایل شرکت کنند.

کلام آخر

علت خاموش شدن گوشی شیائومی می‌ تواند مربوط به مشکلاتی همچون داغ‌ شدن گوشی، استفاده از نرم‌ افزارهای مخرب، عدم آپدیت سیستم و برنامه‌ ها و برخی موارد دیگر باشد که نیازمند انجام فرایندهای مختلفی برای برطرف‌ کردن آن‌ ها هستید، می توانید قبل از شروع کار از طریق راه های ارتباطی در آموزشگاه رادمان از کارشناسان فنی مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول علت خاموش شدن گوشی شیائومی

    1هنگام سنگین‌ شدن حافظه گوشی شیائومی نوت 8 چیکار کنیم؟

    گاهی اوقات سنگین‌ شدن حافظه گوشی به‌ دلیل وجود تعداد زیادی فایل در حافظه پنهان است که می‌ تواند منجر به خاموش‌ شدن موبایل شود و می‌ توانید با پاک‌ کردن این اطلاعات به رفع دلیل خاموش روشن شدن گوشی شیائومی نوت 8 کمک کنید.

    2چگونه گوشی شیائومی که خاموش شده را روشن کنیم؟

    چنین مواقعی فشاردادن همزمان دکمه پاور و تنظیم صدا می‌ تواند در راه‌ اندازی مجدد گوشی به شما کمک کند. از طرف‌ دیگر دقت کنید که دلیل خاموش و روشن شدن گوشی شیائومی هر چیزی که باشد بعد از راه‌ اندازی مجدد باید راهکارهای ساده‌ ای که برای رفع این وضعیت مد نظر قرار می‌ گیرد را امتحان کنید.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان