preloader

آموزشگاه رادمان

پیداکردن دلیل خاموش شدن یخچال امرسان قدیم یا جدید می تواند چالش های خاص خودش را داشته باشد.

علت خاموش شدن یخچال امرسان

  • برق و الکترونیک
  • رادمان
  • 713
  • 1402/11/2
علت خاموش شدن یخچال امرسان

اگر شما نیز نیاز دارید که از علت خاموش شدن یخچال امرسان مطلع شوید، در ادامه همراه ما باشید به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چه دلیل‌ هایی وجود دارد که موجب قطع و وصل شدن موتور یخچال امرسان می شود. باید در نظر داشته باشیم که یخچال از قسمت های مختلف و پیچیده‌ ای تشکیل شده که هر کدام می‌ توانند سهمی در بروز مشکلات پیش آمده داشته باشند. پیداکردن دلیل خاموش شدن یخچال امرسان قدیم یا جدید می تواند چالش های خاص خودش را داشته باشد که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

علت خاموش‌ شدن یخچال‌ های قدیمی با جدید فرق دارد؟

پیش ‌از بررسی علت خاموش شدن یخچال امرسان باید این موضوع را بررسی کنیم که یخچال ما از مدل‌ های قدیمی یا جدید است. تکنولوژی به‌ کار رفته در این یخچال‌ ها متفاوت خواهد بود. همین موضوع سبب می‌ شود که هنگام تعمیر یخچال ما با چالش‌ هایی روبه‌ رو شویم. اگر آموزش تعمیرات لوازم خانگی را دیده باشید، در این دوره‌ تفاوت ساختاری چنین دستگاه‌ هایی در نسل‌ های مختلف را به شما یادآوری خواهیم کرد. پس ابتدا این موضوع را بررسی می‌ کنیم و سپس به دلایل خاموش‌ شدن یخچال امرسان خواهیم پرداخت.

یخچال‌ های قدیمی چرا خاموش می‌ شوند؟

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

یخچال‌ های قدیمی اصطلاحاً مکانیکی هستند. به همین دلیل مشکلات جزئی این یخچال‌ ها به شما نشان داده نمی‌ شود. در این یخچال‌ ها برد الکترونیکی وجود ندارد. تایمر هسته اصلی آن‌ ها را تشکیل می‌ دهد. به همین خاطر آن‌ ها ناگهان خاموش می‌ شوند و از قبل هیچ مشکلی در عملکرد آن‌ ها دیده نمی‌ شود.

چند دلیل مرسوم برای خرابی این یخچال‌ ها وجود دارد. اولین دلیل می‌ تواند وجود خرابی در اتصالات باشد. پس ابتدا باید مطمئن شد که جریان برق به‌ درستی به یخچال می‌ رسد و خللی در وارد‌شدن به آن نیست. ترموستات، رله اورلود و کمپرسور نیز دیگر اجزایی هستند که باید بررسی شوند تا ببینیم مشکل یخچال مربوط به کدام یک از آن‌ ها است. علت خاموش شدن یخچال امرسان جدید باید در ساختار جدیدشان بررسی شود.

علت خاموش شدن یخچال امرسان جدید

در یخچال‌ های مدرن الکترونیکی ما برد‌های الکترونیکی را داریم. به همین خاطر دلیل خاموش شدن یخچال امرسان می‌ تواند بسیار متفاوت نسبت به یخچال‌ های مکانیکی گذشته باشد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که همچنان مشکل اتصالات در خصوص این یخچال‌ ها نیز صدق می‌ کند و شما باید این مشکل را هم در نظر بگیرید.

خرابی خازنی که کنار کمپرسور یخچال است نیز می‌ تواند مشکل خاموش‌ شدن یخچال را به همراه داشته باشد. در ادامه درباره علل مختلف خاموش‌ شدن ناگهانی در یخچال‌ های جدید با شما صحبت خواهیم کرد.

خاموش یخچال؛ مشکل در برق ورودی

اولین چیزی که باید برای یافتن دلیل خاموش شدن یخچال امرسان بررسی کنید، برق ورودی است.

اولین چیزی که باید برای یافتن دلیل خاموش شدن یخچال امرسان بررسی کنید، برق ورودی است. بسیاری از مواقع افراد مختلف برای خرابی یخچال خود نگران سوختن اجرای داخلی مهم هستند درحالی‌ که تنها مشکل از ورودی برق دستگاه است. کابل را بررسی کنید تا ببینید آسیب‌ دیده یا فرسوده نباشد.

گاهی علت خاموش شدن یخچال امرسان محافظ برق است. محافظ برق نیز ممکن است سوخته باشد و یخچال به همین دلیل روشن نمی‌ شود. حتی وجود نوسان در جریان برق نیز می‌ تواند گاهی سبب بروز چنین مشکلی شود. در جریان باشید که وجود ساییدگی در کابل برق شما یک مشکل جدی است و اگر آن را مشاهده کردید، باید فورا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

خراب‌ شدن کمپرسور در یخچال امرسان

علت قطع و وصل شدن موتور یخچال امرسان می‌ تواند به کمپرسور مربوط شود. کمپرسور درواقع نوعی موتور است که وظیفه سرماسازی برای یخچال را دارد در آن گاز مبرد نگه‌ داری می‌ شود. این قطعه می‌ تواند چراغ‌ ها و فن‌ های خنک‌ کننده را نیز فعال نگه‌ دارد.

پس علت خاموش شدن لامپ یخچال امرسان گاهی ممکن است به این قطعه برگردد. موتور یخچال اکثرا آرام‌ آرام خراب می‌ شود و ناگهان با خاموش ما را متوجه خرابی‌ اش خواهد کرد. معمولا هم بهترین کار برای حل این مشکل تعویض این قطعه است. چون معمولا خرابی آن به اتصالات کمپرسور برمی‌ گردد که در اثر گرما آسیب دیده‌ اند.

بروز مشکل در برد ADC

برد ADC نوعی مبدل است که وظیفه تبدیل آنالوگ به دیجیتال را دارد. کار آن نیز در یخچال مدیریت کمپرسور و دیفراست است.

برد ADC نوعی مبدل است که وظیفه تبدیل آنالوگ به دیجیتال را دارد. کار آن نیز در یخچال مدیریت کمپرسور و دیفراست است. دقیقا 2 بخشی که برای ادامه عملکرد یخچال و سرما‌سازی آن مورد نیاز هستند. برای این‌ که متوجه شویم مشکل از این برد است یا خیر باید یک‌ بار یخچال را در برق کشید و سپس دوباره به برق زد. اگر یخچال شما سریعا روشن شد، ممکن است مشکل از برد ADC باشد. از این رو در دوره های الکترونیک آموزشگاه رادمان به صورت تخصصی بردهای الکترونیکی به تمام هنرجویان شرکت کننده آموزش داده می شود که بررسی برد ADC از این قاعده مستثنا نیست.

خرابی ترموستات یخچال‌ های امرسان

همه یخچال‌ ها یک قطعه به نام ترموستات دارند که در کنترل دمای یخچال مؤثر است. ترموستات قطعه‌ ای است که معمولا در هنگام جابه‌ جایی آسیب می‌ بیند. خرابی این قطعه سبب این خواهد شد که یخچال در فواصل زمانی اشتباهی خاموش شود. ترموستات داخل بدنه یخچال است و برای دسترسی به آن باید پنل پشتی را باز کرد. این قطعه نیز با تعویض می‌ تواند مشکل یخچال شما را حل کند.

خاموش‌ شدن صفحه‌ نمایش یخچال‌ های امرسان

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال امرسان می‌ تواند چند مورد باشد. از همان بحث برق ورودی که بگذریم گاهی دلیل این خاموشی متعادل ‌نبودن دمای یخچال است. در یخچال‌ های جدید این روش نوعی هشدار قلمداد می‌ شود که می‌ تواند به شما بگوید یخچال به‌ سمت گرم‌ شدن حرکت می‌ کند.

در واقع یخچال ازطریق کم‌ کاری در برخی قطعه‌ ها مثل نمایشگر این مسئله را به شما گوشزد خواهد کرد. سنسور، ترموستات و برد یخچال نیز در جایگاه‌ های بعدی برای بروز چنین مشکلی هستند. گاهی نیز ممکن است مشکل از خود نمایشگر باشد به هیچ‌ کدام از مواردی که گفتیم برنگردد.

علت خاموش شدن فریزر امرسان

علت خاموش شدن فریزر امرسان معمولا وجود مشکل در موتور یا همان کمپرسور است. موارد دیگری که در مقاله ذکر کردیم نیز گاهی می‌ توانند به فریز آسیب بزنند.

اصلی‌ ترین عامل بروز مشکل در فرایند فریز یک یخچال، گرم‌ شدن آن و عدم توانایی در سرماسازی است.

گاهی ممکن است علت خاموش شدن فریزر امرسان به کبود یا تمام گاز مبرد مربوط شود. زمانی که این گاز به مقدار کافی در یخچال شما وجود نداشته باشد، کمپرسور سعی می‌ کند با فشار مضاعف این کمبود را جبران کند. در نتیجه آسیب خواهد دید و موجب خاموشی یخچال خواهد شد.

خرابی برد اصلی و برد کنترل در یخچال‌ های امرسان

برای این‌ که بتوانید برد یخچال را تعمیر کنید یا خرابی آن را تشخیص دهید به بررسی آموزش تعمیر برد نیاز خواهید داشت.

اگر علت خاموش شدن یخچال امرسان برد باشد، علت رایجی است. برای این‌ که بتوانید برد یخچال را تعمیر کنید یا خرابی آن را تشخیص دهید به بررسی آموزش تعمیر برد نیاز خواهید داشت. چون‌ که چنین برد‌هایی با استفاده از علم الکترونیک ساخته شده‌ اند و بدون آگاهی نسبت به الکترونیک کاربردی شما توانایی حل چنین مشکل را پیدا نخواهید کرد. برد کنترل پیچیدگی کمتری دارد و یک قطعه داخلی است که برق دستگاه را تامین می‌ کند. این برد نیز می‌ تواند به‌ طور کامل یخچال شما را از کار بیندازد. علت خاموش شدن یخچال امرسان بسیاری از موارد مربوط به برد است که نیاز به تعمیر دارد و اگر مشکلش با تعمیر حمل نشود، باید تعویض کرد.

خاموش‌ شدن یخچال‌ ها براساس برند دیگر

در ادامه براساس برند یخچال‌ های مختلف، مشکل خاموش‌ شدن آن‌ ها براساس دلایل مرسوم و متداول را ذکر خواهیم کرد تا شما در صورت نیاز برای تعمیر بتوانید راحت‌ تر عمل کنید و سریع‌ تر به پاسخ برسید.

علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل

متداول‌ ترین مشکل که علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل است، وجود قطعی در جریان برق یخچال یا خرابی موتور و برد الکترونیکی  می باشد که در نهایت منجر به روشن‌ نشدن یخچال شما خواهد شد.

علت خاموش شدن یخچال سامسونگ

در یخچال‌ های سامسونگ معمولا می‌ بینیم که نمایشگر روشن نمی‌ شود و مشکلاتی را برای ما به ‌همراه دارد. علت خاموش شدن یخچال سامسونگ در بسیاری از موارد خود نمایشگر است. در اینجا باید نمایشگر را عیب‌ یابی کنیم؛ اما دلایلی مثل خرابی سنسور یخ ساز، متعادل ‌نبودن دمای یخچال، خرابی شاسی در مشکل سیم‌ کشی می‌ تواند مبنی بر علت باشد.

علت خاموش شدن یخچال هیمالیا

در یخچال‌ های تولید هیمالیا متداول‌ ترین دلیل برای روشن‌ نشدن، خرابی ترموستات و تایمر دیفراست است. تایمری که نام بردیم عموما در یخچال فریزر‌های دیفراست تعبیه شده و وظیفه دارد گرمکن داخل کابین فریزر را راه بیندازد. علت خاموش شدن یخچال هیمالیا می تواند دلایل دیگری را هم به همراه داشته باشد.

علت خاموش شدن یخچال فیلور

فیلور از برند‌های قدیمی است. پس علت خاموش شدن یخچال فیلور را باید در همان دلایل قدیمی مثل وجود ایراد در کمپرسور، ترموستات و رله اورلود بررسی کنیم.

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال دوو

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال دوو نیز چند دلیل رایج وجود بوده که ممکن است سبب خرابی موقت یخچال شما شود. همچنان تایمر دیفراست، خرابی برد، وجود مشکل در جریان‌ های ورودی برق و وجود مشکل در ترموستات می‌ تواند دلیل بروز این اتفاق باشد.

پیداکردن دلیل خاموش شدن یخچال امرسان در یک چالش!

برای این‌ که شما بتوانید به‌ صورت تخصصی چنین کاری را انجام دهید باید سال‌ ها در حوزه تعمیرات تجربه کسب کنید. اما اگر بخواهید وارد بخش عیب‌ یابی الکترونیکی وسایلی نظیر یخچال شوید، کار برای شما ساده‌تر است. در آموزشگاه رادمان دوره آموزش الکترونیک کاربردی و آموزش تخصصی تعمیرات الکترونیکی لوازم خانگی آماده شده که می‌ توانید با استفاده از آن، نه‌ تنها به برخی از مشکلات  و چالش های جدی یخچال، بلکه بسیاری لوازم خانگی دیگر نیز مسلط شوید.

کلام آخر در مورد علت خاموش شدن یخچال امرسان

در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن یخچال امرسان پرداختیم. علل خاموشی در یخچال‌ های مختلف معمولا موارد مشابهی است. اما ممکن است در برخی مدل‌ها و برند‌ها، مشکلات خاصی بیشتر بروز کنند. مشکلات جزئی مانند وجود اشکال در برق ورودی و مواردی از این‌ دست می‌ توانند ساده حل شوند.

اما مشکلاتی مثل کمپرسور آسیب‌ دیده و بردهای الکترونیکی به تعمیرات تخصصی نیاز خواهند داشت که باید افراد متخصص به آن‌ ها ورود کنند. شما نیز می‌ توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فنی در آموزشگاه رادمان از دوره های تخصصی تعمیر بردهای الکترونیکی بهره مند شوید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول علت خاموش شدن یخچال امرسان

    1چرا موتور یخچال امرسان قطع و وصل می شود؟

    علت قطع و وصل شدن موتور یخچال امرسان می‌ تواند به کمپرسور مربوط شود. کمپرسور درواقع نوعی موتور است که وظیفه سرماسازی برای یخچال را دارد در آن گاز مبرد نگه‌ داری می‌ شود. این قطعه می‌ تواند چراغ‌ ها و فن‌ های خنک‌ کننده را نیز فعال نگه‌ دارد.

    2برد ADC چه وظیفه ای دارد؟

    برد ADC نوعی مبدل است که وظیفه تبدیل آنالوگ به دیجیتال را دارد. کار آن نیز در یخچال مدیریت کمپرسور و دیفراست است. دقیقا 2 بخشی که برای ادامه عملکرد یخچال و سرما‌سازی آن مورد نیاز هستند.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان