preloader

آموزشگاه رادمان

مهاجرت کاری با مدرک فنی حرفه‌ ای می‌ تواند به شما فرصتی برای رشد و پیشرفت حرفه‌ ای در کشور مقصد ارائه دهد.

راهنمای جامع مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

  • فناوری اطلاعات
  • رادمان
  • 115
  • 1402/11/2
راهنمای جامع مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

امروزه مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای، یکی از روش‌ های جذاب مهاجرت برای متقاضیان به شمار می‌ رود. دارندگان مدارک فنی و حرفه‌ ای یا کسانی که از هنرستان‌ های فنی فارغ‌ التحصیل شده‌ اند، در شرایطی که از سابقه کاری سه سال بعد از دریافت مدرک برخوردار باشند و مدرک تحصیلی آن‌ ها فوق دیپلم باشد، امکان مهاجرت کاری با مدرک فنی حرفه‌ ای از طریق ویزاهای مهارت و تخصص را دارند. اگر شما نیز می‌ خواهید با مدرک فنی حرفه‌ ای مهاجرت کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت نام و استعلام مدرک فنی و حرفه‌ ای

مدارک فنی حرفه‌ ای که به آن‌ ها کارت مهارت فنی حرفه‌ ای نیز گفته می‌ شود، انواع گوناگونی دارند که در شرایط متعددی مانند یافتن شغلی متناسب با مهارت شخص یا برگزاری سمینارها و کلاس‌ های کوتاه مدت می‌ تواند به مهارت آموخته کمک کند. همه فعالیت‌ های مرتبط با سازمان فنی حرفه‌ ای مانند شرکت در آزمون‌ ها، ثبت‌ نام در کلاس‌ های آموزشی، دریافت کارت ورود به جلسه و… به طور اینترنتی و از طریق سایت portaltvto.com صورت می‌ گیرد.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

با توجه به اعلام سایت سازمان فنی حرفه ای، متقاضیان برای استعلام مدرک فنی و حرفه‌ ای با کد استعلام بایستی نخست از صفحه اصلی وارد قسمت پرداخت الکترونیکی شوند، بعد از پرداخت هزینه صدور گواهی‌ نامه کد استعلام به مهارت‌ آموز نمایش داده می‌ شود. بقیه مراحل استعلام مدرک فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت با این روش مانند استعلام با کد ملی خواهد بود که مراحل انجام آن به‌ صورت زیر هستند:

  1. مرحله اول مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه‌ ای است.
  2. پرداخت هزینه با کلیک کردن روی گزینه «پرداخت هزینه تعویض، صدور و تمدید گواهینامه مهارت.»
  3. انتخاب گزینه مشاهده مدارک و گواهینامه‌ ها
  4. ورود به صفحه استعلام مدرک جدید و همچنین درج کد ملی و شناسنامه
  5. انتخاب نوع ملیت و دریافت فایل pdf
  6. در مرحله پایانی درخواست‌ کنندگان می‌ توانند برای مشاهده گواهینامه و مدرک فنی و حرفه‌ ای گزینه جستجو را انتخاب کنند.

اخذ ویزای کار با مدرک فنی حرفه‌ ای

برای اینکه بتوانید برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای اقدام کنید، باید ویزای داشته باشید. در ضمن شما می‌ توانید با کمک مدرک فنی حرفه‌ ای ویزای خود را دریافت کنید. مراحل اخذ ویزای کار با مدرک فنی حرفه‌ ای به‌ صورت زیر هستند:

بررسی الزامات و شرایط ویزا

نخست باید شرایط و الزامات ویزای کار با مدرک فنی حرفه‌ ای در کشور مقصد را بررسی کنید. هر کشور ممکن است شرایط مختلفی را برای دریافت ویزای کار در نظر بگیرد.

معرفی و ارائه مدرک فنی

در این مرحله باید مدرک فنی حرفه‌ ای خود را معرفی و ارائه دهید. در ضمن این مدرک باید توسط یک موسسه آموزشی معتبر صادر شده و استانداردهای موردنیاز را داشته باشد.

جستجوی فرصت شغلی

باید فرصت شغلی مرتبط با مدرک فنی خود را پیدا کنید، برای این کار می‌ توانید از طریق اینترنت، اطلاعات مربوط به فرصت‌ های شغلی را جستجو کنید یا با استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و روابط شخصی خود به دنبال فرصت‌ های شغلی بگردید.

ارسال درخواست ویزا

پس از پیداکردن فرصت شغلی، باید درخواست ویزای کار را به سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر ارسال کنید.

پس از پیداکردن فرصت شغلی، باید درخواست ویزای کار را به سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر ارسال کنید. درخواست شما باید شامل اطلاعات شخصی، مدارک، رزومه و سایر مدارک موردنیاز باشد.

مصاحبه و مصاحبه کاری

برخی از کشورها ممکن است قبل از صدور ویزا، مصاحبه شخصی یا مصاحبه کاری با شما برگزار کنند. در این مصاحبه‌ ها، شما باید توانایی‌ ها، تجربیات و مهارت‌ های خود را نشان دهید.

پرداخت هزینه ویزا

باید هزینه ویزای کار را پرداخت کنید، مقدار این هزینه با توجه به کشور و نوع ویزا متغیر است.

صدور ویزا

پس از تکمیل مراحل قبلی و ارسال مدارک موردنیاز، سفارت یا کنسولگری ویزای کار شما را صادر خواهد کرد.

استخدام با مدرک فنی حرفه‌ ای

دپارتمان فناوری اطلاعات (IT) شامل مجموعه‌ ای از دوره‌ های آموزشی است که مهارت‌ های لازم را برای کار در زمینه فناوری اطلاعات را به شما می‌ آموزد. معمولاً این دوره‌ ها توسط آموزشگاه رادمان، دانشگاه‌ ها یا شرکت‌ های تخصصی IT ارائه می‌ شوند. برخی از دوره‌ های معروف دپارتمان فناوری اطلاعات رادمان عبارت‌ اند از:

آموزش فتوشاپ، برگه برنده شما برای استخدام

آموزش فتوشاپ یک مهارت مهم در زمینه طراحی گرافیکی و ویرایش تصویر است که با داشتن مدرک فنی حرفه‌ ای در فتوشاپ، شما می‌ توانید به‌ عنوان یک طراح گرافیک، ویرایشگر تصویر یا کارشناس تصویر در شرکت‌ های طراحی، رسانه‌ ها، تبلیغات و… مشغول به کار شوید.

آموزش اکسل پیشرفته، معیاری برای ادارات دولتی

آموزش اکسل پیشرفته به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ های تجزیه‌ و‌ تحلیل داده و مدیریت اطلاعات را بهبود بخشید. شما با داشتن مدرک فنی حرفه‌ ای در اکسل پیشرفته می‌ توانید به‌ عنوان یک تحلیل‌ گر داده، کارشناس مالی، مدیر پروژه و… در شرکت‌ها و ادارات دولتی فعالیت کنید. برای استخدام با مدرک فنی حرفه‌ ای در دوره‌ های فناوری اطلاعات، می‌ توانید مراحل زیر را انجام دهید:

تهیه رزومه حرفه ای

رزومه شما باید شامل تجربیات، مهارت‌ ها و دوره‌ های تخصصی در زمینه فتوشاپ و اکسل پیشرفته و… باشد.

ارسال درخواست شغلی

می‌ توانید به شرکت‌ های فعال در زمینه فناوری اطلاعات رزومه و درخواست شغلی خود را ارسال کنید. همچنین می‌ توانید از وب‌ سایت‌ های استخدامی، شبکه‌ های اجتماعی و روابط شخصی خود برای پیدا کردن فرصت‌ های شغلی بهره ببرید.

مصاحبه شغلی

زمانی که درخواست شما مورد توجه قرار گرفت، برای شما مصاحبه شغلی برگزار خواهد شد. شما باید در این مصاحبه، توانایی‌ ها، تجربیات و مهارت‌ های خود را نشان دهید.

توسعه مهارت‌ ها

برای افزایش شانس قبولی و بهبود کارایی خود در بازارکار، می‌ توانید به طور مداوم مهارت‌ های خود را بهبود بخشید.

اعتبار مدرک فنی حرفه‌ ای

در بیشتر کشورهای جهان، میزان اعتبار و ارزش مدارک فنی بسیار بالا است. در حالت کلی مدرک فنی حرفه‌ ای بین‌ المللی بوده و در همه کشورهای عضو سازمان ILO معتبر است. تمامی کشورهای توسعه یافته عضو این سازمان هستند که شمار آن‌ ها به بیشتر از هفتاد کشور در دنیا می‌ رسد. درحالی‌ که هر شخص دارای مدرک فنی در کشورهای مربوطه می‌ تواند با ارائه آن، مشغول به کار شود. در حقیقت براساس اینکه مدرک فنی قابلیت ترجمه دارد و در هر کشوری با هر زبانی به رسمیت شناخته می‌ شود؛ بنابراین اعتبار بین‌ المللی نیز دارد.

تنها نکته قابل‌ توجه این است که داشتن سابقه و تجربه کاری در خارج از کشور برای کارجویان اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدارک فنی حرفه‌ ای بین المللی

سازمان فنی حرفه‌ ای یک نهاد بین المللی است که مسئولیت تنظیم و تعیین استانداردها و صلاحیت‌ های مورد نیاز برای حرفه‌ های فنی و تخصصی را بر عهده دارد. این سازمان در ۱۸۷ کشوری که عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، وجود دارد.

شرایط دریافت مدارک بین‌ المللی فنی حرفه‌ ای آن قدر هم دشوار نیست و در ایران برای دریافت این مدرک باید به مراکز فنی حرفه‌ ای در شهرهای گوناگون یا آموزشگاه‌ های وابسته به این سازمان همانند آموزشگاه رادمان مراجعه کنید، اما بعضی از مواردی که برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ ای بین المللی لازم است عبارت‌ اند از:

  • برای ثبت‌ نام در بعضی از آزمون‌ ها یا دوره‌ های فنی حرفه‌ ای به تحصیلات خاصی نیاز است. اما به طور معمول با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم می‌ توانید در همه دوره‌ های فنی حرفه‌ ای شرکت کنید.
  • برای دریافت مدرک بعضی از رشته‌ های فنی حرفه‌ ای امکان دارد به تجربه کاری نیاز داشته باشید. این تجربه می‌ تواند به‌ عنوان یک پیش نیاز برای ورود به آن دوره آموزشی عمل کند.
  • شما برای کسب مدرک فنی حرفه‌ ای بایستی در آزمون این سازمان که به شکل دوره‌ ای برگزار می‌ شود، شرکت کنید. کسانی که در حوزه‌ های خاصی مهارت دارند به‌ صورت مستقیم تنها در آزمون‌ های فنی حرفه‌ ای شرکت کرده‌ اند، مدرک را دریافت می‌ کنند.
  • برای کسانی که دانش و مهارت مورد نیاز برای یک رشته را ندارند، دوره‌ های آموزشی برگزار می‌ شود. در نتیجه یکی دیگر از شرایط دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه‌ ای برای کسانی که تخصص مورد نیاز را ندارند شرکت در این دوره‌ ها است.

فرق مدرک بین المللی با فنی حرفه‌ ای

مدرک فنی حرفه‌ ای بین‌ المللی برای مهاجرت یک مدرک تحصیلی است که به دانشجویان در حوزه‌ های فنی حرفه‌ ای اعطا می‌ شود. این مدرک بیشتر در کشورهایی مانند ایران، آلمان و استرالیا متداول است. اعتبار مدرک فنی حرفه‌ ای به کشور و نظام تحصیلی آن بستگی دارد. در بعضی از کشورها، مدرک فنی حرفه‌ ای می‌ تواند به‌ عنوان مدرک تحصیلی رسمی و معتبر تلقی شود و فرصت‌ های شغلی و تحصیلی خوبی را برای فارغ‌ التحصیلان فراهم کند.

در مقابل، مدرک بین‌ المللی یا مدرک تحصیلی بین‌ المللی مدرکی است که در تمامی کشورها به عنوان مدرک تحصیلی رسمی و قابل قبول تلقی می‌شود. درجه‌ های تحصیلی مانند لیسانس، ماجستیر و دکترا از جمله این مدارک هستند که اعتبار بین‌ المللی بالایی دارند. گواهینامه بین‌ المللی فنی و حرفه‌ ای در سراسر جهان فرصت‌ های شغلی و تحصیلی بسیاری را در اختیار فارغ التحصیلان می‌ گذارد و به آن‌ ها امکان کسب شغل در کشورهای مختلف را می‌ دهد.

شرایط مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

شرایط برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای آنچنان سخت و پیچیده نیست. اگر به جای مدرک تحصیلی می‌ خواهید با مدرک فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت اقدام کنید، باید شرایط مورد نیاز و کافی را داشته باشید. از مهم‌ترین شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ ای عبارت‌ اند از:

  • داشتن مدرک تخصصی فنی حرفه‌ ای برای رشته مورد نظر
  • داشتن سابقه کار بیشتر از ۴ سال با مدرک فنی حرفه‌ ای
  • تسلط به زبان کشور مقصد
  • داشتن شرایط سنی زیر ۴۴ سال
  • داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌ های زندگی

دوره‌ های فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت

دوره‌ های فنی حرفه‌ ای مانند تعمیرات موبایل، لینوکس و نتورک پلاس می‌ توانند به شما در مهاجرت به کشورهای دیگر کمک کنند. معمولاً این دوره‌ ها مدارک و گواهینامه‌ هایی را ارائه می‌ دهند که در فرایند مهاجرت و یافتن شغل در کشور مقصد می‌ تواند مفید باشد.

دوره آموزش تعمیرات موبایل

دوره های آموزش تعمیرات موبایل به شما مهارت‌ های لازم برای تعمیر و نگهداری گوشی ها را آموزش می‌ دهد.

دوره های آموزش تعمیرات موبایل به شما مهارت‌ های لازم برای تعمیر و نگهداری گوشی ها را آموزش می‌ دهد. با پایان هر یک از دوره های منتخب در حوزه تعمیرات نرم افزار و سخت افزار، شما می‌ توانید به‌ عنوان تکنسین تعمیرات موبایل در فروشگاه‌ ها، مراکز تعمیر و خدمات موبایل و یا به‌ صورت مستقل فعالیت کنید. این مهارت‌ها می‌ توانند در کشورهایی اروپایی و خاورمیانه که بازار تلفن همراه پیشرفته‌ ای دارند، بسیار مفید باشند.

دوره آموزش لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل‌ منبع باز است که در سراسر جهان بسیار محبوب است و دوره آموزش لینوکس به شما مهارت‌ های لازم برای مدیریت، نصب و پیکربندی سیستم‌ های لینوکس را آموزش می‌ دهد. شما با شرکت در دوره لینوکس می‌ توانید به‌ عنوان مدیر سیستم لینوکس در شرکت‌ ها و سازمان‌ ها فعالیت کنید.

با توجه به استفاده گسترده از لینوکس در صنعت فناوری اطلاعات، این مهارت می‌ تواند در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا که در زمینه فناوری اطلاعات پیشرفته هستند، بسیار مفید باشد.

دوره آموزش نتورک پلاس

آموزش نتورک پلاس به شما مباحث و مفاهیم شبکه را آموزش می‌ دهد و به شما کمک می‌ کند تا مهارت‌های مورد نیاز برای نصب، پیکربندی و مدیریت شبکه‌ های کامپیوتری را به دست آورید. با پایان دوره نتورک پلاس شما می‌ توانید به‌ عنوان تکنسین شبکه در شرکت‌ ها و سازمان‌ ها فعالیت کنید.

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای کامپیوتر

دوره‌ های دپارتمان فناوری اطلاعات می‌ توانند به شما کمک کنند تا با مهارت‌ های لازم برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای کامپیوتر آشنا شوید. این دوره‌ ها شامل آموزش مبانی علم کامپیوتر، برنامه‌ نویسی، شبکه‌ های کامپیوتری، امنیت اطلاعات و سایر مهارت‌ های مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات هستند.

حین دوره‌ ها، شما می‌ توانید مفاهیم و تکنولوژی‌ های روز دنیا را در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات یاد بگیرید. همچنین شما می‌ توانید مهارت‌ های عملی و فنی موردنیاز برای کار در صنعت آی تی را تمرین کنید.

با داشتن مدرک فنی حرفه‌ ای کامپیوتر و پس از گذراندن دوره‌ های مرتبط، شما می‌ توانید به کشورهای دیگر مهاجرت کنید و در آنجا به دنبال فرصت‌ های شغلی در زمینه فناوری اطلاعات باشید. مدرک فنی حرفه‌ ای کامپیوتر نشان دهنده این است که شما دارای مهارت‌ های عملی و تخصصی در زمینه کامپیوتر هستید و این می‌ تواند در جذب کارفرمایان و ارزیابی شما برای شغل مورد نظر مفید باشد.

بهترین دوره‌ های فنی حرفه‌ای برای مهاجرت

دریافت بهترین مدرک فنی برای مهاجرت به علاقه‌ ها و هدف‌ های شغلی شما بستگی دارد. از جمله بهترین دوره‌ های فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوره آموزش برنامه‌ نویسی

یادگیری یکی زبان برنامه نویسی مثل پایتون می تواند برای مهاجرت کاری و گرفتن جاب آفر کشور آلمان کمک کننده باشد.

با شرکت در دوره های آموزش برنامه نویسی، می توانید زبان های برنامه نویسی پایتون، اندروید و همچنین طراحی سایت به زبان قدرتمند PHP را یاد بگیرید. چرا که یادگیری یکی زبان برنامه نویسی مثل پایتون می تواند برای مهاجرت کاری و گرفتن جاب آفر کشور آلمان کمک کننده باشد.

دوره های آموزش شبکه

در دوره های آموزش شبکه به شما مهارت‌ های لازم برای طراحی، پیکربندی و مدیریت شبکه‌ های کامپیوتری را آموزش می‌ دهند. شما می‌ توانید به دوره‌ هایی مانند CCNA و MCSA توجه کنید. چرا تقاضا نیرو متخصص شبکه در کشورهای همچون کانادا و استرالیا زیاد می باشد.

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای در سایه امنیت اطلاعات

با افزایش تهدیدهای دیجیتال، مهارت‌ های امنیت اطلاعات بسیار مهم شده‌ اند و فراگیری آموزش هک و امنیت با پایتون می تواند برای ورود به شرکت های بزرگ مثل گوگل و یاهو مفید باشد و برایتان آینده شغلی خوبی را رقم بزند.

دوره‌ های مرتبط با هوش مصنوعی

با رشد داده‌ ها و هوش مصنوعی، دوره‌ هایی مثل آموزش ماشین لرنینگ و Data Science می‌ توانند فرصت‌ های شغلی جذابی را برای شما فراهم کنند.

بهترین رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای برای مهاجرت

بهترین رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای برای مهاجرت به نیازهای شغلی و بازارکار در کشور مقصد بستگی دارد. برخی از بهترین رشته‌ های فنی و حرفه‌ای برای مهاجرت عبارت‌ اند از:

مهندسی نرم‌ افزار

در حال حاضر رشته مهندسی نرم‌ افزار بسیار پرطرفدار است و در تمام جهان فرصت‌ های شغلی بسیاری را ایجاد می‌ کند.

شبکه‌ های کامپیوتری

با رشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات، تخصص در زمینه شبکه‌ های کامپیوتری می‌ تواند فرصت‌ های شغلی بسیاری را فراهم کند.

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک فرصت‌ های شغلی خوبی در صنایع تولیدی، خودروسازی و ساختمانی ایجاد می‌ کند. از این رو شما می توانید با فراگیری آموزش سالیدورک به متخصص در زمینه طراحی صنعتی با استفاده از کامپیوتر تبدیل شوید.

مهندسی برق

رشته مهندسی برق به شما این امکان را می‌ دهد تا در زمینه‌ های مختلفی مانند برق قدرت، الکترونیک، کنترل و اتوماسیون فعالیت کنید. از آنجایی که کشور آلمان یک کشور صنعتی می باشد می توانید پس از پایان دوره آموزش پی ال سی زیمنس برای مهاجرت کاری در یکی از شرکت های مرتبط در حوزه برق در آلمان اقدام کنید

مهندسی عمران

اگر به طراحی و ساخت سازه‌ ها علاقه دارید، دوره های معماری و مهندسی می‌ تواند برای شما فرصت‌ های شغلی مناسبی باشد.

اگر به طراحی و ساخت سازه‌ ها علاقه دارید، دوره های معماری و مهندسی می‌ تواند برای شما فرصت‌ های شغلی مناسبی را در کشور ترکیه فراهم کند. به دلیل این که توریستی می باشد و از لحاظ جغرافیایی در جا خوبی قرار دارد هر ساله مهندسین عمران زیادی به این کشور برای ساخت و ساز طراحی ساختمان مدرن اقدام به مهاجرت می کنند.

معادل‌ سازی مدرک فنی حرفه‌ ای

در فرایند معادل‌ سازی به تطبیق و ارزیابی مدرکی می‌ پردازند که از یک کشور دیگر به دست آمده باشد. این فرایند به منظور تشخیص مهارت‌ ها و دانش حاصل از مدرک فنی حرفه‌ ای فرد در کشور دیگر استفاده می‌ شود. با معادل‌ سازی مدرک، شما می‌ توانید مدرک حرفه‌ ای خود را در کشورهای دیگر معتبر کنید و در صنعت مرتبط با آن مدرک مشغول به کار شوید. معمولاً این فرایند توسط سازمان‌ ها و نهادهای مسئول بررسی و ارزیابی مدارک حرفه‌ ای در کشور مقصد انجام می‌ شود.

کار در خارج از کشور با مدرک فنی حرفه‌ ای

کار در خارج از کشور با مدرک فنی حرفه‌ ای به معنای اشتغال در یک کشور دیگر با استفاده از مهارت‌ها و دانش فنی حاصل از تحصیل در زمینه‌ خاصی است. معمولاً این مدارک شامل دوره‌ های آموزشی و عملی هستند که فرد را برای اجرای وظایف و مسئولیت‌های مشخص در حوزه‌ی فنی آماده می‌کنند. با داشتن مدرک فنی حرفه‌ ای، افراد می‌توانند در صنایع مختلفی مانند برق، مکانیک، الکترونیک و ساختمان کار کنند و در سایر کشورهای به‌ عنوان متخصصین توسط شرکت‌ ها یا سازمان‌ ها استخدام شوند. این موضوع می‌ تواند فرصت‌های شغلی و درآمد بیشتری را برای افراد فراهم کند و تجربه جدیدی را در محیط‌ های کاری بین‌ المللی به آنان ارائه دهد.

تاثیر مدرک فنی و حرفه‌ ای برای مهاجرت

مدرک فنی و حرفه‌ ای می‌ تواند تاثیر قابل توجهی در مهاجرت داشته باشد و همچنین این مدارک نشان می‌ دهند که فرد در یک حرفة خاص مهارت دارد. این موضوع می‌ تواند در فرایند اخذ ویزای کاری و استخدام در سایر کشورها را آسان کند. برخی کشورها برای جذب متخصصین فنی حرفه‌ ای، ارائه مدارک معتبر را الزامی می‌ دانند و در ارزیابی کارمندان مهاجر، این مدارک را به عنوان یک معیار مهم در نظر می‌ گیرند.

همچنین داشتن مدرک فنی حرفه‌ ای می‌ تواند در افزایش فرصت‌ های شغلی و درآمد در کشور مقصد تاثیرگذار باشد. در حالت کلی مدارک فنی حرفه‌ ای می‌ توانند در مهاجرت به دیگر کشور از لحاظ حقوق، امکانات و فرصت‌ های شغلی به فرد کمک کنند.

مدرک فنی حرفه‌ ای طراحی سایت

مدرک فنی حرفه ای طراحی سایت با استفاده از زبان PHP یک مدرک معتبر به حساب می آید. این مدرک به افراد مفاهیم و تکنیک‌ های لازم برای طراحی و توسعه سایت‌ های پویا را با کمک زبان برنامه‌ نویسی PHP آموزش می‌ دهد. آموزش طراحی سایت با php شامل مباحثی مانند مقدمه‌ای بر زبان پی اچ پی، طراحی وب‌ سایت با HTML و CSS، اصول برنامه‌ نویسی با PHP، اتصال به بانک اطلاعاتی و استفاده از آن و همچنین ایجاد قابلیت‌ های پویا و تعاملی در وب سایت است. با پایان این دوره و دریافت مدرک فنی، شما می‌توانید به‌ عنوان یک طراح و توسعه‌ دهنده‌ وب حرفه‌ ای در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت کنید.

گرفتن مدرک ICDL فنی و حرفه‌ ای

گرفتن مدرک ICDL فنی و حرفه ای، یک مدرک بین‌ المللی در حوزه آموزش مهارت‌ های کامپیوتری است که به افراد مفاهیم و مهارت‌ های اساسی در استفاده از رایانه و نرم افزارهای مختلف را آموزش می‌ دهند. دوره آموزش ICDL شامل مباحثی از قبیل مفاهیم پایه کامپیوتر، استفاده از سیستم عامل، مهارت‌ های اساسی در استفاده از برنامه‌ های آفیس مانند Word ،Excel و PowerPoint مفاهیم امنیتی و اینترنت هستند. شما با دریافت مدرک ICDL فنی حرفه‌ ای می‌ توانید به‌ عنوان یک کارشناس کامپیوتری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت کنید و در محیط‌ های کاری مختلف از مهارت‌ های خود بهره ببرید.

مدرک فنی حرفه‌ ای پایتون

مدرک فنی حرفه‌ ای برنامه‌ نویسی پایتون یک مدرک حرفه‌ ای است.

مدرک فنی حرفه‌ ای برنامه‌ نویسی پایتون یک مدرک حرفه‌ ای است که به افراد مهارت‌ ها و مباحث لازم برای برنامه‌ نویسی با زبان پایتون را آموزش می‌دهد. دوره آموزش پایتون شامل مباحثی مانند مقدمه‌ ای بر برنامه نویسی، مفاهیم اساسی پایتون، ساختارهای کنترلی، توابع و ماژول‌ ها، کار با فایل‌ ها و بانک اطلاعاتی، برنامه‌ نویسی شیء گرا و همچنین توسعه وب با پایتون هستند.

مدرک فنی حرفه‌ ای تجهیزات پزشکی

مدرک فنی حرفه‌ ای در تجهیزات پزشکی، یک مدرک حرفه‌ ای بوده که به افراد دانش و مباحث موردنیاز برای تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی را آموزش می‌ دهد. دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی شامل مباحثی همچون اصول الکترونیک و برق، تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌ های اندازه‌ گیری، دستگاه‌ های تصویربرداری، دستگاه‌ های بیهوشی و جراحی، دستگاه‌ های مانیتورینگ و دستگاه‌ های تنفسی هستند. شما با دریافت مدرک فنی حرفه‌ ای تجهیزات پزشکی، می‌ توانید به‌عنوان یک تعمیرکار حرفه‌ای در صنعت تجهیزات پزشکی فعالیت کنید.

ثبت نام مدرک فنی حرفه‌ ای تعمیرات موبایل

شما برای ثبت‌ نام در دوره آموزش فنی حرفه‌ ای تعمیرات موبایل، می‌ توانید به آموزشگاه‌ رادمان مراجعه کنید که دوره‌ های مرتبط با تعمیرات موبایل را برگزار می‌ کنند. این دوره‌ ها شامل آموزش‌ های سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه تعمیرات موبایل هستند. در آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل، شما با مفاهیم و تکنیک‌ های تعمیر قطعات موبایل، تعویض صفحه‌ نمایش، تعمیر باتری و شارژر و رفع سایر مشکلات سخت‌ افزاری آشنا خواهید شد. در آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل، شما شیوه‌ های بررسی و عیب‌ یابی نرم افزاری، رفع مشکلات نرم افزاری و تعمیرات مرتبط با سیستم عامل و برنامه‌ های موبایل را یاد می‌ گیرید.

کلام آخر درباره مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای می‌ تواند به فرد فرصت‌ های شغلی و اقتصادی بهتری در کشور مقصد ارائه دهد. این مدارک نشان می‌ دهند که فرد مهارت‌ های فنی و عملی خاصی دارد و می‌ تواند در حوزه‌ های مشخصی ‌مانند یک متخصص فعالیت کند. شما با داشتن مدرک فنی حرفه ای، می‌ توانید در فرایند دریافت ویزای کاری و استخدام در سایر کشورها تسهیلات بیشتری داشته باشید. همچنین این مدارک می‌ توانند در افزایش درآمد و بهبود شرایط اقتصادی شما نقش بسزایی ایفا کنند. به‌ طور کلی مهاجرت کاری با مدرک فنی حرفه‌ ای می‌ تواند به شما فرصتی برای رشد و پیشرفت حرفه‌ ای در کشور مقصد ارائه دهد.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول راهنمای جامع مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

    1فرایند معادل‌ سازی مدرک فنی حرفه‌ ای چطور است؟

    در فرایند معادل‌ سازی به تطبیق و ارزیابی مدرکی می‌ پردازند که از یک کشور دیگر به دست آمده باشد. این فرایند به منظور تشخیص مهارت‌ ها و دانش حاصل از مدرک فنی حرفه‌ ای فرد در کشور دیگر استفاده می‌ شود

    2بهترین دوره‌ های فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت کدامند؟

    دوره آموزش پایتون – دوره آموزش نتورک پلاس – دوره آموزش لینوکس و غیره...

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان