preloader

آموزشگاه رادمان

برای یادگیری نحوه کار با API، ابتدا باید پیش‌ نیازهای لازم را کسب کنید.

آموزش ساخت API با پایتون

  • فناوری اطلاعات
  • رادمان
  • 69
  • 1403/1/19
آموزش ساخت API با پایتون

آموزش ساخت API با پایتون یکی از ضروری‌ ترین‌ اقدام‌ ها برای برنامه‌ نویس‌های این حوزه است. چراکه هر کسب‌ وکاری، دیر یا زود دچار این نیاز می‌ شود که فرآیندها و مدل‌ هایی که ایجاد کرده را با دیگران به اشتراک بگذارد. پس با توجه به این که انجام این کار، نیازمند API است و برنامه‌ نویس پایتون با یادگیری آن می‌ تواند سود زیادی کسب کند، جای تعجب ندارد که تقاضا برای شرکت در این دوره، تا این اندازه بالا باشد!

نوشتن API در سایه دوره آموزش پایتون

کار با API در پایتون و نحوه نوشتن و پیاده‌ سازی آن به‌ قدری اهمیت دارد که در دوره آموزش پایتون، به‌ صورت مفصل به آن پرداخته می‌ شود. به‌ طوری که با مراجعه به دوره پیشرفته این زبان برنامه‌ نویسی، خواهید دید که اجرای روش‌ های ارتباطی و عملیات متقابل با سیستم‌‌ های خارجی ازطریق API صورت می‌ گیرد که این موضوع، مربوط به مراحل دشوار و حرفه‌ ای این زبان می‌ شود.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

دقت داشته باشید که اگر مدت زیادی نیست که برای یادگیری زبان پایتون اقدام کرده‌ اید، بهتر است در حال حاضر، قید کار با API را بزنید. چراکه شما در مراحل مقدماتی، نیازمند یادگیری مفاهیم متغیرها، عملگرها و برخی دستورات شرطی و حلقه‌‌ های تکرار هستید. بااین‌ حال، بیایید فرض کنیم که اکنون، زمان آموزش نوشتن API به شما فرا رسیده است. پس در ادامه مطلب با ما همراه بمانید تا این مفهوم را به‌ طور کلی یاد بگیرید.

آموزش ساخت API با پایتون

برای یادگیری نحوه کار با API، ابتدا باید پیش‌ نیازهای لازم را کسب کنید. بعداز آن می‌ توانید ازطریق نصب Python و Flask به ادامه کار بپردازید. در ادامه هریک از این موارد را با جزئیات بیشتری توضیح می‌ دهیم.

با پیش نیازهای نوشتن API آشنا شوید!

شرکت در دوره پیشرفته پایتون، مشابه سایر دوره های برنامه نویسی، نیازمند برخی مباحث پایه‌ ای است. در مورد API شما باید به موارد فهرست پایین مسلط باشید:

  • شما کار با سیستم‌ عامل‌ های Windows ،macOS یا Linux را بلد هستید.
  • استفاده از پایتون 3 را می‌ دانید.
  • چارچوب وب Flask را آموزش دیده‌ اید.
  • دارای یک مرورگر وب هستید.

نحوه نصب Python و Flask چگونه است؟

همان‌ طور که پیش‌ تر اشاره کردیم، در آموزش ساخت API با پایتون، شما نیاز به نصب Python و Flask دارید. برای این منظور مراحل پایین را دنبال کنید:

  • پایتون را دانلود کنید.
  • از میان گزینه‌ ها، Download Python 3.x.x را انتخاب کنید.
  • برای تایید نصب پایتون، خط فرمان را باز کنید.
  • اگر سیستم‌ عامل‌ تان macOS است، در خط فرمان terminal بنویسید.
  • اگر سیستم‌ عامل ویندوز بود، در cmd آن، کدهای پایین را بنویسید:
Python --version
Pip --version

 حال نوبت نصب Flask است. برای این کار، مراحل فهرست پایین را در نظر داشته باشید:

  • در خط فرمان، عبارت pip install flask را تایپ کنید.
  • با اجرای این فرمان، شما باید با پیغام نصب موفقیت‌ آمیز Flask روبه‌ رو شوید.

بالاخره نوبت به درک مبانی API رسید!

برای کار با API در پایتون ابتدا باید مبانی این مفهوم را بشناسید. این نکته را در نظر داشته باشید که در برنامه‌ نویسی، API مخفف Application Programming Interface است. این مفهوم به بخشی از سیستم اشاره می‌ کند که باید جهت استفاده در یک برنامه دیگر، تغییر کند یا به‌ اصطلاح دست‌ کاری شود.

بنابراین، می‌ توان گفت که API رابطی میان 2 سیستم کامپیوتری است. این فناوری برای زمان‌ هایی استفاده می‌ شود که داده‌ ها بزرگ باشند یا کاربران نیازمند برخی اطلاعات سایت، به‌ صورت ریل‌ تایم در یک اپلیکیشن و بستر دیگری باشند.

API از 2 بخش HTTP transfer protocol و URL تشکیل می‌ شود که برای یادگیری کار با آن‌ ها در پایتون، باید با مفاهیمی مثل GET ،POST ،PUT ،DELETE ،Protocol ،Domain و Endpoint آشنا شوید. البته نترسید! چراکه تمام این موارد در دوره آموزش پایتون به‌ طور کامل آموزش داده می‌ شوند!

آموزش نوشتن API با پایتون

حالا که پیش‌ نیازهای API را شناختید و تا حدودی متوجه مبانی آن شده‌ اید، نوبت آن است تا شما را با چند روش آموزش ساخت API با پایتون آشنا کنیم:

  1. چگونگی ایجاد API در پایتون با FastAPI
  2. چگونگی ایجاد یک API در پایتون با Flask
  3. چگونگی ایجاد API در پایتون با FastAPI

درست است که FastAPI فقط روی Python +3.6 جواب می‌ دهد، اما باید بگوییم که نتیجه آن سریع است و این شیوه، در سال 2018 به دنیای برنامه‌ نویس‌ ها راه پیدا کرد.

برای به‌ کارگیری و بهره‌ مندی از آن، نیاز به نصب 2 کتابخانه تحت عناوین fastapi و uvicorn دارید.

بعداز نصب کتابخانه‌ ها، کافی‌ است یک فایل ایجاد کنید و در آن به ساخت یک اپلیکیشن بپردازید. در این اپ قرار است API، همراه با پارامترها و آرگومان‌ ها قرار بگیرد. نحوه نوشتن کدها و ایجاد این فایل در پایتون، در دوره آموزشی به‌ طور کامل تدریس می‌ شود، بااین‌ حال خالی از لطف نیست که کدهای دستوری این قسمت را مشاهده کنید:

from fastapi import FastAPI
app = FastAPI()
@app.get("/my-first-api")
def hello():
return {"Hello world!"}

 آیا نحوه ایجاد یک API در پایتون با Flask دشوار است؟

Flask یک میکرو فریمورک وب بوده که بدون وجود آن، امکان ایجاد نقطه پایانی یا همان Endpoint در پایتون فراهم نمی‌ شود.

وقتی صحبت از آموزش اصولی و گام‌ به‌ گام پایتون می‌ شود، هیچ کار دشواری وجود ندارد! دقت کنید که در همه دوره های آموزش برنامه نویسی، اگر تمارین را هم‌ گام با استاد پیش ببرید، فرآیند یادگیری برایتان تسهیل می‌ شود. خب! برگردیم سراغ بحث اصلی و آموزش ایجاد یک API در پایتون با Flask. برای این کار، مراحل زیرا را دنبال کنید:

  • کتابخانه‌ های flask و flask-restful را نصب کنید.
  • سرور را به‌ همراه همان پورتی که باید، راه‌ اندازی کنید.
  • بعداز راه‌ اندازی سرور و مشخص‌ شدن پورت آن، نوبت به ایجاد API می‌ رسد.
  • برای این‌ کار، شما نیاز به نقطه پایانی، متد و تابع دارید.

به مثالی که در ادامه آورده‌ ایم، توجه کنید:

from flask import Flask, jsonify, request,send_file
app = Flask()
@app.route('/my-first-api', method = ['GET'])
def hello():
return "Hello world!"

 

کار با API اینستاگرام در پایتون (عبور از جهنم اینستا)

کار با API اینستاگرام در پایتون یک پروژه مجزا است که برای اجرای آن، نیاز به آموزش ساخت API با پایتون به‌ صورت اختصاصی دارید. با این‌ حال اگر بخواهید یک پروژه ساده مثل اتصال به اینستاگرام و انجام کارهایی مثل دریافت اطلاعات پروفایل کاربر، دریافت تصاویر و ارسال پست‌ ها را انجام دهید، نیاز به طی‌ کردن مراحل فهرست پایین خواهید داشت:

  • پکیج‌ های مورد نیاز را نصب کنید. (pip install requests)
  • کلاس InstagramAPI را تعریف کنید.
  • اکنون زمان به‌ کارگیری کلاس InstagramAPI است. در این مرحله نیازمند درج قطعات کد دستوری هستید که هریک از آن‌ ها، نیاز به آموزش‌ های مجزا در دوره‌ های آموزشی پایتون دارد.

منظور از Restful API در پایتون چیست؟

حال که کمی با فرآیند کار با API اینستاگرام در پایتون آشنا شده‌ اید، شاید بپرسید ک منظور از Restful API در پایتون چیست؟ آیا این مفهوم نیز نیازمند آموزش ساخت API با پایتون است؟ قطعاً بله! Restful API در پایتون یعنی Representational State Transfer. این API در واقع یک سبک معماری است که کاربردهای زیادی دارد و برای استفاده از آن، باید از متدهایی مثل GET ،POST ،PUT و DELETE استفاده کنید. در ادامه، کمی در مورد نحوه کدنویسی این معماری توضیح می‌ دهیم.

کدنویسی REST API با پایتون چگونه است؟

یکی دیگر از جنبه‌ های آموزش ساخت API با پایتون در دوره آموزشی این زبان، مربوط به Restful می‌ شود.

یکی دیگر از جنبه‌ های آموزش ساخت API با پایتون در دوره آموزشی این زبان، مربوط به Restful می‌ شود. این API از سال 2000 عمر دارد و این روزها به‌دلیل دارا بودن کتابخانه جاوااسکریپت محبوب شده است. برای کار با آن، باید مراحل پایین را دنبال کنید:

نصب Flask؛ شروع بیس کار

نصب Flask :Flask یک میکرو فریمورک وب بوده که بدون وجود آن، امکان ایجاد نقطه پایانی یا همان Endpoint در پایتون فراهم نمی‌ شود. برای نصب این فناوری باید از پایتون پایتون نسخه 3.8 استفاده کنید.

راه‌ اندازی اپلیکیشن فلسک

اکنون زمان ایجاد فایل جدید پایتون است. در این فایل، باید برخی کدهای دستوری نوشته شود که همه آن‌ ها در بخش آموزش ساخت API با پایتون دوره پایتون مورد بررسی قرار می گیرد و در اختیار کارآموز قرار داده می شود.

آغاز اپلیکیشن فلسک

برای آغاز فلسک، باید وارد فایلی شوید که آن را ازطریق ترمینال ایجاد کرده بودید. در این مرحله نیاز به قطعه کد python main.py خواهید داشت. با اجرای این کد، شما باید یک خروجی مبنی بر اینکه تمام کارها طبق اصول پیش می‌ رود، ببینید. این مرحله در این‌ جا تمام نمی‌ شود و نیازمند چند نکته دیگر است که همه آن‌ ها در دوره‌ آموزشی پایتون تدریس می‌ شوند.

ایجاد نقطه انتهایی REST API

نقطه پایانی Rest در این مرحله، کاربرد زیادی دارد. فراموش نکنید که این فناوری، داده‌ ها را از یک اپلیکیشن می‌ گیرد و آن‌ ها را به یک اپلیکیشن دیگر تحویل می‌ دهد. اما این‌ کار، نیازمند داشتن بانک اطلاعاتی است و دردسرهای خاص خودش را دارد. بااین‌ حال، انجام این کار در قالب یک تمرین خالی از لطف نیست و توصیه می‌ شود که درصورت شرکت در یک دوره حرفه‌ ای، حتما نحوه اجرای آن را از استاد خود درخواست کنید.

با شرکت در دوره پیشرفته پایتون، تمام این مراحل به‌ صورت گام‌ به‌ گام، همراه با مثال‌ های ساده و بعداز آن حرفه‌ ای، به شما آموزش داده می‌ شوند. پس نگرانی را کنار بگذارید و یک بار برای همیشه، با شرکت در یک دوره آموزشی اصولی، زبان پایتون را که یک روش مستقیم برای مهاجرت و کسب درآمدهای کلان است، فرا بگیرید.

نتیجه گیری

برای این که بتوانید آموزش ساخت API با پایتون به بهترین شکل ممکن طی کنید، نیازمند شرکت در یک دوره جامع و اصولی پایتون هستید. دقت داشته باشید که به‌ عنوان یک برنامه‌ نویس، فرقی نمی‌ کند که قصد ساخت وب سرویس با پایتون را دارید، یا صرفاً به‌ دنبال یادگیری نحوه استفاده از API هستید، نکته مهم این است که دوره‌ های ابتدایی، متوسط و پیشرفته پایتون توسط آموزشگاه رادمان ارائه می‌ شوند که در آن‌ ها، شما با 0 تا 100 مفاهیم زبان برنامه‌ نویسی پایتون و سایر زبان‌ ها آشنا می‌ شوید. پس اگر می‌ خواهید در زمان خود صرفه‌ جویی کنید، ثبت‌ نام در یک دوره تخصصی را در اولویت قرار دهید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول آموزش ساخت API با پایتون

    1برای استفاده از FastAPI باید چه کتابحانه هایی را نصب کنیم؟

    برای به‌ کارگیری و بهره‌ مندی از آن، نیاز به نصب 2 کتابخانه تحت عناوین fastapi و uvicorn دارید.

    2FastAPI روی چه نسخه ای از پایتون جواب می دهد؟

    FastAPI فقط روی Python +3.6 جواب می‌ دهد، اما باید بگوییم که نتیجه آن سریع است و این شیوه، در سال 2018 به دنیای برنامه‌ نویس‌ ها راه پیدا کرد.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان