preloader

آموزشگاه رادمان

یکی از پیش‌ نیازهای آموزش وب اسکرپینگ در پایتون این است که در مورد ساختار این دانش اطلاعاتی کسب کنید.

آموزش Web Scraping در پایتون

  • فناوری اطلاعات
  • رادمان
  • 66
  • 1403/2/5
آموزش Web Scraping در پایتون

آموزش web scraping در پایتون به برنامه‌ نویس کمک می‌ کند تا فرآیند استخراج داده از سایت‌ های مختلف را به‌ سادگی انجام دهد. به‌ کمک این ابزار کاربردی می‌ توان با استفاده از قدرت پردازش کامپیوترها، به حجم زیادی از داده‌ ها دست پیدا کرد. فراموش نکنید که گوگل نیز برای خواندن تمام اطلاعات موجود در دنیای وب، همچنین دسته‌ بندی آن‌ ها، از وب اسکرپینگ استفاده می‌ کند. اما سؤال اینجاست که چگونه می‌ توان از این دانش بهره‌ مند شد؟ آیا یادگیری آن کار سختی است؟ در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ داده‌ ایم.

وب اسکرپینگ چه ارتباطی به آموزش پایتون دارد؟

آموزش Web scraping در پایتون یکی از محبوب‌ ترین دوره‌ های آموزشی است که همه برنامه‌ نویسان زبان پایتون باید برای شرکت در آن اقدام کنند. دقت داشته باشید که پایتون کتابخانه و امکانات زیادی برای اجرای وب اسکرپینگ دارد. به همین دلیل اگر در دوره آموزش پایتون شاهد سرفصلی تحت عنوان «آموزش وب اسکرپینگ با پایتون web scraping» بودید، شگفت‌ زده نشوید.

وب اسکرپینگ چیست؟

وب اسکرپینگ اقدامی است که توسط هوش انسانی نیز انجام می‌ شود.

حال که متوجه شده‌ اید آموزش web scraping در پایتون امکان‌ پذیر است، وقت آن رسیده تا شما را به ساده‌ ترین شیوه با این مفهوم و فناوری آشنا کنیم. وب اسکرپینگ اقدامی است که توسط هوش انسانی نیز انجام می‌ شود. به‌ طوری‌ که اگر شما قصد داشته باشید تا برای سایت خود، بهترین محتواها را از سطح وب استخراج کنید، قادر هستید تا با جستجوهای دستی به هدف خود برسید.

اما نکته‌ ای که نباید از آن غفلت کنید، فرسایشی‌ بودن این کار است. ازاین‌ رو تمام کسب‌ وکارهای بزرگ از ربات‌ ها و خزنده‌ های برنامه‌ نویسی‌ شده برای این منظور کمک می‌ گیرند که به کل این فرآیند، وب اسکرپینگ گفته می‌ شود. بزرگ‌ ترین کاربرد این ابزار، مربوط به جمع‌ آوری اطلاعات دست‌ اول می‌ شود. چراکه الان در دنیایی زندگی می‌ کنیم که هرکس سریع‌ تر به داده‌ ها دست پیدا کند، عملکرد موفق‌ تری خواهد داشت.

آموزش Web Scraping در پایتون

یکی از پیش‌ نیازهای آموزش Web Scraping در پایتون این است که در مورد ساختار این دانش اطلاعاتی کسب کنید. به همین دلیل ذکر این نکته ضرورت دارد که این فناوری، به‌ سراغ پایگاه داده سایت‌ های مختلف می‌ رود، فقط با این نیت که از آن‌ ها داده استخراج کند.

فناوری وب اسکرپینگ می‌ تواند کارهایی مثل شناسایی HTML انحصاری یک سایت، استخراج و تبدیل محتوا، ذخیره اطلاعات استخراج شده و استخراج داده‌ ها ازطریق API را انجام دهد. البته همان‌ طور که عرض شد، تمام این‌ ها به پایگاه داده سایت‌ ها بستگی دارد که اگر در سایر دوره های آموزش برنامه نویسی شرکت کرده باشید، قطعاً مفهوم و کاربرد آن را می‌ شناسید.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

آموزش وب اسکرپینگ برای مشاغل

هر سازمان و کسب‌ وکاری، برای بدست آوردن موفقیت‌ های بیشتر و حتی گاهی زنده‌ ماندن، نیاز به دریافت اطلاعات تازه دارد. اما سؤال اینجاست که تا وقتی یک متخصص نتواند سر از کار این داده‌ ها در بیاورد، به‌ دست آوردن آن‌ ها چه دردی را مداوا می‌ کند؟ قطعاً انجام این کار هیچ فایده‌ ای ندارد، مگر این که این اطلاعات را به‌ دست تحلیلگرها برسانید!

به سخن دیگر، بزرگ‌ ترین مزیتی که بعداز آموزش web scraping در پایتون کسب می‌ کنید، این است که می‌ توانید تحلیلگر کسب‌ وکار خود را در جریان تمام تغییرات وب قرار دهید. به این ترتیب او می‌ تواند با یک بررسی کوتاه متوجه شود که بهترین راه برای برخورد با چالش‌ های فعلی شرکت شما چیست و بهتر است در آینده چه سیاست‌ هایی را پیاده‌ سازی کنید.

آموزش وب اسکرپینگ با پایتون web scraping!

همان‌ طور که پیش‌ تر اشاره کردیم، پایتون به‌ دلیل برخورداری از کتابخانه‌ های پیشرفته، مرجع مناسبی برای یادگیری وب اسکرپینگ است. Web scraping با پایتون شامل مواردی می‌ شود که آن‌ ها را در فهرست پایین آورده‌ ایم:

  • کتابخانه Requests
  • کتابخانه Beautiful Soup
  • کتابخانه Selenium
  • فریمورک Scrapy 

کتابخانه Requests

در بحث یادگیری وب اسکرپینگ با پایتون، نیاز به ارسال درخواست‌ های HTTP/1.1 وجود دارد که این کار، توسط کتابخانه Requests پایتون که یک منبع محبوب است، انجام می‌ گردد.

کتابخانه Beautiful Soup

کتابخانه Beautiful Soup داده‌ ها را از صفحات HTML استخراج می‌ کند. البته فکر نکنید که این موضوع برای این کتابخانه نوعی محدودیت است، چراکه در بحث آموزش web scraping ازطریق این منبع، امکان دسترسی به همه صفحات وجود دارد. اما نکته مهم دررابطه‌ با استفاده از آن، چگونگی پیداکردن اطلاعات درون ساختار HTML و در نهایت رسیدن به داده‌ های هدفمند است.

فراموش نکنید که نحوه استفاده اصولی از این کتابخانه، در دوره آموزش پایتون وجود دارد. به همین دلیل، اگر در کنار وب اسکرپینگ، قصد دارید تا آموزش هک و امنیت با پایتون نیز ببینید، یا مفهوم API در پایتون را به‌ درستی درک کنید، حتما صلاح خود را در یافتن دوره آموزشی قرار دهید که تمام آن‌ ها را به شما در آموزشگاه رادمان زیر نظر اساتید باتجربه تدریس می شود.

کتابخانه Selenium برای ساخت ربات‌ های خزنده

وقتی صحبت از وب اسکرپینگ با پایتون به‌ میان می‌ آید، امکان ندارد که از کتابخانه Selenium صحبت نشود. چون این منبع برای خودکارسازی تعامل‌ های مرورگر مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بدون وجود آن، امکان ساخت ربات‌ های خزنده برای به‌ دست آوردن اطلاعات در سایت‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی مثل اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

فریمورک Scrapy برای اهداف داده کاوی

در بحث آموزش web scraping در پایتون، وجود این فریمورک برای Web Scraping و Web Crawling به‌ شدت توصیه می‌ شود.

این فریمورک به‌ دلیل متن‌ بازبودن، کاربرد زیادی در زبان برنامه‌ نویسی پایتون دارد. اهمیت آن به‌ قدری زیاد است که منابع زیادی را برای توسعه آن مصرف می‌ کنند. از این فناوری برای اِسکرپ کردن صفحات وب و استخراج دیتا به‌ شکلی ساختاریافته کمک می‌ گیرند. از اطلاعاتی که توسط Scrapy حاصل می‌ شود، می‌ توان برای اهدافی مثل داده‌ کاوی، پردازش اطلاعات و ماشین لرنینگ استفاده کرد.

در بحث آموزش web scraping در پایتون، وجود این فریمورک برای Web Scraping و Web Crawling به‌ شدت توصیه می‌ شود.

در وب اسکرپینگ با پایتون چه مطالبی تدریس می‌ شود؟

اگر بخواهیم به‌ صورت کلی به این سؤال جواب دهیم که در وب اسکرپینگ با پایتون چه مطالبی آموزش داده می‌ شود، به مطالب لیست پایین خواهیم رسید:

  • آموزش نصب کتابخانه‌ ها
  • نحوه کار با کتابخانه Requests
  • فراگیری کتابخانه Beautiful Soup
  • چگونگی استخراج اطلاعات از یک سایت
  • آشنایی با regex
  • آموزش نحوه استخراج فیلم و عکس
  • آموزش کتابخانه selenium
  • locators in selenium
  • یادگیری انواع Wait
  • آموزش ساخت ربات و انجام تست با آن
  • نحوه اسکرول کردن و استخراج داده
  • نحوه ربات اینستاگرام
  • چگونگی کار با framework Scrapy
  • نحوه ساخت spider
  • آشنایی با مفهوم web crawling multi web scraping
  • یادگیری مفاهیم Item & Pipeline و نحوه کار با آن‌ ها
  • آموزش چگونگی دانلود فایل و عکس

آموزش web scraping مناسب چه کسانی است؟

اگر از دانشجویان رشته کامپیوتر هستید و تا حدودی با الگوریتم سروکار داشته اید و در مورد پایگاه داده می‌ دانید و در زمان دانشگاه با زبان‌ های همانند آموزش برنامه‌ نویسی ++c و سی شارپ کار کرده‌ اید، یادگیری آموزش وب اسکرپینگ با پایتون مناسب شما است.

همچنین درصورتی‌ که علاقه‌مند به یادگیری پایتون هستید و دوره‌ های مقدماتی این زبان را پشت سر گذاشته‌ اید، بد نیست که برای یادگیری نحوه استفاده از این ابزار کاربردی نیز اقدام کنید. در نظر داشته باشید که یاد گرفتن این مفاهیم زودتر از سایر برنامه‌ نویس‌ های هم‌ دوره، می‌ تواند به داشتن مزیت رقابتی برای شما کمک کند.

البته فکر نکنید که اگر جزء افراد 2 دسته مذکور نباشید، پس هیچ شانسی در یادگیری این دانش ندارید! منظور ما این بود که فرآیند یادگیری برای کسانی که آن‌ ها را معرفی کردیم، ساده‌ تر پیش می‌ رود. در غیر این صورت، اگر بدون هیچ پیشینه‌ ای، صرفاً با یادگیری مقدماتی زبان پایتون و کمی هم HTML، می‌ توانید از عهده یادگیری این ابزار کاربردی، به‌ طور کامل بربیایید.

آموزش web scraping در سایه پایتون

آموزش وب اسکرپینگ با پایتون می توانید داده های سایت ها و شبکه های اجتماعی را استخراج کنید.

کسانی که برای فراگیری آموزش web scraping در پایتون اقدام می‌ کنند، خیلی خوب می‌ دانند که به‌ کمک این دانش قادر هستند تا اطلاعات موجود در تمام صفحات وب و حتی اینستاگرام را استخراج کنند. ازاین‌ رو با توجه به اینکه هیچ‌ کس از یک تیر و چند نشان بدش نمی‌ آید، همواره پرسیده می‌ شود که آیا وب اسکرپینگ به‌ خودی‌ خود در زیرمجموعه آموزش‌های پایتون قرار دارد یا خیر؟

پاسخ این سؤال بستگی به جایی دارد که دوره آموزشی را ترتیب داده است. برای مثال، یک آموزشگاه می‌ تواند تصمیم بگیرد که آموزش هک و امنیت با پایتون را در یک دوره کاملاً مجزا تدریس کند! این موضوع در مورد وب اسکرپینگ نیز صادق است! با این‌ حال اگر نظر ما را می‌ خواهید، یادگیری مطالب به‌ صورت دسته‌ بندی‌شده و فصل‌ بندی‌ شده، موجب آموزش بهتر و اصولی‌ تر شما می‌ شود. این موضوع فقط محدود به پایتون نیست و شامل تمام دوره های آموزش برنامه نویسی آموزشگاه رادمان خواهد شد.

آموزش web scraping راهی برای بدست اطلاعات بورس!

درست است که با این دانش می‌ توان به اطلاعات تمام سایت‌ ها دست پیدا کرد! اما فراموش نکنید که فعالان حرفه‌ ای در حوزه بورس، با این فناوری آشنا هستند. به همین دلیل، اطلاعات این سایت‌ ها به‌ جای فرانت سایت در بک اند ذخیره می‌ شود. در این شرایط، مدیران این سایت‌ ها، تحت هیچ شرایطی، داده‌ های مهم بورسی را در کدهای HTML سایت خود ذخیره نخواهند کرد.

یادگیری وب اسکرپینگ پولساز!

اگر بخواهیم یک فهرست از کسانی که از وب اسکرپینگ سود می‌ برند منتشر کنیم، به موارد پایین خواهیم رسید:

  1. گوگل
  2. شرکت‌ هایی نیاز به اطلاعات خاص برای استراتژی دارند.
  3. کسانی که در حوزه آموزش تولید محتوا فعالیت می‌ کنند و به‌ دنبال ایده هستند.
  4. کسب‌ و کارهایی که می‌‌ خواهند با داشتن اطلاعات به‌ روز، سهم بزرگی از بازار را به‌ دست بیاورند.

نتیجه گیری

اگر قصد فراگیری آموزش web scraping در پایتون را دارید، بهتر است بدانید که این ابزار به‌ وسیله تمام زبان‌ های برنامه‌ نویسی قابل اجرا است، اما این روزها، وب اسکرپینگ با پایتون هواداران بیشتری دارد. شما با یادگیری وب اسکرپینگ با پایتون از آموزشگاه رادمان، می‌ توانید فرصت فرا گرفتن تمام مطالب تخصصی و کلیدی را در سریع‌ ترین زمان به‌ دست بیاورید. رادمان همچنین شرایط شرکت در دوره برنامه‌ نویسی پایتون و سایر زبان‌ ها را در اختیار کارآموزها و علاقه‌ مندان قرار داده است.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول آموزش Web Scraping در پایتون

    1کتابخانه Selenium چه کاربردی دارد؟

    این کتابخانه برای خودکارسازی تعامل‌ های مرورگر مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بدون وجود آن، امکان ساخت ربات‌ های خزنده برای به‌ دست آوردن اطلاعات در سایت‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی مثل اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

    2وب اسکرپینگ چیست؟

    وب اسکرپینگ اقدامی است که توسط هوش انسانی نیز انجام می‌ شود. به‌ طوری‌ که اگر شما قصد داشته باشید تا برای سایت خود، بهترین محتواها را از سطح وب استخراج کنید، قادر هستید تا با جستجوهای دستی به هدف خود برسید.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان