preloader

آموزشگاه رادمان

دریافت گواهینامه بنیاد ICDL به منزله یادگیری مهارت‌ های مقدماتی برای کار با کامپیوتر است.

مدرک بنیاد ICDL

  • فناوری اطلاعات
  • رادمان
  • 170
  • 1402/10/20
مدرک بنیاد ICDL

در اختیار داشتن مدرک بنیاد ICDL به این معنی است که شما توانایی لازم برای کار با کامپیوتر را دارید که به‌ صورت یک استاندارد بین‌ المللی در زمینه مهارت‌ های کامپیوتری مد نظر قرار می‌ گیرد. بسیاری از سازمان‌ ها و شرکت‌ های مختلف برای استخدام نیروی کار موردنیاز خود ارائه مدرک آی‌ سی‌ دی‌ ال را الزامی می‌ دانند. به همین منظور، کسب مهارت در دوره های آموزش مهارت های کامپیوتری در آموزشگاه رادمان می تواند پله ورود شما به بازارکار در این عرصه حساب بیاید.

منظور از ICDL چیست؟

ICDL مخفف عبارت International Computer Driving License بوده که به معنی گواهینامه بین‌ المللی کار با کامپیوتر است که می‌ توان گفت دانش پایه برای استفاده از رایانه را نشان می‌ دهد. باید این را در نظر داشته باشید که دستیابی به مهارت ­های موردنیاز برای استفاده از سیستم ­های کامپیوتری به یکی از نیازهای اساسی عصر حاضر تبدیل شده که هر فردی باید نسبت به یادگیری آن اقدام کند.

با دریافت مدرک بنیاد ICDL شما تمامی مهارت‌ های لازم را دریافت می‌ کنید. درضمن بسیاری از سازمان­ ها و شرکت‌ های دولتی یا خصوصی در اختیار داشتن این گواهی را به ­عنوان مدرکی مبنی‌ بر اثبات توانایی­ های شما درزمینه استفاده از رایانه در نظر می‌ گیرند.

مدرک بنیاد ICDL نوعی گواهینامه بین المللی

برای اولین بار در سال 1995 انجمن انفورماتیک اروپا دوره‌ ای را با عنوان EDSL (European Computer Driving License) معرفی کرد که مربوط به کسب مهارت‌ های اولیه برای استفاده از کامپیوتر بود. فنلاند برای اولین‌ بار این مدرک را به رسمیت شناخت که به ‌دنبال آن با برگزاری دوره‌ های آموزشی متعدد در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، EDSL به یکی از مدارک مهمی تبدیل شد که اغلب افراد نسبت به دریافت آن اقدام کردند.

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

با درنظرگرفتن اهمیت این دوره و با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز در سطح دنیا به برگزاری کلاس‌ های آموزشی دراین‌ خصوص پرداختند؛

نام این مدرک به‌ International Computer Driving License تغییر پیدا کرد که درحال‌ حاضر با عنوان ICDL شناخته می‌ شود.

با گذشت زمان کشور ما نیز سعی در برگزاری این دوره به‌ صورت رسمی کرد که برای نخستین بار در سال 1383 خورشیدی در یکی از مراکز آموزشی، دوره‌ ای تحت عنوان ICDL برگزار شد که در ابتدا به 2 گروه درجه یک و 2 تقسیم می‌ شد.

درحال‌ حاضر آموزش مهارت‌ های لازم دراین‌ خصوص تنها در یک دوره واحد ارائه می‌ شود و بسیاری از سازمان‌ های داخل کشور نیز مدرک ICDL را برای استخدم کارکنان الزامی در نظر می‌ گیرند و از اهمیت ویژه‌ ای برای آن‌ ها برخوردار است.

به این مسئله نیز دقت کنید که اعتبار مدرک بنیاد ICDL در سطح بین‌ المللی مورد تایید قرار می‌ گیرد و نشان‌ دهنده سواد الکترونیکی افرادی است که قصد دارند در حوزه‌ های مختلف مشغول به‌ کار شوند.

اهداف مهمی که بنیاد ICDL دنبال می کند!

برگزاری دوره‌ های آموزشی برای ارائه مهارت‌ های کامپیوتری با اهداف خاصی دنبال می‌ شود که مهم‌ ترین مورد مربوط به ترویج هرچه بیشتر سواد کامپیوتری برای عموم مردم است، دیگر موارد عبارت‌ اند از:

  1. ارتقای سطح مهارت و دانش افراد در زمینه فناوری اطلاعات و مهارت‌ های فنی کامپیوتر در سطح شخصی و سازمانی
  2. افزایش بهره‌ وری کارکنان در حوزه فعالیتی آن‌ ها ارائه دوره‌ های آی‌ سی‌ دی‌ ال با هدف افزایش توانایی کارفرمایان به ‌دنبال این است تا آن‌ ها را به سرمایه‌ گذاری در زمینه فناوری اطلاعات ترغیب کند.
  3. ایجاد شرایط مناسب برای این که تمامی مردم جدا از مدرک تحصیلی خود، بتوانند در یک جامعه اطلاعاتی عضو باشند.

مهارت های لازم برای دریافت گواهینامه بنیاد ICDL

تکنیک های مختلفی در دوره­ های آموزشی ICDL در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد که به‌ صورت تئوری و عملی ارائه می‌ شود و افراد با گذراندن آن‌ ها موفق به دریافت مدرک می‌ شوند. مهارت‌ های هفت‌ گانه ICDL در حوزه‌ های مختلفی ارائه می‌ شود که با استفاده از تمامی سرفصل‌ ها شما قادر به کارکردن با کامپیوتر هستید که برای ارتقای توانایی دیجیتالی بسیار حائز اهمیت است.

مبانی کامپیوتر برای دریافت گواهینامه بنیاد ICDL

در راستای یادگیری مهارت‌ های مورد نیاز برای دستیابی به این مدرک باید آموزش‌ های پایه درباره بخش‌ های سخت‌ افزاری کامپیوتر، نرم‌ افزارهای کاربردی و مفاهیم ابتدایی فناوری اطلاعات ارائه شود.

یادگیری ویندوز (Windows) معیار اصلی

یکی از پرطرفدارترین سیستم‌ عامل‌ های مورد استفاده برای کامپیوتر، ویندوز است.

یکی از پرطرفدارترین سیستم‌ عامل‌ های مورد استفاده برای کامپیوتر، ویندوز است که شما باید آشنایی کاملی با قسمت‌ های مختلف آن داشته باشید و نحوه کار با ویندوز را به‌ خوبی یاد بگیرید. در این راستا آموزش‌ هایی که درزمینه مهارت ویندوز برای دریافت مدرک ICDL ارائه می‌ شود شامل مدیریت فایل‌ ها، پوشه‌ ها و دیگر بخش‌ هایی است که شما به‌ عنوان کاربر کامپیوتر با آن‌ ها سروکار دارید، برخی از آن‌ ها عبارت‌اند از:

  • نصب ویندوز و اطلاعات مربوط به این کار
  • یادگیری نحوه کار با کلیدهای میانبر در ویندوز
  • آموزش روندهای مربوط به نوار جست‌ وجو و استارت

آموزش نرم افزار Word

مایکروسافت آفیس ازجمله سرویس‌ های بسیار کاربردی و مهمی به‌ شمار می‌ رود که شامل چندین نرم‌ افزار مختلف است. واژه‌ پرداز یا Word که زیرمجموعه این برنامه محسوب می‌ شود در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد. زمانی که شما با هدف دریافت مدرک بنیاد icdl در دوره‌ های آموزشی شرکت می‌ کنید نحوه صحیح تایپ‌ کردن و انجام تنظیمات لازم برای این کار را به‌ خوبی یاد می‌ گیرید که شامل ایجاد جدول، نحوه پاراگراف‌ بندی، رعایت فواصل حروف، درج شکل یا لوگو، یادگیری تنظیمات هدر، فوتر، شماره‌ گذاری صفحات و بسیاری موارد دیگر است.

فراگیری آموزش اکسل پیشرفته

یکی دیگر از نرم ­افزارهای بسیار کاربردی مایکروسافت آفیس با نام اکسل یا صفحه‌ گسترده شناخته می‌ شود که برای انجام محاسبات عددی، رسم نمودار، حسابرسی و فرمول‌ نویسی ریاضی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و کاربران می‌ توانند این مهارت‌ ها را با فراگیری آموزش اکسل پیشرفته دریافت کنند. زمانی که با نحوه استفاده از اکسل آشنا می‌ شوید قادر هستید تا در سطرها و ستون‌ ها تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را سازمان‌ دهی کنید و با استفاده از نمودار یا جدول به تحلیل آن‌ ها بپردازید.

یادگیری مهارت Power point برای بالا بردن پرستیژ کاری

در مجموعه آفیس برنامه‌ ای وجود دارد که برای ارائه مطلب مورد استفاده قرار می‌ گیرد و از سری نرم‌ افزارهای محبوب در میان دانشجویان به ‌شمار می‌ رود که برای بسیاری از پروژه‌ های درسی خود به آن نیاز دارند. برای شرکت در سمینار و ارائه گزارش کار، پاورپوینت نرم‌ افزاری بسیار کاربردی است که افراد می‌توانند مطالب، تصاویر، جداول و نمودارهای خود را به‌ صورت اسلایدهای مختلف آماده کنند و به دیگران نمایش دهند.

ترسیم انواع اشکال مختلف، ایجاد جلوه‌ های بصری ویژه، اضافه‌ کردن فایل ویدیویی یا صوتی به اسلایدها، کادربندی و اصلاح فونت، ساخت انیمیشن و تصاویر متحرک از سری فرایندهایی است که می‌ توان با کمک این نرم‌ افزار انجام داد.

تبدیل شدن به یک مدیریت پایگاه داده حرفه ای

اکسس نام یکی دیگر از نرم‌ افزارهای آفیس است که به‌ منظور مدیریت پایگاه داده به ‌کار می‌ رود.

اکسس نام یکی دیگر از نرم‌ افزارهای آفیس است که به‌ منظور مدیریت پایگاه داده به ‌کار می‌ رود و کاربران ازطریق دریافت این مدرک تنظیمات موردنیاز برای این نرم‌ افزار را یاد می‌ گیرند و با چگونگی واردکردن اطلاعات، مدیریت آن‌ ها و ساخت پرسش‌ نامه آشنا می‌ شوند.

مبانی اینترنت در دوره ICDL

آشنایی با فضای اینترنت و نحوه یادگیری مهارت‌ های مورد نیاز در این زمینه به یکی از مهم‌ ترین موضوعاتی تبدیل شده که اغلب افراد به آن نیاز دارند که با شرکت در دوره‌ آموزش ICDL، اطلاعاتی دررابطه‌ با تنظیمات مرورگرها به ‌دست می‌ آورید.

اهمیت دریافت مدرک بنیاد ICDL

در این روزها بسیاری از فعالیت‌ های روزمره به‌ صورت دیجیتالی انجام می‌ شود و کار با کامپیوتر به یک الزام مهم و ضروری برای زندگی کنونی افراد تبدیل شده که دریافت این مدرک به آن‌ ها امکان می‌ دهد تا به‌ عنوان یک شهروند دیجیتالی در جامعه حضور پیدا کنند.

اگر به آگهی‌ های استخدامی نگاهی بیندازید متوجه می‌ شوید که بسیاری از آن‌ ها ارائه نمونه مدرک ICDL را به‌ عنوان یکی از مدارک اصلی برای به‌ کارگیری کارکنان خود در نظر می‌ گیرند. با این حساب زمانی که می‌خواهید در یک سازمان دولتی یا خصوصی استخدام شوید با توجه به این که بسیاری از آن‌ ها فعالیت‌ های خود را به‌ صورت کامپیوتری دنبال می‌ کنند، باید این مدرک را ارائه دهید.

دریافت آموزش‌ های موردنیاز دراین‌ خصوص ازجمله امتیازهای مثبت برای استخدام و ارتقای سطح شغلی محسوب می‌شود که به گسترش دانش و مهارت شما برای ارائه بهتر کارها کمک می‌ کند.

دانش‌ آموزان و دانشجویان نیز با دریافت مدرک ICDL از آموزشگاه رادمان قادر هستند تا به‌ راحتی بسیاری از پروژه‌ های خود را انجام دهند و حتی امکان کسب درآمد از این‌ طریق برای آن‌ ها فراهم می‌ شود.

مشاغل مختلفی در سال‌ های اخیر توسعه پیدا کرده که برای کار در منزل تنها نیازمند مهارت‌ هایی است که در دوره‌ های ICDL ارائه می‌ شود و افراد می‌ توانند با استفاده از این اطلاعات، یک شغل برای خود ایجاد کنند.

این را هم در نظر داشته باشید افرادی که قصد مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای را دارند با توجه به اینکه مدرک‌ های معتبر فنی حرفه‌ ای از اعتبار بین‌ المللی برخوردار هستند، ارائه این مدارک برای اخذ ویزا از سوی کشورهای دیگر به آن‌ ها کمک می‌ کند.

دریافت مدرک بنیاد ICDL در دستان آموزشگاه رادمان

در سال‌ های اخیر آموزشگاه‌ های زیادی به ارائه دوره‌ های کار با کامپیوتر می‌ پردازند که شما باید برای اطمینان از اعتبار یک مرکز به ‌دنبال بررسی مجوزهای لازم از سوی سازمان‌ های مربوط باشید. از این‌ رو آموزشگاه رادمان که مورد تایید بنیاد ICDL ایران می باشد برای این منظور انتخاب کنید؛ چرا که با ارائه دوره‌ های آموزشی قادر به ارائه مدرک معتبر داخلی و بین‌ المللی می باشد.

با انتخاب رادمان به عنوان یک مرکز معتبر برای دریافت آموزش‌ های لازم در زمینه کار با کامپیوتر، می‌ توان انتظار داشت که استعلام مدرک بنیاد icdl شما ازسوی سازمان‌ ها و مراجع مختلف امکان‌پذیر می باشد. علاوه ‌بر این که در اختیار داشتن مجوزهای لازم برای ارائه دوره از اهمیت زیادی برخوردار است شما باید به سرفصل های جامع مهارت های هفتگانه در دوره ای سی دی ال  ارائه می شود توجه داشته باشید.

کلام آخر در مورد مدرک ICDL

دریافت مدرک بنیاد ICDL به منزله یادگیری مهارت‌ های مقدماتی برای کار با کامپیوتر است که به شما این امکان را می‌ دهد تا مبانی فناوری اطلاعات، کار با سرویس‌ های مختلف مایکروسافت آفیس همچون واژه‌ پرداز، پاورپوینت، اکسس و اکسل را یاد بگیرید. در حال ‌حاضر بسیاری از سازمان‌ ها و شرکت‌ های دولتی یا خصوصی ارائه این مدرک را به‌ عنوان یکی از شرایط خود برای استخدام کارکنان در نظر می‌ گیرند، ازطرفی برای عموم مردم نیز یادگیری چنین مهارت‌ هایی الزامی به‌ نظر می‌ رسد. برای دریافت مشاره رایگان در خصوص گرفتن گواهینامه بنیاد ICDL می توانید از طریق راه های ارتباطی در آموزشگاه رادمان با کارشناسان فنی ارتباط بگیرید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول مدرک بنیاد ICDL

    1مبانی اینترنت در دوره ICDL شامل چه مواردی می شود؟

     آشنایی با فضای اینترنت و نحوه یادگیری مهارت‌ های مورد نیاز در این زمینه به یکی از مهم‌ ترین موضوعاتی تبدیل شده که اغلب افراد به آن نیاز دارند که با شرکت در دوره‌ آموزش ICDL، اطلاعاتی دررابطه‌ با تنظیمات مرورگرها به ‌دست می‌ آورید.

    2مهارت های لازم برای دریافت گواهینامه بنیاد ICDL کدامند؟

    مبانی کامپیوتر - یادگیری ویندوز (Windows) – یادگیری مهارت های هفت گانه

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان