تری دی مکس



تری دی مکس

تری دی مکس


اطلاعات دوره


  • نام دوره:تری دی مکس
  • طول دوره:50 ساعت
  • شروع دوره:نامشخص
  • بیعانه ثبت نام:200,000 تومان برای رزرو کلاس
  • محل برگزاری:آموزشگاه فوق تخصصی رادمان
  • مدرسین دوره:
  • تعداد جلسات:25 جلسه
  • امکان قسط بندی:دارد
  • نوع کلاس :

راه های ارتباطی


  • شماره تماس :05135018080
  • شعبه :شعبه اصلی
  • نشانی دفتر مرکزی : مشهد - بولوار وکیل آباد - جنب ایستگاه مترو اقبال لاهوری - وکیل آباد ۶۵ پلاک یک
  • مسیر یابی از طریق گوگل

جزئیات دوره


توضیحات


نرم افزار  3DMaxیکی از قدرتمندترین نرم افزارها در زمینه طراحی های سه بعدی و انیمیشن سازی است. به طوری که مادر همه نرم افزارهای این حیطه لقب گرفته است. هر آنچه در دنیای حقیقی می توان دید و لمس کرد، در دنیای داخل این نرم افزار می توان به طور حرفه ای و بسیار نزدیک به واقعیت، شبیه سازی نمود. از اجسام و مدل ها گرفته، تا نور محیط، جنس اشیا، حرکت آنها، و حتی قوانین فیزیکی برخورد اجسام و غیره. با این نرم افزار ما می توانیم اشیا، کاراکترها، فضاها و موضوعات مختلف را خلق کنیم و از آنها در یک فیلم زنده یا یک انیمیشن و یا حتی بازی رایانه ای استفاده کنیم. ما می توانیم کاراکترها و موجودات را متحرک سازی کنیم، آنها را به کار و فعالیت در آوریم و همچنین آنها را به سخن آوریم.


سرفصل های فنی و حرفه ای


کار با موارد اولیه نرم افزار

انواع  Viewport و معرفی ابزارهای تغییر آن

انواع دوران و واحدهای اندازه گیری

تنظیم محیط کار و شیوه های نمایش صحنه

انتخاب یک Viewport و دوران نمای داخل آن

پنهان نمودن اجسام (Hide) و منجمد کردن اجسام (Freeze)

بکارگیری شبکه های شطرنجی راهنما و تغییر واحدهای اندازه گیری _ کنترلهای snap

ساختن اجسام

مفاهیم اولیه برای رسم اجسام Primitives _ معرفی روش ساخت Chamfer Box  

انتخاب اجسام و تبدیلات

انواع روش های انتخاب اجسام _ معرفی روش انتخاب چند جسم

معرفی سیستم های مختﺼات 3D Max _ تعریف آرایه و لایه ها

تعریف محل نقطه قطب ، مقیاس ، مرکز دوران

متحرک سازی (انیمیشن)

مفاهیم اولیه انیمیشن و معرفی پنجره Time Configuration

تعریف مقیاس زمان و سرعت اجرای فریم ها

استفاده از مواد و نقوش

کاربرد مواد و نقوش _ شفافیت اجسام و درخشندگی مواد ، تعریف رنگ مواد

معرفی پنجره Material Editor _ معرفی کتابخانه پیش فرض 3D Max

نسبت دادن مواد به اجسام _ انواع فرمتهای گرافیکی برای ساخت نقوش

اصلاح و ویرایش اجسام

معرفی امکانات برگه Modify

معرفی دستورات تغییر شکل سطح اجسام_ مقدمه ای بر روش های پیشرفته و کلی ویرایش اجسام

انواع شیوه های همسو سازی اشیا فرعی یک Mesh ویرایش پذیر

انواع شیوه های ویرایش Splineها _ معرفی تکنیکهای جدید در ویرایش Splineها

کار با اجسام مرکب پیچیده

معرفی اجسام مرکب و قابلیتهای آن _ چگونگی مدلسازی عوارض زمین

استفاده از نور و دوربین

مقدمه ای بر استفاده از نور و دوربین در 3ds Max

 معرفی دوربین های هدف دار و آزاد _ معرفی شیوه تنظیم دوربین ها  _ اصول استقرار دوربین ها

معرفی ابزارهای کنترلViewport دوربین _ انواع نورها در نرم افزار 3ds Max

کار با سایه ها، جلوه های ویژه و رندر سازی

انواع سایه ها _ معرفی جلوه ویژه مه _ انواع روش های رندر کردن صفحه

بهینه سازی محیط و امکانات جدید

مقدمه ای بر استفاده بهینه از امکانات 3ds Max _ معرفی منوهای Quad  

انواع تکنیکهای جدید نورپردازی در 3ds Max  _ معرفی  قابلیت  Network Rendering


دوره ها