preloader

آموزشگاه رادمان

علت خاموش شدن گوشی اپل، می ‌تواند نصب بدافزار، کمبود حافظه، خرابی باتری یا خرابی نشانگر باتری باشد.

دلیل خاموش شدن گوشی اپل

  • تعمیرات موبایل و PC
  • رادمان
  • 479
  • 1402/10/7
دلیل خاموش شدن گوشی اپل

دلیل خاموش شدن گوشی اپل چه می‌ تواند باشد؟ گاهی این مشکل سخت‌ افزاری و گاهی نیز نرم‌ افزاری است. اگر مشتاق به حل این مشکل هستید می‌ توانید در دوره آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل شرکت کنید تا دیگر نگران خراب شدن قطعات موبایل خود و تشخیص نادرست تعمیرکاران دیگر نباشید.

گوشی‌ های اپل یکی از محبوب‌ ترین‌ برندهای بازار جهانی به‌ شمار می‌ آیند که از سخت‌ افزار و نرم‌ افزار قدرتمندی برخوردار هستند. به همین دلیل نیز طرفداران زیادی دارند. اما یک مشکل رایج که در بسیاری از این موبایل‌ ها دیده می‌ شود خاموش شدن ناگهانی آن‌ ها است. با توجه به نارضایتی افراد و حتی نگرانی آن‌ ها درمورد خرابی گوشی، در ادامه به بررسی دلایل این اتفاق می‌ پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

علت خاموش شدن گوشی

بررسی علت خاموش شدن گوشی اپل یا دیگر برندها اهمیت زیادی دارد. این مشکل می‌ تواند ناشی از خراب شدن باتری یا حتی وجود یک مشکل نرم‌ افزاری باشد و درهرصورت باعث کلافگی کاربران خواهد شد. تصور کنید درحال برقراری تماس یا انجام یک کار مهم با موبایل هستید و گوشی به‌ طور ناگهانی در دست شما خاموش می‌ شود.

این اتفاق علاوه‌ بر این که زمینه نگرانی افراد را فراهم می‌ کند بسیار آزاردهنده خواهد بود. به همین دلیل نیز بررسی علت خاموش شدن گوشی در بین کاربران اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در ادامه به‌ طور کلی به‌ بررسی دلیل این مشکل در موبایل‌ های اپل و همچنین سایر برندهای مطرح می‌ پردازیم.

علت خاموش شدن آیفون ۷

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

علت خاموش شدن آیفون ۷ می‌ تواند مشکلات سخت‌ افزاری یا نرم‌ افزاری باشد. پس افراد باید به‌ خوبی موبایل خود را از جهات مختلف بررسی کنند یا برای این کار از یک تکسنین حرفه‌ ای کمک بگیرند. قطعا هر فرد با توجه به مدل گوشی خود به‌ دنبال یافتن دلیل خاموشی آن است برای مثال؛ دارندگان گوشی‌ های آیفون که می خواهند علت خاموش و روشن شدن گوشی ایفون ۷ را بدانند. در ادامه به بررسی دلایل کلی این اتفاق می‌ پردازیم.

خرابی باتری دلیل خاموش شدن گوشی اپل

دلیل خاموش شدن گوشی اپل می‌ تواند خرابی باتری آن باشد. در موبایل‌ های این برند یک ویژگی جالب وجود دارد که آن هم Battery health است. این قابلیت زمانی که باتری با حداقل 30 درصد شارژ خاموش می‌ شود خرابی‌ آن را گزارش می‌ دهد.
به‌ طور کلی اگر می‌ خواهید بدانید دلیل خاموش شدن ناگهانی ایفون ۱۳ یا سایر مدل‌ ها خرابی باتری است یا نه باید از تنظیمات ابتدا وارد بخش Battery شوید و سپس گزینه  Battery health را انتخاب کنید.

اگر عبارت Peak performance capability را مشاهده کردید یا شاهد کاهش ظرفیت باتری گوشی خود بودید احتمال این که دلیل خاموش شدن گوشی آیفون وجود مشکل در باتری باشد افزایش پیدا می‌ کند اما باز هم برای تشخیص دقیق باید از یک تکسین حرفه‌ ای کمک بگیرید.

نصب نرم افزار مخرب، علل خاموش شدن ناگهانی ایفون ۱۲

گاهی دلیل خاموش شدن گوشی اپل نصب برخی نرم‌ افزارهای مخرب و غیرکاربردی است. برای رفع این مشکل معمولا از روش هاردریست استفاده می‌ شود. این راهکار به‌ صورت عمقی و بدون حذف اطلاعات گوشی، آن را مجدد راه‌ اندازی می‌ کند و با ریست معمولی متفاوت است.

خرابی نشانگر باتری، دلیل خاموش شدن ناگهانی ایفون ۱۳

یکی دیگر از دلایل رایج خاموش شدن ناگهانی ایفون ۱۳، ایجاد مشکل در نشانگر باتری است.

یکی دیگر از دلایل رایج خاموش شدن ناگهانی ایفون ۱۳، ایجاد مشکل در نشانگر باتری است. در این زمان باتری شارژ بالایی دارد اما نشانگر می‌ تواند آن را صفر نمایش دهد که در این شرایط سیستم‌ عامل دچار اشتباه خواهد شد و در نتیجه موبایل خاموش می‌ شود.

کمبود حافظه، دلیل خاموش روشن شدن گوشی ایفون ۶

دلیل خاموش روشن شدن گوشی ایفون ۶ می تواند از کمبود حافظه ذخیره‌ سازی آن باشد. این مشکل به‌ خصوص در مدل‌ های آیفون 6 و 5 که حافظه محدودی دارند بیشتر دیده می‌ شود و یکی از عیب‌ های سخت‌ افزاری آیفون به‌ شمار می‌ آید.
اگر برنامه‌ های سنگینی روی موبایل آیفون خود نصب کرده‌ اید و گوشی شما به‌ طور ناگهانی خاموش می شود برای اولین راهکار باید فایل‌ های حجیم را حذف و حافظه را تا حدی خالی کنید. اگر مشکل برطرف نشد باید به‌ دنبال دلیل دیگری باشید.

عدم آپدیت برنامه های گوشی آیفون

افرادی که از گوشی‌ های هوشمند استفاده می‌ کنند باید به آپدیت برنامه‌ های نصب‌ شده روی آن نیز اهمیت دهند. انجام این کار به‌ خصوص بعد از آپدیت گوشی مهم است.

بسیاری از کاربران پس از به‌ روزرسانی سیستم‌‌عامل IOS با سیاه شدن صفحه موبایل خود یا حتی خاموشی کامل دستگاه روبه‌ رو می‌ شوند. در برخی مواقع دلیل این اتفاق عدم تناسب نسخه جدید سیستم‌ عامل با نرم‌ افزارهای نصب‌ شده روی موبایل است.

درصورتی‌ که با این مشکلات روبه‌ رو شدید بهترین کار مراجعه به اپ‌ استور و به‌ روز کردن نرم‌ افزارها است. همچنین می‌ توانید با استفاده از DFU موبایل خود را به‌ حالت قبل برگردانید تا مشکلات برطرف شوند.

داغی موبایل، دلیل خاموش شدن گوشی آیفون

در واقع دمای مطلوب برای این موبایل بین صفر تا 35 درجه است اما زمانی که بیش از 35 درجه شود ابتدا یک هشدار روی صفحه موبایل نمایش داده خواهد شد.

گوشی‌ های آیفون به دمای بالا حساسیت دارند. در واقع دمای مطلوب برای این موبایل بین صفر تا 35 درجه است اما زمانی که بیش از 35 درجه شود ابتدا یک هشدار روی صفحه موبایل نمایش داده خواهد شد و سپس گوشی آیفون خاموش می‌ شود. در این شرایط تا وقتی که دمای محیطی موبایل کاهش پیدا نکند گوشی شما روشن نخواهد شد. پس بهتر است تا رسیدن به شرایط مطلوب برای روشن کردن آن تلاش نکنید.

خاموش شدن ناگهانی گوشی به دلیل ضربه فیزیکی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی ایفون ۱۲یا دیگر مدل‌ ها بروز ضربه فیزیکی مانند افتادن موبایل از دست است. در این شرایط ال‌ اس‌ دی یا سایر قطعات سخت‌ افزاری مستعد آسیب خواهند بود و احتمال خاموش شدن دستگاه وجود دارد.

اگر خاموشی گوشی یا سیاه شدن صفحه آن ناشی از آسیب فیزیکی باشد، می توانید با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل به صورت حتمی این دسته از مشکلات را به راحتی حل کنید.

آب خوردگی دلیل خاموش شدن گوشی اپل

آب یکی از عوامل اساسی در ایجاد خرابی و خاموش شدن موبایل آیفون است.

آب یکی از عوامل اساسی در ایجاد خرابی و خاموش شدن موبایل آیفون است. البته در موبایل‌ های آیفون 12 به بعد با استفاده از تجهیزات مناسب این دستگاه‌ ها در برابر آب تا عمق یک‌ متر مقاوم هستند.

زمانی که موبایل بیش از یک زمان مشخص و در اعماق بیشتری فرو رود آب می‌ تواند به درون گوشی نفوذ کند و باعث خاموشی آن شود. بهترین کار در این شرایط عدم روشن کردن یا اتصال آن به شارژر و مراجعه به تعمیرکاری حرفه‌ ای است.

علت خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی اپل

گاهی ممکن است گوشی آیفون خاموش نشود اما با صفحه‌ ای سیاه مواجه شویم. بررسی دلیل این اتفاق پیش از رفع آن اهمیت زیادی دارد. در واقع، علت خاموش شدن ناگهانی صفحه گوشی اپل گاهی به‌ دلیل ضربه و آسیب رخ می‌ دهد که در این شرایط ممکن است هزینه تعمیر نیز افزایش پیدا کند.

در برخی مواقع پس از تعویض نمایشگر شکسته‌ شده ممکن است با صفحه‌‌ ای سیاه روبه‌ رو شویم که دلیل این اتفاق معمولا اتصال نادرست صفحه‌ نمایش جدید است. همچنین این اتفاق می‌ تواند به‌ دلیل آب‌ خوردگی رخ دهد.

ازطرفی جیلبریک کردن علاوه‌ بر کاهش امنیت آیفون می‌ تواند باعث سیاه شدن صفحه آن شود. همچنین برخی کاربران حین آپدیت با کرش گوشی مواجه می‌ شوند که این موضوع نیز زمینه‌ ساز سیاه شدن صفحه موبایل اپل است.

اگر علاقه‌ مند هستید مشکلات موجود در موبایل اپل خود را از بین‌ ببرید یا حتی پس از کسب مهارت وارد بازار کار شوید می‌ توانید در دوره آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل شرکت کنید. در این دوره‌ علاوه‌ بر بررسی دلیل خاموش شدن گوشی اپل سایر مشکلاتی که کاربران با آن‌ ها مواجه می‌ شوند به‌ طور کامل شرح داده خواهد شد.

خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی ایفون

گاهی ممکن است کاربران با خاموش و روشن پشت سرهم گوشی خود مواجه شوند که این موضوع می‌ تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. اما علت خاموش و روشن شدن گوشی ایفون چیست؟
دلیل خاموش روشن شدن گوشی ایفون ۶ یا دیگر مدل‌ های این برند می‌ تواند ناشی از کمبود حافظه باشد. همچنین مواردی مانند نصب نرم‌ افزارهای مخرب، بروز ضربه و آسیب یا حذف فایل‌ های سیستمی از مواردی هستند که می‌ توانند این مشکل را به‌ وجود بیاورند.

افرادی که در دوره‌ کارآموزی تعمیرات موبایل شرکت می‌ کنند توانایی بررسی نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری انواع موبایل ازجمله آیفون و عیب‌ یابی آن را دارند. اگر می‌ خواهید خودتان این مشکلات را برطرف کنید شرکت در این دوره‌ کارورزی تعمیرات موبایل می‌ تواند کاربردی باشد. همچنین آشنایی با دلایل خاموشی سایر برندها برای یک کارآموز اهمیت دارد.

علت خاموش شدن گوشی شیائومی

همان‌ طور که دلیل خاموش شدن گوشی اپل نصب نرم‌ افزارهای مخرب روی آن بود این مورد در گوشی‌ های شیائومی نیز صدق می‌ کند. ضمن اینکه گاهی حذف اشتباهی نرم‌ افزارهای سیستمی می‌ تواند خاموشی ناگهانی آن‌ ها را به‌دنبال داشته باشد.
به‌ طور کلی علت خاموش شدن گوشی شیائومی را می‌ توان نصب سیستم‌ عامل نامناسب روی مدل گوشی، نصب بازی‌ های سنگین، آب‌ خوردگی، ضربه فیزیکی، داغی بیش از حد موبایل و استفاده از نرم‌ افزارهای نامعتبر دانست.

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ

علت خاموش و روشن شدن گوشی سامسونگ نیز مانند سایر موبایل‌ ها می‌تواند سخت‌ افزاری یا نرم‌ افزاری باشد. از مهم‌ ترین دلایل نرم‌ افزاری باید به کمبود حافظه دستگاه، حذف فایل‌ های سیستمی، نصب نرم‌ افزاری که با نوع سیستم‌ عامل هم‌خوانی ندارد و همچنین نصب برنامه‌ های مخرب اشاره کرد.

کلام آخر در مورد دلیل خاموش شدن گوشی اپل

دلیل خاموش شدن گوشی اپل می‌ تواند به مشکلات نرم‌ افزاری یا حتی نگهداری نامناسب از گوشی و بروز آسیب در قطعات آن ارتباط داشته باشد. اگر در حین کار با موبایل با خاموشی دستگاه یا سیاه شدن صفحه آن مواجه می‌ شوید باید حتما دلیل این اتفاق را شناسایی کنید.

در واقع علت خاموش شدن گوشی ایفون با دکمه پاور، تعبیه این دکمه برای روشن یا خاموش کردن دستگاه است اما اگر این اتفاق بدون لمس دکمه پاور رخ دهد می‌ تواند ناشی از نصب نرم‌ افزار ویروسی، آب‌ خوردگی، خرابی باتری، کمبود حافظه، خرابی ال‌ سی‌ دی، مشکل در نمایشگر، آپدیت سیستم‌ عامل یا داغی موبایل باشد. البته در صورت برخورد با هر یک از این مشکلات می توانید از طریق راه های ارتباطی در آمورشگاه رادمان از کارشناسان فنی مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول دلیل خاموش شدن گوشی اپل

    1دمای مناسب برای گوشی های آیفون چقدر است؟

    در واقع دمای مطلوب برای این موبایل اپل بین صفر تا 35 درجه است اما زمانی که بیش از 35 درجه شود ابتدا یک هشدار روی صفحه موبایل نمایش داده خواهد شد و سپس گوشی آیفون خاموش می‌ شود.

    2چرا گوشی آیفون پشت سرهم خاموش و روشن می شود؟

    دلیل خاموش روشن شدن گوشی ایفون ۶ یا دیگر مدل‌ های این برند می‌ تواند ناشی از کمبود حافظه باشد. همچنین مواردی مانند نصب نرم‌ افزارهای مخرب، بروز ضربه و آسیب یا حذف فایل‌ های سیستمی از مواردی هستند که می‌ توانند این مشکل را به‌ وجود بیاورند.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان