preloader

آموزشگاه رادمان

یکی از اصلی‌ ترین دلایلی که هنگام خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی باید بررسی کنید، برق‌ رسانی دستگاه است.

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی

  • برق و الکترونیک
  • رادمان
  • 75
  • 1402/12/29
علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی را می‌ توان موارد مختلفی دانست. مجموعه‌ ای از علت‌ های مختلف هستند که می‌ توانند باعث خاموشی یخچال های خانگی شوند. خاموش‌ شدن ناگهانی یخچال می‌ تواند تبدیل به یک مشکل جدی برای افراد خانواده تبدیل شود. به همین منظور، همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی و علت‌ های مختلف آن را برای شما ذکر کنیم.

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی

همانطور که اشاره کردیم علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی می تواند به عوامل مختلفی برگردد. ممکن است در خانه حضور نداشته باشیم و خاموشی آن منجر به فاسد‌شدن مواد غذایی داخل آن شود. برای تعمیرات لوازم الکترونیکی مثل یخچال به دانش الکترونیک نیاز است. اگر قصد داشته باشید که تبدیل به متخصصی حرفه‌ ای در این حوزه شوید، شما به آموزش تعمیرات لوازم خانگی نیاز خواهید داشت. اما شما می‌ توانید بدون این آموزش برخی از مشکلات جزئی یخچال را برطرف کنید. در ادامه علل مختلف خاموشی ناگهانی آن را برایتان بازگو می کنیم.

مشکل در برق ‌رسانی یخچال ال جی

یکی از اصلی‌ ترین دلایلی که هنگام خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی باید بررسی کنید، برق‌ رسانی دستگاه است. ابتدا بیایید بررسی کنیم که چه عواملی در برق‌ رسانی به یخچال مؤثر هستند:

  • سیم برق
  • پریز برق
  • 2شاخه
  • 3 راهی

هدیه رادمان به شما
برای دریافت مشاوره رایگان دوره های فوق تخصصی رادمان، فرم مقابل رو پر کن تا کارشناسان فنی بهترین مسیر آموزشی رو بهت بگن.
در رادمان برای آینده خودتون سرمایه گذاری کنین💎

اتصالات در این موارد مشترکی بوده و ممکن است که خاموشی یخچال ناشی از بروز مشکلی در این قسمت‌ ها باشد. اگر می‌ خواهید از سلامت این بخش مطمئن شوید، برق یخچال را به پریز دیگری وصل کنید یا از یک 3راهی دیگر کمک بگیرید. گاهی نیز ممکن است مشکل از سیم برق اصلی یخچال باشد. این سیم برق چون ناگهانی کشیده شده است، باعث می شود مشکل اتصالی در آن به‌ وجود بیاد و همین هم یخچال ال جی ما را به‌ صورت ناگهانی خاموش کند.

چاره کار برای مشکل برق رسانی

رفع این مورد اگر مشکل شما پیچیده نباشد بسیار آسان است و به دانش الکترونیک نیازی ندارد. تعویض پریز، سیم برق یا 3راهی می‌ تواند به‌ راحتی مشکل شما را حل کند. سعی کنید هنگام عیب‌ یابی این مشکل حتما نکات ایمنی را در نظر داشته باشید و از ابزار‌ و وسایل مخصوصی مثل فازمتر و دستکش کمک بگیرید.

ممکن است قسمت‌ هایی از سیم دچار اتصالی باشد و شما بدون ابزار کافی دچار برق‌گرفتگی شوید. اگر مشکل در جریان‌ های برق پیچیده یخچال مثل سیم‌ پیچ‌ ها و قطعات دیگر باشد، شما نمی‌ توانید به‌ تنهایی از پس این مشکل بربیایید و برای تعمیر به  یک تعمیرکار متخصص نیاز خواهید داشت.

خرابی کمپرسور در یخچال‌ های ال جی

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال می‌ تواند علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی به حساب بیاید.

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال می‌ تواند علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی به حساب بیاید. کمپرسور در واقع بخشی‌ است که یخچال برای کار به آن نیاز حیاتی دارد و به‌ نوعی قلب تپنده‌ اش محسوب می‌ شود. با این که می‌ توان این قطعه را درصورت خرابی تعویض کرد، اما بسیاری از کارشناسان الکترونیک و تعمیرکاران حرفه‌ ای به‌ دلیل اهمیت بالای این قطعه توصیه می‌ کنند که درصورت خرابی آن حتما نسبت به تعویضش اقدام کنید.

اگر خود شما با استفاده از دوره‌ آموزش تعمیر برد در آموزشگاه رادمان به چنین مباحثی مسلط باشید، می‌ توانید کمپرسور را تعمیر کنید. خرابی این قطعه نیز می‌ تواند نشانه‌ های مختلفی داشته باشد. خاموش‌ شدن ناگهانی تنها یکی از نشانه‌ های آن است. از دیگر نشانه‌ های خرابی این قطعه می‌ توان به روشن‌ نشدن فن و گرم‌ شدن محیط داخلی یخچال اشاره کرد.

رفع خرابی کمپرسور در یخچا ل‌ های ال جی

اگر علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی شما خرابی کمپرسور باشد هیچ راهی جز مراجعه به تعمیرکار متخصص نیست. در بیشتر مواقع هم این قطعه تعویض خواهد شد، البته اگر راهی برای تعمیر وجود داشته باشد، می‌ توان این مسیر را هم امتحان کرد.

البته راه‌ هایی وجود دارد تا شما بتوانید از خرابی این قطعه جلوگیری کنید. فشار بیش ‌از حد روی یخچال خود اعمال نکنید و در آن را برای مدت‌ زمان طولانی باز نگه ندارید. گاز مبرد آن را همواره در سطح مناسبی نگه دارید و دقت داشته باشید که یخچال شما فاصله خوبی از دیوار داشته باشد. سرویس دوره‌ ای نیز می‌ تواند به طول عمر بیشتر کمپرسور کمک شایانی کند.

خرابی تایمر دیفراست

تایمر دیفراست که اغلب آن را با نام یخ‌ زدا نیز می‌ شناسند، یکی از قطعاتی است که معمولا در یخچال‌ های مدرن می‌ توان پیدا کرد. این قطعه کمک می‌ کند تا دیواره‌ های یخچال و فریزر دچار برفک نشوند و دستگاه همیشه در عملکرد بهینه خود باقی بماند. اگر دیدید که محیط داخلی یخچال شما پر از برفک شده یعنی تایمر دیفراست ایراد دارد. این مشکل باعث افزایش دمای داخلی یخچال خواهد شد و در نهایت مشکل خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی را پدید خواهد آورد.

راهکار جلوگیری از خرابی تایمر دیفراست

اگر تایمر دیفراست مشکلی پیدا کرده باشد، باید آن را تعویض کنید. برای تعویض آن نیز همانند مورد قبلی باید از تعمیرکاران حرفه‌ ای کمک بخواهید. چراکه تعویض آن نیازمند تسلط به دانش الکترونیک و آشنایی با کارکرد یخچال است. اگر می‌ خواهید مشکلی برای تایمر دیفراست شما به‌ وجود نیاید و این قطعه طول عمر بیشتری داشته باشد، یخچال را بیش‌ از اندازه سرد نگه ندارید تا فشار به تایمر نیاید.

نوسانات برق نیز می‌ تواند به تایمر دیفراست آسیب وارد کند.

مشکل در رله اورلود یخچال ال جی

رله اورلود قطعه‌ ای است که نمی‌ گذارد فشار بیش‌ از حد به موتور یا کمپرسور وارد شود.

رله اورلود قطعه‌ ای است که نمی‌ گذارد فشار بیش‌ از حد به موتور یا کمپرسور وارد شود. اگر این قطعه در یخچال شما خراب شود خواهید دید که موتور یخچال داغ خواهد شد. علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی می‌ تواند گاهی از این قطعه نیز باشد. اگر پس‌ از خنک‌ شدن موتور، یخچال روشن شد و به کارش ادامه داد می‌ توانید نسبتاً اطمینان پیدا کنید که مشکل از این قطعه است. البته که رله باید تعویض شود چون داغ‌ شدن مداوم موتور می‌ تواند به خرابی کامل آن بینجامد.

از کار افتادن ترموستات در یخچال ال‌ جی

ترموستات قطعه‌ ای است که وظیفه روشن‌ و خاموش‌ کردن موتور را برعهده دارد. درون یخچال‌ ها دماسنجی وجود دارد که این قطعه اطلاعات را به ترموستات ارسال خواهد کرد. سپس ترموستات با قطع و وصل‌کردن کمپرسور دمای داخلی یخچال را تنظیم می‌ کند.  اگر ترموستات یخچال شما از کار بی افتد، ممکن است شاهد این باشید که این دستگاه ناگهان خاموش شود. اگر در کنار خاموشی ناگهانی یخچال تغییر دمای نامتعادل را نیز در دستگاه خود احساس کردید، احتمال دارد که ترموستات مشکلی پیدا کرده باشد.

مشکلات مربوط به سیم ‌کشی داخلی یخچال ال جی

معمولاً در یخچال‌ های ساید بای‌ ساید ال جی که سیم‌ کشی زیادی را شاهد هستیم، مشکلات مربوط به سیم‌ کشی پیش خواهد آمد. سیم‌ های داخل دستگاه قطعات مختلف را به یکدیگر متصل خواهد کرد و ممکن است که در اثر ضربه و جابه‌ جایی دچار اشکال شود. اگر اشکالی برای این بخش به‌ وجود بیاید خاموشی ناگهانی دستگاه حاصل خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید به هنگام جابه‌ جایی دستگاه بسیار مراقب بود. پس این نکته را در نظر بگیرید که گاهی علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی شما می‌ تواند از سیم‌ کشی باشد.

علت خاموش و روشن شدن یخچال ال جی

در شرایطی ممکن است دستگاه شما مدام خاموش و روشن شود. علت خاموش و روشن شدن یخچال ال جی نیز می‌ تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. یک مورد را در بخش قبلی اشاره کردیم که مربوط به خرابی رله اورلود می‌ شد. نشتی گاز و عدم سرمایش نیز می‌ تواند یک دلیل دیگر باشد. گاهی ایراد در برد یا محافظ یخچال هم می‌ تواند به بروز چنین مشکلی منجر شود. البته ممکن است ریشه مشکل به فیوز یخچال ال جی برگردد و پرش و خرابی آن باعث خاموش و روشن‌ شدن دستگاه شود.

دلیل روشن نشدن یخچال ال جی

علت خاموش نشدن یخچال ال جی می‌ تواند از ترموستات یا فریزر باشد.

علت خاموش نشدن یخچال ال جی می‌ تواند از ترموستات یا فریزر باشد. اگر غذای گرمی را داخل فریزر بگذارید، احتمالاً با چنین مشکلی مواجه خواهید شد. اما دلیل روشن نشدن یخچال ال جی می‌ تواند به سیستم‌ های برقی و کمپرسور برگردد.

سنسور تشخیص دما و برد اصلی نیز اگر خراب شده باشند، شما با مشکل روشن‌ نشدن دستگاه مواجه خواهید شد. بهترین کار سرویس دوره‌ ای دستگاه است. سرویس دوره‌ ای کمک می‌ کند که چنین مشکلاتی کمتر برای شما پیش بیاید و طول عمر دستگاه بالاتر برود.

چرا یخچال دوو به طور ناگهانی خاموش می شود؟

علت خاموش شدن ناگهانی یخچال دوو می‌ تواند مسائل مختلفی باشد اما رایج‌ ترین دلایل برای آن خرابی برد، تایمر دیفراست، مشکل در ترموستات و جریان‌ های برق آن است. دوو مشکل به‌ خصوصی ندارد که بخواهیم به آن در این بخش اشاره کنیم. اکثر مشکلات آن عمومی هستند که دیگر یخچال‌ ها نیز ممکن است گرفتار آن شوند.

بررسی معضل خاموشی یخچال الکترواستیل

متداول‌ ترین علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل قطعی برق در سیستم‌ های الکترونیکی آن و سیم‌ کشی است. همان مشکلی که در علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی نیز ذکر کردیم. معمولاً بخاطر این مشکل صاحبان این یخچال به تعمیرکار مراجعه می‌ کنند. البته که تعمیر آن نیز از دست عموم مردم ساخته نیست چون برای تعمیر آن باید به مسائل الکترونیک تسلط کافی داشت. به‌ جز این موضوع که اشاره کردیم خرابی موتور و برد الکترونیکی نیز از دیگر مشکلات آن هستند.

از شَر خاموش شدن یخچال امرسان خلاص شوید!

علت خاموش شدن یخچال امرسان معمولاً در برد آن‌ ها است. بیشترین دلیلی که باعث می‌ شود صاحبان امرسان به مراکز تعمیر مراجعه کنند، خرابی برد در چنین یخچال‌ هایی می باشد. البته که مشکلات عمومی که برای یخچال‌ های دیگر ذکر کردیم نیز می‌ تواند در امرسان هم اتفاق بیفتد.

از خاموشی تا مشکلات دیگر یخچال سامسونگ

علت خاموش شدن یخچال سامسونگ در بیشتر مواقع سیم‌ کشی و نامتعادل‌ بودن دمای یخچال است. البته گاهی می‌ بینیم که مشکلات مربوط به نمایشگر هم گریبان‌ گیر صاحبان این دستگاه می‌ شود. اما این مشکل ارتباطی با خاموش‌ شدن ناگهانی یخچال نخواهد داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی پرداختیم. عوامل مختلفی می‌ توانند در این موضوع تاثیر بگذارند. اگر مشکل جدی باشد، تنها افراد مسلط به مباحث الکترونیک می‌ توانند مشکل یخچال را حل کنند. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در آموزشگاه رادمان با کارشناسان فنی تماس بگیرید و در خصوص دوره های تخصصی دپارتمان برق و الکترونیک مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

نویسنده مقاله : رادمان

اشتراک گذاری مقاله :

  • سوالات متداول علت خاموش شدن ناگهانی یخچال ال جی

    1تایمر دیفراست چه کمکی به یخچال می کند؟

    تایمر دیفراست کمک می‌ کند تا دیواره‌ های یخچال و فریزر دچار برفک نشوند و دستگاه همیشه در عملکرد بهینه خود باقی بماند. اگر دیدید که محیط داخلی یخچال شما پر از برفک شده یعنی تایمر دیفراست ایراد دارد.

    2رله اورلود چه وظیفه ای دارد؟

    رله اورلود قطعه‌ ای است که نمی‌ گذارد فشار بیش‌ از حد به موتور یا کمپرسور وارد شود. اگر این قطعه در یخچال شما خراب شود خواهید دید که موتور یخچال داغ خواهد شد.

    نظرات کاربران و ارسال دیدگاه

      0

    ارسال دیدگاه

    امتیاز شما به این مقاله  0   

    نظرات کاربران

      0

    جدیدترین مقالات

    True پیش نمایش
  • مشاوره رایگان